Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера («Джміль» № 2 /2019) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Театр маріонеток


У кожній театральній виставі найважливіше — фантазія. Саме вона допомагає авторам п'єс вигадувати карколомні пригоди, декораторам та костюмерам створювати дивовижні світи, акторам перевтілюватися в кого завгодно, а глядачам поринати у казку. У Театрі з кишені завдяки вашій фантазії з'являться рухливі та слухняні ляльки-маріонетки із зовсім непоказного матеріалу — картонних трубочок від туалетного паперу.
Пригода з хвостиком
За американською казкою
Дійові особи: Мишка, Кіт, Корова, Коваль, Вугляр, Обора-хатинка.
Довгохвоста сіра Мишка
погуляти з нірки вийшла
на осоння золоте.
Кіт на тихому осонні
довго мружив очі сонні,
тільки й мріючи про те,
щоб маленька сіра Мишка
погуляти з нірки вийшла
на осоння золоте.
Він стрибнув до неї швидко,
але й сіра Мишка, видко,
теж спритненькою була —
шурх! — метнулася від нього,
і драпуга, тільки й того,
відкусити встиг хвоста.
Бідна Мишка гірко плаче:
— Любий Котику, одначе
хвостика віддай назад!
Підготуйте:

- 7 картонних трубок від туалетного паперу
- гофрований картон
- кольоровий папір
- товсту нитку або шнур
- дріт
- клей
- скотч
- намистини
- голку
- ножиці
- лінійку
- фломастери
- гачок для в'язання (щоб витягувати нитки).
Маріонетки — це театральні ляльки, яких актори приводять у рух, смикаючи за мотузки. Для вистави треба створити 6 ляльок. Ми розповімо, як змайструвати маріонетку Корову, а решту ви зможете зробити самостійно.

Зацікавилися? Ставайте читачами друкованої версії журналу “Джміль”, адже тільки вони дізнаються, чим закінчилася пригода з хвостиком, зможуть швидко і вправно зробити ляльок-маріонеток та влаштувати прем'єру. Ласкаво просимо у театр з кишені!
- Поміркуймо, у яких іще виставах можуть узяти участь виготовлені маріонетки.
- Які декорації потрібні для таких вистав?
- Чи можна зробити й інших ляльок таким самим способом? Складіть послідовність виконання необхідних дій.
Зробити кишенькових артистів з усього, що є під руками, і влаштувати цікаві вистави допоможуть майстер-класи Пензлика, які читачі журналу "Джміль" можуть відвідати у будь-яку вільну хвилину.
![]() |
“Дружба змінює світ” ("Джміль", 2018, № 5-6) — сценарій вистави для пальчикового театру за казкою Бориса Заходера про те, як рак-самітник шукав і знайшов друга. Зможете інсценізувати її? |
![]() |
“Театр тіней” ("Джміль", 2017, № 5-6). Створюємо незвичайний ляльковий театр, де працюють не тільки ляльководи, а й світло та тінь, і влаштовуємо першу виставу: виготовляємо ляльок, завантаживши шаблони на сайті, розучуємо сценарій віршованої вистави "Щедрий обід", проводимо кілька репетицій та запрошуємо друзів на прем'єру. Зможете інсценізувати її? |
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Публікація допомагає провести інтегровану роботу з дошкільнятами і молодшими школярами — прочитати та обговорити американську казку (віршований сценарій вистави), створити ляльок-маріонеток, розподілити ролі та організувати виставу.
Запропонуйте малятам поміркувати, які характери персонажів казки, які мають бути голоси, як вони повинні рухатися. Які рухи можуть виконувати ляльки-маріонетки? Як передати риси характеру персонажів, їхній настрій рухами? Як можуть у цьому допомогти голос та інтонація?
Публікація допоможе залучити малят до театралізованої й образотворчої діяльності, провести інтегровані заняття чи уроки з розвитку мовлення, літературного читання, української мови, курсів "Я досліджую світ" та "Мистецтво".
Діти навчаються працювати в колективі, розвивають свої музичні та сценічні здібності, мовлення, пам'ять, увагу й уяву. Така інтегрована робота активізує пізнавальну діяльність і фантазію малят.