Увага! Розпочато акційну передплату на II півріччя та 2021 рік!

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо використання тематичного випуску “Тварини-рекордсмени” журналу “Джміль” (2020, № 5-6)
у дошкільній та початковій освіті

Тема номера зацікавить абсолютно всіх дошкільнят і молодших школярів — адже дітей завжди захоплює світ живої природи, вони залюбки спілкуються з домашніми улюбленцями. Цей випуск допоможе здійснити з дошкільниками освітню подорож “Незвичайні змагання” та розгорнути освітні ситуації “Загадки від тварин”, “Дива природи”.

Вчителі, які працюють у початковій школі, можуть провести за матеріалами випуску тематичний тиждень “Світ тварин” (1 клас), а також використати публікації журналу під час розкриття тем “Факти і здогади”, “Рух і час” (2 клас) та “Енергія”, “Подорожуємо і відкриваємо світ” (3 клас).

Розпочніть тиждень з вивчення тварин, яких ми бачимо щодня. Адже цікавинки поряд ми не завжди помічаємо.

Вийдіть з учнями на прогулянку, пошукайте тварин, які вже прокинулися, придивіться до того, що вони роблять, уявіть, що можуть відчувати. Прислухайтеся до звуків природи: вони можуть багато розповісти про весняні клопоти великих і маленьких тваринок.

Розкажіть дітям, що в природі не буває добрих і злих тварин — усі однаково потрібні у світі, просто ми не завжди здатні це побачити.

Поговоріть про те, що дружба з тваринами — це велика відповідальність передусім людини-господаря, адже, як сказав Антуан де Сент-Екзюпері, “ми завжди відповідальні за тих, кого приручили”.

Організація освітньої діяльності у дошкільних закладах

Весняно-літній випуск журналу “Джміль” (2020, № 5-6) містить матеріали, які допоможуть педагогам організувати різні форми роботи з дітьми над темою “Тварини-рекордсмени”. Коротко оглянемо його публікації.

  • Освітня подорож “Незвичайні змагання”. Здійсніть разом з дітьми віртуальну подорож на казковий стадіон, де тренуються тварини. Сплануйте та організуйте змагання “Веселі старти” для своїх вихованців. Поговоріть про те, що таке поразка, які емоції вона викликає і як гідно зустріти програш. Спонукайте малят шукати свої переваги та розвивати їх.
  • Освітня ситуація “Загадки від тварин”. Розгадайте музичні загадки із сюїти “Карнавал тварин” Каміля Сен-Санса. Розучіть з дітьми пісню Ганни Чубач “Черепаха Аха” та перетворіть її на гру-плескання. Прочитайте малятам віршики та попросіть відшукати на сюжетній картині свійських тварин, про яких у них ідеться.
  • Освітня ситуація “Дива природи”. Ознайомте дітей з різними видами метеликів, покажіть фото найцікавіших. З’ясуйте, яких метеликів можна зустріти у вашій місцевості. Прищеплюйте своїм вихованцям бережне ставлення до цих комах. Виконайте разом з малятами завдання, які допоможуть краще запам’ятати цікаві факти про наземних тварин, птахів та морських мешканців.
План освітньої діяльності з дошкільнятами за матеріалами журналу “Джміль” № 5-6, 2020.

Організація освітньої діяльності у початковій школі

Матеріали весняно-літнього випуску журналу “Джміль” (№ 5-6, 2020) “Тварини-рекордсмени” допомагають досягти таких очікуваних результатів навчання, визначених Державним стандартом та типовими освітніми програмами початкової освіти:

  • діти встановлюють найпростіші взаємозв’язки в живій і неживій природі, між живими організмами і навколишнім середовищем, між природними умовами та господарською діяльністю людей — [1 ПРО 3.1], [4 ПРО 3.2], [2 ПРО 3.2];
  • групують об’єкти природи за однією ознакою — [1 ПРО 4.3], [2 ПРО 4.3], [3 ПРО 4.3];
  • знають правила догляду за домашніми тваринами, рослинами і дбають про них за потреби — [1 ТЕО 4.1], [2 ПРО 2-3.2-3], [4 ТЕО 4-4.1-1];
  • спостерігають за тваринами — [4 ПРО 1-1.4-12], описують поведінку тварин на основі власних спостережень та інформації, отриманої з додаткових джерел — [3 ПРО 1.4], [3 ПРО 1.5], [3 ПРО 1.6], [3 ПРО 2.1];
  • спостерігають розмаїття і красу природних форм, птахів, тварин у навколишньому середовищі — [1 МИО 1.3];
  • передають у  зображеннях елементарну будову птахів, тварин, посильно передають рух — [3 МИО 1.3], [4 МИО 1.3].








<< До змісту номера (“Джміль” № 5-6 /2020)