Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 3 /2018) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Загадки писанок
Писанки — це великодні яйця зі складними візерунками, розмальовані за допомогою воску та рідких фарб. Але прикрашають їх не просто лінії та малюнки. Кожен символ на них має значення, тож писанка — ніби вітальна листівка із зашифрованими в її візерунку побажаннями.
- Роздивіться зображення писанок і розгадайте, які побажання в них закодовані.
- На білому яйці створіть власний візерунок, використовуючи писанкові символи, які вам подобаються.
- Прикрасьте наліпками з символами святкові крашанки.
Читачі друкованої версії журналу “Джміль” матимуть змогу уважно роздивитися символи на писанках та дізнатися про те, як вони розшифровуються, а також розв’язати цікаве завдання про змішування кольорів під час приготування фарб для крашанок.
- Поміркуйте, чим відрізняється писанка від крашанки. Чим відрізняються процеси їх створення? Що створити складніше?
- Коли ми використовуємо писанку, а коли крашанку?
- Роздивіться оригінальні писанки. Як їх створено? Які ще незвичайні писанки ви бачили? Чим вони незвичайні?
- За якою технологією ви можете створити писанку? Поміркуйте, як саме, що для цього потрібно. Створіть власну незвичайну писанку.
Керамічні писанки (2013, № 1) — розповідь про філігранні керамічні писанки та поради, які допоможуть власноруч створити ці незвичайні художні вироби. |
|
Писанки-вишиванки (2014, № 2) — секрети майстрині, яка вміє створювати незвичайні вишиті писанки, а також майстер-клас для дітей. |
Завантажуйте електронний додаток
“Загадки писанок”
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Публікація ознайомлює дошкільнят та молодших школярів із традиціями нашого народу, допомагає розкрити зміст символів у візерунках, “розшифрувати” народні орнаменти.
Запропонуйте дошкільнятам та молодшим школярам придумати свої яскраві символи-асоціації, створити власні візерунки та оздобити ними поробки, а потім подарувати друзям — нехай спробують розшифрувати адресовані їм приємні слова та побажання. Обговоріть з малятами, чому майстри не записували добрі побажання словами, а зашифровували їх у символах.
Матеріали публікації стануть вдалим доповненням до проекту з українознавства, допоможуть розвинути фантазію дітей, асоціативне мислення, навчити їх бережно ставитись до народних традицій.