Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!  

Пригоди на обкладинці

Морські пригоди

Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)

Незабаром літо і канікули. Часу вистачить на все: навчитися кататися на роликах, намалювати власну книжку коміксів, побудувати королівський палац, змайструвати човен і запустити його у навколосвітню подорож. Щоб нічого не забути, Джмелик із Книжечкою зручненько вмостилися на лавочці у парку біля редакції та взялися складати план на літо.

  • Розкажіть і ви одне одному про свої плани на канікули.

Несподівана зустріч

Не встигли друзі написати й першого слова в блокнотику, як до них підстрибом підбігла дівчинка з кумедним пустотливим виразом обличчя:

— Привіт! От я вас і знайшла!

Незнайомка присіла поруч.

— Привіт! Десь я тебе бачила... Ти мені дуже когось нагадуєш... — замислилася Книжечка.

— Дивно, Книжечко, що ти мене не впізнала! Я — Пеппілотта Віктуалія Рулльгардіна Крусмінта, по батькові Ефраїмівна, а на прізвище — Довгапанчоха, або просто Пеппі.

Джмелик аж підстрибнув від несподіванки: це ж треба — побачити на власні очі персонажа улюбленої книжки!

  • Чи читали ви книжки про Пеппі? Хто їх автор?

Пеппі вела далі:

— Я шукаю двох помічників, які змогли б написати продовження моїх пригод. Мені жахливо набридло читати сумні листи моїх читачів, у яких вони все просять і просять нові історії! Хто мені допоможе, якщо Томмі й Аніка давно стали дорослими? Запрошую вас на острів в океані. Познайомитеся з моїм татком — королем племені! Відпочинете, розважитесь — наприклад, утікаючи від носорога чи перемагаючи піратів. А потім напишете про це нову книжку — "Морські канікули з Пеппі". Згода?

— Стати персонажами книжки про Пеппі — оце так літня несподіванка! Ми готові! — впевнено заявив Джмелик за себе і за Книжечку.

  • Яка ваша улюблена книжка? Чи хотіли б ви прочитати її продовження? Спробуйте придумати його самі.
  • Який книжковий персонаж подобається вам найбільше? Чи хотіли б ви зустрітися з ним у реальному житті? Уявіть і опишіть цю зустріч.

Завдання від Книжечки


Астрід Ліндгрен

Малий та Карлсон

Пеппі Довгапанчоха — персонаж низки дитячих книжок шведської письменниці Астрід Ліндґрен. Найвідоміші з них — "Пеппі Довгапанчоха", "Пеппі сідає на корабель", "Пеппі Довгапанчоха в південних морях".


Роня, дочка розбійника

Пеппі дев'ять років, і вона живе сама з мавпочкою паном Нільсоном та конем у невеликому будинку на околиці маленького містечка у Швеції. Ця дівчинка має неймовірні здібності, як-от піднімати надважкі речі і потрапляти в чудернацькі пригоди...

Астрід Ліндґрен — авторка веселих історій не лише про Пеппі, а й про Карлсона, який живе на даху, детектива Блюмквіста, Роню, дочку розбійника, Еміля з Льонеберґа... Завітайте до бібліотеки й оберіть пригоди на свій смак!

На острові

І ось уже на обличчях холодні солоні бризки. Навколо, куди не глянь, простяглися безкраї води океану. Його жителі радо вітають Пеппі та її нових друзів.

— Ти розумієш мову дельфінів? — Джмелик марно намагався збагнути бодай щось із розмови Пеппі та її друга.

— Звісно! А також птахів, риб і черепах. Медузи взагалі найцікавіші співрозмовниці.

  • Чи хотіли б ви розуміти мову тварин? З ким би завели бесіду?
  • Чи вдається вам розуміти мову домашніх улюбленців? Як ви дізнаєтеся про їхні бажання — їсти, гуляти або гратися?

— Дельфін саме розповів мені, що бачив під водою затонулий корабель. Треба його знайти та обстежити. Можуть трапитися цікаві знахідки, — пояснила Пеппі.

  • Як ви гадаєте, що можна знайти на затонулому кораблі?

Підводний світ

— Я ніколи не пірнала у морські глибини, — зніяковіла Книжечка. — Трохи боюся... Але дуже хочу спробувати!

Пеппі, що ніколи довго не роздумувала, вже несла на своїх дужих руках справжній батискаф, а на її плечі метлялася маска для плавання.

 — Починаємо пригоди! — вигукнула Пеппі й стрибнула на дельфінову спину.

А Джмелик і Книжечка поринули у незбагненний та неосяжний підводний світ. Щохвилини картинка змінювалась, як у справжньому кіно. Розмаїття великих і маленьких риб, коралів та морських зірок, крабів і черепах захоплювало й вражало. Щоправда, деякі зустрічі загрожували небезпекою, але її вдалося уникнути.

