Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 12 /2019) | До наступної статті > |
Нічка прийшла, спатоньки пора
Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)
Уci дні минають по-різному, а завершуються однаково — ми лягаємо у свої ліжка й засинаємо. І в цей час із нами можуть трапитися найдивовижніші пригоди, бо світ снів загадковий та чарівний. А надто в останню ніч року.
Дітям не спиться
Ой як же не хотілося Романці та Ярославу засинати в новорічну ніч! Вони вже й умостилися у своїх ліжечках, та раз у раз підводилися, аби подивитися на ялинку, яку разом із татом і мамою прикрасили сьогодні до свята. Ялинка таємниче мерехтіла вогниками та ледь помітно хитала гілочками, наче про щось хотіла розповісти.
- Розгляньте ялинку на обкладинці. Якими іграшками вона оздоблена?
- Полічіть, яких найбільше. А яких найменше?
- Чи додали б ви якісь прикраси?
Дві дитячі голівки на подушках ніяк не заспокоювалися. Щохвилини в них народжувалася безліч надважливих запитань, на які обов'язково треба було отримати відповіді. Без цього ж не заснути!
— Мамо, а новий рік уночі настане?
— А він приходить чи прилітає?
— А що буде, як він спізниться?
— Тату, а подарунки під ялинкою рівно опівночі з'являються?
— А дорослим теж будуть подарунки?
— А ви з нами поділитесь?
— А де новий рік ховається, поки старий іще триває?
— А куди старий рік зникає, коли закінчується?
— А коли ми прокинемося, все буде вже геть нове? Бо ж це новий рік…
— А це незвичайна ніч?
- Спробуйте дати відповіді на всі запитання дітей. Яке з них вам найбільше сподобалося? На яке було складно відповісти? Які новорічно-нічні запитання виникли у вас? Кому ви можете їх поставити?
Батьки терпляче відповідали. А потім мама заспівала колискову. Втомлені голівки опустилися на подушечки, повіки кліпали все повільніше й повільніше… Нарешті дітки поснули, а дорослі пішли до своєї спальні.
Прикрашаємо ялинку!
Справжня казка починається, коли в будинку з'являється ялинка. Саме з нею приходить відчуття свята й різдвяного дива. В кімнаті Романки і Ярослава вже стоїть зелена красуня. А от Джмелик, Нотка, Книжечка і Пензлик встигли оздобити лише один бік своєї ялинки.
Допоможіть друзям прикрасити ялинку. Але будьте уважні: усі прикраси мають розташовуватись на ній симетрично, тобто однаково з обох боків.
Коли всі поснули
Розгляньте картину на обкладинці.
- З яким настроєм заснули діти? Що про це свідчить?
Підійдімо до Ярослава. Тс-с-с! Тільки потихеньку, щоб не розбудити. Певно, він читав перед сном та так і заснув із книжкою…
- Яку книжку читав Ярослав?
- Хто його улюблені казкові персонажі?
- Які ви знаєте книжки або мультфільми про драконів?
- Як ви ставитесь до цих істот — з острахом чи із захопленням?
Схоже, казковий дракон із книжки перелетів прямісінько у Яриків сон.
- Яка пригода з драконом сниться хлопчикові? Чи приємний для нього цей сон?
Побажаймо Ярославу цікавого сну і нишком, навшпиньки, перейдімо до ліжечка його сестрички Романки. Поправмо ковдрочку, щоб дівчинці було тепліше… Як солодко вона посопує! Як ніжно притискає до себе іграшку…
- Яка улюблена іграшка Романи?
- Чи маєте ви іграшку, яка допомагає вам заснути?
Романка ніколи не розлучається зі своїм єдинорогом, навіть уві сні!
- Що ви знаєте про єдинорогів?
- Чи хотіли б зустріти їх уві сні або наяву?
Цікаво, що на цій картині сни бачать не лише діти!
- Що сниться єдинорогові?
- Про що він може говорити з драконом?
- Який іще іграшковий сон ми бачимо на картині? Чи подобається ведмедикові зима?
- Уявіть, що може снитися іншим іграшкам, зображеним на картині. А що бачать уві сні ваші улюблені іграшки? Добрі ці сни чи не дуже? Чому?
У цій кімнаті ще дехто солоденько спить — хтось пухнастий і муркотливий.
- Яку свою мрію котик бачить уві сні?
- Куди прямує разом із Ярославом?
- Про що вони говорять?
Сюрприз під ялинкою
Поки всі мирно спали, під ялинкою з'явилися подарунки! Гарні коробки, дбайливо загорнуті у кольоровий папір, і навіть пузатий мішок!
- Хто їх приніс?
- Що може бути в коробках?
- Чи на всіх вистачить подарунків?
- Оберіть подарунки для родини на фото. Наклейте біля кожного даруночок, назва якого починається з тієї самої літери, що і його чи її ім'я.
- Згадайте приємні та казкові сни, які вас потішили останнім часом, та перекажіть їх одне одному або намалюйте.
- Як гадаєте, чи звичайну ніч зображено на картині? Чому ви так вирішили?
- Що сниться дітям? А що бачать у своїх снах іграшки?
- Чому малята бачать саме такі сновидіння?
- Пригадайте один зі своїх снів і намалюйте його.
Кілька разів на рік уночі відбуваються справжнісінькі дива. Пригадали, коли бувають дивоночі? Наступні сюжетні картини допоможуть провести цікаві заняття-подорожі з малятами.
“Різдвяна дивоніч” (“Джміль”, 2017, № 12) — сюжетна картина-розповідь про події тих давніх часів, коли народився Син Божий. Малята можуть образно уявити історію, відчути себе її учасниками. |
|
“Зоряна казка” (“Джміль”, 2015, № 6) — бесіда за сюжетною картиною про зірки й таємниці зоряного неба. |
Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Нічка прийшла, спатоньки пора”
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Сюжетна картина випуску присвячена сну: в ній панують фантазії дітей та їхні казкові сновидіння, а ще нетерпляче очікування новорічного свята, подарунків, див і сюрпризів…
Поміркуйте разом з дітьми, чи завжди заснути вдається одразу, що варто робити у випадках, коли сон довго не приходить. Запропонуйте малятам роздивитися картину і висловити припущення стосовно того, що робили перед сном хлопчик та дівчинка. Хто чим звик займатися перед засинанням? Які справи краще робити увечері, а які не варто? Чому?
Чи можуть вплинути на наші сни мрії, очікування, переживання впродовж дня? Чому кажуть, що перед сном варто думати про щось приємне? Коли до нас приходять казкові сни?
Бесіда за сюжетною картиною допоможе захопливо провести уроки інтегрованих курсів "Я досліджую світ" і "Українська мова та читання", заняття й уроки з розвитку мовлення, організувати освітні ситуації, а також стане у пригоді під час проведення освітніх подорожей, інтегрованих уроків/занять, днів, тижнів тощо.