Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 3 /2019) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Як намалювати настрій
Бесіда за картиною Клода Моне "Весна"
Іноді зима здається такою довгою… Але зрештою природа таки оживає! Пригріває сонечко, дерева вкриваються пишним цвітом, усе навколо сповнюється запахами і звуками. Саме тому весна створює в художників особливий настрій. Настільки особливий, що його хочеться намалювати. Сьогодні у Вернісажі розглянемо картину відомого французького художника Клода Моне, який майстерно відтворював настрій у своїх полотнах.
Весна на полотні
Подивіться на картину. Перед нами відкривається затишний квітучий сад. Здається, квіти заполонили весь простір аж до лінії горизонту. Крізь дерева на галявину ллється сонячне світло. Гілки, вкриті густим цвітом, відкидають тінь. У найгустішому затінку присіли на траву дві жінки. Здається, навіть їхні пози передають насолоду від чудової днини.
- Який настрій вам навіює картина? Чому?
- Пофантазуйте, про що розмовляють люди на картині.
- Уявіть себе у цьому саду. Заплющте очі й зробіть кілька кроків по м'якій траві. Нахиліть до себе гілку з квітами. Відчуйте пахощі цвіту, обережно торкніться ніжних пелюсток. Спіймайте промінчик весняного сонця. Спробуйте почути спів пташок. Опишіть свої враження.
Знайшли весну на картині? Читачам друкованої версії журналу “Джміль” Пензлик розповість, як художники добирають кольори для своїх полотен, та відкриє особливості одного із жанрів живопису — імпресіонізму.
- Придивіться до картини. Який місяць зобразив на ній художник? Як ви про це здогадалися?
- Як ви гадаєте, чому майстер дібрав саме такі кольори?
- Прислухайтеся: чи чуєте ви звуки на картині? Які саме?
- Як художник зобразив сонячний день?
- Який настрій намалював художник?
- Пригадайте, коли у вас буває такий настрій. Зобразіть його.
Увага! Пензлик відкриває вернісаж "Пори року". Ласкаво просимо відвідати його!
“Ходить Літо поміж квітів” (“Джміль”, 2015, № 3) — бесіда за картиною Ольги Кваші. |
|
“Дощові картини” (“Джміль”, 2017, № 10): вернісаж картин сучасної української художниці-аматорки Ірини Яшан, створених у дивовижній техніці монотипії (а чому вони дощові, розповість Пензлик). |
|
“Зимові канікули” (“Джміль”, 2019, № 1) — бесіда за картиною сучасної львівської художниці Ольги Кваші, яка творить у "дитячому" стилі. |
Побачити одразу всі пори року в одній картині можна у цій публікації Пензлика.
“Пори року” (“Джміль”, 2018, № 2): роздивляємося з малятами сюрреалістичну картину сучасного художника Яцека Єрки, якому вдалося зібрати разом усі пори року. |
Завантажуйте електронний додаток
Як намалювати настрій
Електронний додаток з'явиться на сайті незабаром.
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Публікація ознайомлює дітей з імпресіонізмом у живописі та картинами одного з найяскравіших його представників Клода Моне.
Поговоріть з дошкільнятами та молодшими школярами про те, чому художники створюють свої картини, про що вони хочуть нам розповісти, чому вибирають для цього не слова, не звуки, а фарби та пензлики.
Уважно роздивляючись твори імпресіоністів, ми усвідомлюємо, що художникам важливо передати у картинах не те, що вони побачили, а свої враження, емоції, почуття, які виникли у них, коли вони споглядали той чи інший об'єкт довкілля.
Імпресіонізм (від фр. impression — враження) — мистецька течія у живописі, а також у літературі та музиці, яка виникла в 1860-х роках та остаточно сформувалася на початку ХХ століття у Франції.
Засновники імпресіонізму (як і символізму та експресіонізму) діяли на противагу реалізму — у своїх творах намагалися відтворити шляхетні, витончені особисті враження та спостереження миттєвих відчуттів і переживань, своє сприйняття природи, передати мінливі ефекти світла тощо. Їхня мета — поділитися зі споглядальником твору власними почуттями, вплинути на нього.
Поговоріть з дітьми про те, як можна розпізнати картини імпресіоністів: як митці вибирають фарби, кольори, як працюють пензликом. Роздивіться картини з різної відстані, у різних місцях кімнати, за різного освітлення. Запропонуйте малятам спробувати передати свій настрій у малюнку. Чи зможуть друзі відчути емоції маленьких художників?
Публікацію можна використати на заняттях з художньо-естетичного розвитку, образотворчого мистецтва, уроках інтегрованих курсів "Мистецтво" та "Я досліджую світ".