Клуб кмітливих

Загадки писанок

 

Писанки — це великодні яйця зі складними візерунками, розмальовані за допомогою воску та рідких фарб. Але прикрашають їх не просто лінії та малюнки. Кожен символ на них має значення, тож писанка — ніби вітальна листівка із зашифрованими в її візерунку побажаннями.

  • Роздивіться зображення писанок і розгадайте, які побажання в них закодовані.
  • На білому яйці створіть власний візерунок, використовуючи писанкові символи, які вам подобаються.
  • Прикрасьте наліпками з символами святкові крашанки.

Читачі друкованої версії журналу “Джміль” матимуть змогу уважно роздивитися символи на писанках та дізнатися про те, як вони розшифровуються, а також розв’язати цікаве завдання про змішування кольорів під час приготування фарб для крашанок.

  • Поміркуйте, чим відрізняється писанка від крашанки. Чим відрізняються процеси їх створення? Що створити складніше?
  • Коли ми використовуємо писанку, а коли крашанку?
  • Роздивіться оригінальні писанки. Як їх створено? Які ще незвичайні писанки ви бачили? Чим вони незвичайні?
  • За якою технологією ви можете створити писанку? Поміркуйте, як саме, що для цього потрібно. Створіть власну незвичайну писанку.

Керамічні писанки (2013, № 1) — розповідь про філігранні керамічні писанки та поради, які допоможуть власноруч створити ці незвичайні художні вироби.

Писанки-вишиванки (2014, № 2) — секрети майстрині, яка вміє створювати незвичайні вишиті писанки, а також майстер-клас для дітей.

Завантажуйте електронний додаток
“Загадки писанок”

Завантажити комікс для дітей

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Публікація ознайомлює дошкільнят та молодших школярів із традиціями нашого народу, допомагає розкрити зміст символів у візерунках, “розшифрувати” народні орнаменти.

Запропонуйте дошкільнятам та молодшим школярам придумати свої яскраві символи-асоціації, створити власні візерунки та оздобити ними поробки, а потім подарувати друзям — нехай спробують розшифрувати адресовані їм приємні слова та побажання. Обговоріть з малятами, чому майстри не записували добрі побажання словами, а зашифровували їх у символах.

Матеріали публікації стануть вдалим доповненням до проекту з українознавства, допоможуть розвинути фантазію дітей, асоціативне мислення, навчити їх бережно ставитись до народних традицій.








<< До змісту номера (“Джміль” № 3 /2018)