Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

Оркестровий клас

Повільні та швидкі

Відгадайте музичну загадку! Послухайте дві п'єси із сюїти "Карнавал тварин" Каміля Сен-Санса та спробуйте здогадатися, кого зобразив композитор.

  • Якими словами ви можете описати першу композицію?
    А другу? У чому їхня найпомітніша відмінність?
  • Яких тварин, що швидко рухаються, ви знаєте?
    А хто є уособленням неквапливості?

Перша композиція змальовує граційних антилоп. А в другій ви, поза сумнівом, упізнали черепах. Послухайте цю п'єсу ще раз і уявіть сухопутну тваринку, яка неспішно чимчикує поміж камінчиків. Або її морську родичку, що ніжиться у блакитній глибині.

  • Порухайтеся під музику так, як це робила би черепаха. Чи зупиняється вона? Тваринка рухається в одному темпі чи то повільно, то швидко?
  • Уявіть, що черепашку щось налякало. Що вона робитиме? Як ви гадаєте, це боязка тваринка?

Та чи такі вже повільні черепахи? Про це дізнаються читачі друкованої версії журналу “Джміль”, які дочитають публікацію до кінця.

Прослухайте п’єси сюїти Каміля Сен-Санса “Карнавал тварин”

Антилопи

Черепахи

  • Послухайте музику і покажіть, як біжать антилопи.
  • А тепер подивіться відео.
  • Що вас вразило? Стрибки допомагають чи заважають антилопам?
  • Чи точно передав композитор рух антилоп?
  • Доберіть слова, які якомога виразніше опишуть їхній біг.

Подивіться відео про повільних і швидких черепах:

Відео про швидких черепах

Відео про повільних черепах

Продовжити слухати та уявляти "Карнавал тварин" можна, перейшовши за посиланнями.

Загадка музична про тваринку симпатичну” ("Джміль", 2016, № 4): слухання п’єси Каміля Сен-Санса “Акваріум” (із сюїти “Карнавал тварин”).

 

Карнавал тварин: королівський марш” ("Джміль", 2013, № 4): слухання та обговорення п’єси “Королівський марш лева” із сюїти “Карнавал тварин” Каміля Сен-Санса.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

У публікації подано бесіду зі слухання двох музичних творів, які зображують двох різних тварин — черепаху й антилопу. Запропонуйте малятам поспостерігати на відео за рухами антилоп, пригадати, як рухаються черепахи, відтворити ці рухи під музику.

Як композитору вдалося передати характер руху тварин у музиці? Порівняйте з дітьми темп п'єс, склад інструментів, висоту звуків. Розкажіть, що для зображення стрімкого руху антилоп композитору знадобилося два фортепіано.

Матеріал може стати основою для проведення занять зі слухання музики, уроків інтегрованого курсу “Мистецтво”, української мови та читання, курсу “Я досліджую світ”.









<< До змісту номера (“Джміль” № 5-6 /2020)