Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!  

Пригоди на обкладинці

Театр відчиняє двері

Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)

Ще один нудний безбарвний день… — сказав зранку Джмелик, визирнувши у вікно.

— І справді, новорічні свята з подарунками та веселим колядуванням уже давно закінчилися, а весняних радощів іще довго чекати, — підтвердила Книжечка.

— А так хочеться чогось казкового… — зітхнув Джмелик.

— Яскравого, — додав Пензлик.

— Музичного!

— Святкового! — по черзі озивалися друзі.

— Я знаю, що нам потрібно! — радісно вигукнула Нотка. — Ходімо до театру!

  • Чи подобається вам відвідувати театр? Яку виставу ви дивилися нещодавно?
  • Про що слід подбати, аби потрапити до театру? Який одяг варто обрати? Чому?

Де починається театр?

Вже здалеку Джмелик та його друзі впізнали ошатну будівлю театру.

Завдання від Пензлика

  • Доповніть афішу необхідними числами.
  • Поміркуйте, чому люди споруджують для театрів особливі будівлі.
  • Яку інформацію зазвичай розміщують на спеціальних тумбах біля театру або на його зовнішніх стінах?
  • Чому важливо, щоб багато людей помітили її?
  • Як називається такий плакат-оголошення про майбутню виставу?
  • Яку інформацію він має надавати?

Біля дверей театру вже юрмилися глядачі, показуючи квитки контролерці. Ніхто не хоче запізнитися на початок вистави! Джмелик із друзями вже у фойє, а час до вистави ще залишився. Тож Нотка запропонувала всім охочим пройти тест глядача.

  • Візьміть ручку чи олівець та обведіть правильні відповіді.

Тест глядача

  1. Зайшовши до театру,
    глядачі спочатку йдуть до:

    а) буфету;
    б) глядацької зали;
    в) гардероба.
  2. У глядацькій залі можна:
    а) зайняти місця, вказані у квитках;
    б) влаштуватися там, де ніхто не сидить;
    в) ввічливо попросити людей
    звільнити місця,
    які вам сподобалися.
  3. Вистава починається:
    а) коли всі глядачі
    займуть місця;
    б) після третього дзвоника;
    в) коли захочуть актори.
  4. До початку вистави потрібно:
    а) вимкнути мобільний телефон;
    б) познайомитися із сусідами;
    в) запастися цукерками, щоб смакувати під час перегляду.

Аж ось лунає дзвоник! Зараз почнеться вистава…

На сцені

  • Розгляньте картину на обкладинці. До якого театру ми потрапили? На яку виставу?

Зараз на сцені кульмінація вистави — той момент, коли глядачі завмирають і затамовують дихання…

  • Які емоції викликає у дітей поява вовка? Що вони відчувають до козенят? Яким може уявити фінал казки той, хто ще не читав її?

Полічіть та з’ясуйте,
кого/чого на обкладинці більше:

  • глядачів чи ляльок;
  • акторів чи працівників, які створюють ляльок;
  • пташок чи квітів;
  • масок чи прапорців.

Підсилити напруженість моменту в театрі допомагає освітлення.

  • Знайдіть великі прожектори — софіти, що яскравими променями супроводжують головних осіб дійства.

Кінцівка цієї казки вам добре відома. А тому пропонуємо виконати творче завдання — придумати для неї новий фантастичний фінал. Такий, щоб почути гучні оплески здивованих глядачів.

За лаштунками

Ось вистава закінчилася, і ми можемо зазирнути туди, де відбувається таємничий процес її створення. Перед тим як глядачі побачать ляльку на сцені, над її створенням працює багато різних фахівців.

  • Дізнайтеся про театральних художників у Клубі допитливих (с. 6-7).
  • Яка з професій вам найбільше до вподоби: касира, актора, режисера, художника-декоратора, музиканта, кравця, майстра-лялькаря?
  • Які фахівці готують вистави в інших театрах (в оперному, драматичному, музичному)? Які професії спільні для всіх видів театру, а які ні? Чому?

Гортайте сторінки цього журналу та поринайте у чарівний світ театру!


Знайдіть на картині:

  • місце, де купують квитки;
  • когось, хто сховався;
  • афішу;
  • фотоапарат;
  • викрутку;
  • праску;
  • сонце;
  • мишеня.
  • Пригадайте свої враження від театральних вистав і розкажіть про них.
  • Які вистави ви бачили? Які сподобалися вам найбільше? Чому?
  • Розкажіть іншим дітям, що таке театр. Чи можемо ми обійтися без нього? Чому?
  • Які фахівці працюють над створенням вистави? Яка роль кожного з них? Чи може одна людина все зробити сама? Чому?
  • У ролі якого фахівця ви себе уявляєте?

Дотепно ілюстровані віршовані правила поведінки в театрі від Нотки — у публікації “Правила для театралів” (“Джміль”, 2018, № 1).

Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Театр відчиняє двері”

Завантажити презентацію для дітей

Електронний додаток з'явиться на сайті незабаром.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Сюжетна картина вводить дітей у світ театру — дає можливість і поглянути на те, що зазвичай бачать глядачі, й зазирнути за лаштунки лялькового театру.

Розгляньте з дітьми світлини будівель театрів різних країн, знайдіть спільне й відмінне, порівняйте їх із рештою міських споруд. Як упізнати театр? Чим будівлі театрів особливі? Чи можна за будівлею впізнати, який саме театр перед вами? Які ознаки можуть стати підказками?

Пройдіть з малятами по театру, подивіться, скільки людей беруть участь у створенні вистави, зустрічають глядачів перед початком дійства. Хто працює у театрі? Яка роль кожного фахівця у підготовці спектаклю? Запропонуйте дітям створити виставу та спробувати себе в різних театральних професіях. Що зацікавило найбільше? Чи все вдалося? Чому? Що треба зробити, аби наступного разу втілити все задумане?

Публікація допоможе цікаво й захопливо провести уроки інтегрованих курсів "Я досліджую світ" та "Мистецтво", заняття з ознайомлення з довкіллям, заняття та уроки з розвитку мовлення, музичні, залучити дітей до театралізованої діяльності, відкрити для них іще один цікавий напрям образотворчості.









<< До змісту номера (“Джміль” № 2 /2019)