Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 2 /2019) | До наступної статті > |
Театр відчиняє двері
Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)
Ще один нудний безбарвний день… — сказав зранку Джмелик, визирнувши у вікно.
— І справді, новорічні свята з подарунками та веселим колядуванням уже давно закінчилися, а весняних радощів іще довго чекати, — підтвердила Книжечка.
— А так хочеться чогось казкового… — зітхнув Джмелик.
— Яскравого, — додав Пензлик.
— Музичного!
— Святкового! — по черзі озивалися друзі.
— Я знаю, що нам потрібно! — радісно вигукнула Нотка. — Ходімо до театру!
- Чи подобається вам відвідувати театр? Яку виставу ви дивилися нещодавно?
- Про що слід подбати, аби потрапити до театру? Який одяг варто обрати? Чому?
Де починається театр?
Вже здалеку Джмелик та його друзі впізнали ошатну будівлю театру.
Завдання від Пензлика
- Доповніть афішу необхідними числами.
- Поміркуйте, чому люди споруджують для театрів особливі будівлі.
- Яку інформацію зазвичай розміщують на спеціальних тумбах біля театру або на його зовнішніх стінах?
- Чому важливо, щоб багато людей помітили її?
- Як називається такий плакат-оголошення про майбутню виставу?
- Яку інформацію він має надавати?
Біля дверей театру вже юрмилися глядачі, показуючи квитки контролерці. Ніхто не хоче запізнитися на початок вистави! Джмелик із друзями вже у фойє, а час до вистави ще залишився. Тож Нотка запропонувала всім охочим пройти тест глядача.
- Візьміть ручку чи олівець та обведіть правильні відповіді.
Тест глядача
-
Зайшовши до театру,
глядачі спочатку йдуть до:
а) буфету;
б) глядацької зали;
в) гардероба.
-
У глядацькій залі можна:
а) зайняти місця, вказані у квитках;
б) влаштуватися там, де ніхто не сидить;
в) ввічливо попросити людей
звільнити місця,
які вам сподобалися.
-
Вистава починається:
а) коли всі глядачі
займуть місця;
б) після третього дзвоника;
в) коли захочуть актори.
-
До початку вистави потрібно:
а) вимкнути мобільний телефон;
б) познайомитися із сусідами;
в) запастися цукерками, щоб смакувати під час перегляду.
Аж ось лунає дзвоник! Зараз почнеться вистава…
На сцені
- Розгляньте картину на обкладинці. До якого театру ми потрапили? На яку виставу?
Зараз на сцені кульмінація вистави — той момент, коли глядачі завмирають і затамовують дихання…
- Які емоції викликає у дітей поява вовка? Що вони відчувають до козенят? Яким може уявити фінал казки той, хто ще не читав її?
Полічіть та з’ясуйте,
кого/чого на обкладинці більше:
- глядачів чи ляльок;
- акторів чи працівників, які створюють ляльок;
- пташок чи квітів;
- масок чи прапорців.
Підсилити напруженість моменту в театрі допомагає освітлення.
- Знайдіть великі прожектори — софіти, що яскравими променями супроводжують головних осіб дійства.
Кінцівка цієї казки вам добре відома. А тому пропонуємо виконати творче завдання — придумати для неї новий фантастичний фінал. Такий, щоб почути гучні оплески здивованих глядачів.
За лаштунками
Ось вистава закінчилася, і ми можемо зазирнути туди, де відбувається таємничий процес її створення. Перед тим як глядачі побачать ляльку на сцені, над її створенням працює багато різних фахівців.
- Дізнайтеся про театральних художників у Клубі допитливих (с. 6-7).
- Яка з професій вам найбільше до вподоби: касира, актора, режисера, художника-декоратора, музиканта, кравця, майстра-лялькаря?
- Які фахівці готують вистави в інших театрах (в оперному, драматичному, музичному)? Які професії спільні для всіх видів театру, а які ні? Чому?
Гортайте сторінки цього журналу та поринайте у чарівний світ театру!
Знайдіть на картині:
- місце, де купують квитки;
- когось, хто сховався;
- афішу;
- фотоапарат;
- викрутку;
- праску;
- сонце;
- мишеня.
- Пригадайте свої враження від театральних вистав і розкажіть про них.
- Які вистави ви бачили? Які сподобалися вам найбільше? Чому?
- Розкажіть іншим дітям, що таке театр. Чи можемо ми обійтися без нього? Чому?
- Які фахівці працюють над створенням вистави? Яка роль кожного з них? Чи може одна людина все зробити сама? Чому?
- У ролі якого фахівця ви себе уявляєте?
Дотепно ілюстровані віршовані правила поведінки в театрі від Нотки — у публікації “Правила для театралів” (“Джміль”, 2018, № 1). |
Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Театр відчиняє двері”
Електронний додаток з'явиться на сайті незабаром.
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Сюжетна картина вводить дітей у світ театру — дає можливість і поглянути на те, що зазвичай бачать глядачі, й зазирнути за лаштунки лялькового театру.
Розгляньте з дітьми світлини будівель театрів різних країн, знайдіть спільне й відмінне, порівняйте їх із рештою міських споруд. Як упізнати театр? Чим будівлі театрів особливі? Чи можна за будівлею впізнати, який саме театр перед вами? Які ознаки можуть стати підказками?
Пройдіть з малятами по театру, подивіться, скільки людей беруть участь у створенні вистави, зустрічають глядачів перед початком дійства. Хто працює у театрі? Яка роль кожного фахівця у підготовці спектаклю? Запропонуйте дітям створити виставу та спробувати себе в різних театральних професіях. Що зацікавило найбільше? Чи все вдалося? Чому? Що треба зробити, аби наступного разу втілити все задумане?
Публікація допоможе цікаво й захопливо провести уроки інтегрованих курсів "Я досліджую світ" та "Мистецтво", заняття з ознайомлення з довкіллям, заняття та уроки з розвитку мовлення, музичні, залучити дітей до театралізованої діяльності, відкрити для них іще один цікавий напрям образотворчості.