  • Розгляньте обкладинку журналу і розкажіть, кого побачили Джмелик та Книжечка, а також, що цікавого вони знайшли.
  • Знайдіть на обкладинці та полічіть морських мешканців, записаних у бортовому журналі. Біля назв тварин, яких вдалося помітити, наклейте наліпки з їхніми зображеннями та запишіть їх кількість.

Скарб

Книжечка доправила на берег скриню зі скарбами, а Джмелик — пляшку з листом. Чекаючи на Пеппі, вони розмірковували, що робити зі знахідками:

— Я знайшла скарб! — раділа Книжечка. — Тепер зможу купити нову книжкову шафу, з'їздити до Італії на Міжнародний ярмарок дитячої книжки у Болоньї...

— Ти гадаєш, що скарб має дістатися лише тому, хто його знайшов? — поцікавився Джмелик.

Книжечка замислилася:

— Якби не Пеппі, я б не мала батискафа, щоб зануритися. А про затонулий корабель нам розповів дельфін. Доведеться ділитися.

— А можливо, місце всіх цих коштовностей у музеї! — додав Джмелик.

  • Як би ви розпорядилися знайденим скарбом? Чи поділилися б із кимось? Чому? Як витратили б гроші?

Саме в цей момент з'явилася весела Пеппі.

— Я бачу, ви добре провели час! Скарб у нас в руках! А це значить, що можна знову його заховати і мати завтра нову пригоду! Тільки тепер ви ховаєте і малюєте карту, а я шукатиму.

Джмелик та Книжечка розсміялися:

— Чудова ідея! Не витрачати скарб, а щодня знаходити його знову!

  • Пограйте у шукачів скарбів. Нехай кожен з вас зробить свій "скарб" і покладе його в гарну коробочку. Потім "скарб" слід заховати, намалювати карту і позначити на ній місце схованки. Тепер передайте карту другові, а взамін отримайте його карту. Хто швидше знайде скарб?
  • У пляшці, яку виловив Джмелик, був лист. На жаль, деякі літери розмило водою. Спробуйте вписати їх та прочитати послання.
  • Як гадаєте, що було у листі далі? Що зробив Джмелик, коли прочитав його? А хто ще цієї миті приєднався до клубу?

Ось так весело і незвичайно почалися канікули Джмелика та Книжечки. Можливо, колись ми знайдемо книжку про їхні пригоди на полицях книгарні. А може, майбутній автор книжки тримає зараз у руках цей журнал?

  • Як слід діяти друзям, щоб швидше знайти скарб?
  • Яке спорядження їм для цього знадобиться?
  • Підкажіть, де саме знаходиться скарб (під чим, біля чого, поряд із чим — знайдіть різні варіанти).
  • Яких тварин варто уникати Джмелику? Чому? А які тварини можуть зашкодити Книжечці? Чому?
  • Яких тварин взагалі слід уникати у морі? Чому?
  • Як ви гадаєте, де рухатися легше (швидше) — під водою чи на суходолі? Як це можна перевірити?
  • Як аквалангіст має поводитись під водою?
  • Які ще тварини можуть з’явитися на картині? Звідки?
  • Пориньмо разом із Джмеликом та Книжечкою у морські глибини. Яке спорядження ви візьмете? Чому?

Улітку на ставку” (“Джміль”, 2014, № 3) — сюжетна картина та бесіда за нею про цікавинки ставка, рослини й тварин — мешканців водойм.

Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Морські пригоди”

Завантажити презентацію для дітей

Електронний додаток з'явиться на сайті незабаром.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Картина вводить дошкільнят та учнів молодших класів у світ фантастичних пригод - команда Джмелика подорожує морськими глибинами, шукаючи справжнісінький скарб. Діти ознайомлюються з морськими тваринами, вчаться домовлятися, взаємодіяти, приймати спільні рішення.

Запропонуйте малятам створити власну команду з персонажів улюблених книжок, увійти в картину і помандрувати нею. Як створити команду? Хто у ній має бути? Чому вони обрали саме таких героїв? Без кого в команді не обійтися? Які функції виконує капітан? Чому він необхідний?

Мандруючи картиною, ознайомте дітей з дивовижами підводного світу, запропонуйте порівняти фото морських мешканців із персонажами картини.

Публікація стане у пригоді під час проектної діяльності, допоможе у проведенні інтегрованих тижнів, днів, занять/уроків, на заняттях з ознайомлення з довкіллям, уроках природознавства, виховних годинах.









<< До змісту номера (“Джміль” № 5-6 /2018)