Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!  

Майстерня

Паперові скульптури

Сьогодні в нашій Майстерні працюють скульптори! Кожен з вас, напевне, вже створював фігурки з пластиліну, хоч і не називав їх скульптурами. А зараз ми здійснимо чарівні перетворення із зовсім несподіваним матеріалом!

Слухняний матеріал

Це не камінь і не дерево, для роботи з якими потрібен різець. Не метал, який стає піддатливим лише за надвисокої температури. У ваших руках видозмінюватиметься й набуватиме вигадливих форм матеріал, з яким ми маємо справу щодня. Він плаский, тонкий і з давніх-давен є для людей носієм інформації: на ньому можуть жити символи — малюнки, літери, цифри. Ви вже здогадалися, про що йдеться? Так, це папір. Здивовані? Виявляється, творити з нього надзвичайно зручно! Спробуйте зібгати аркуш, скрутити його, зігнути. Відчуйте, який він слухняний, як змінює фактуру, набуває пружності, пластичності. І стає таким чином вдячним матеріалом для творчості.

Вже бачу, як дехто здивовано крутить у руках аркуші паперу. Як із них можна створити скульптури? Адже вони пласкі! А от читачі друкованої версії журналу “Джміль” уже знають, як пласке перетворити на об’ємне, адже вони відвідали майстер-клас Пензлика. Ласкаво просимо до нашої Майстерні!

  • А чи існують інші способи перетворення аркушів паперу на об’ємні поробки?
  • Ви вже створили свої перші паперові скульптури? То чим же папір як матеріал для творів цього виду мистецтва відрізняється від пластиліну чи глини? Поміркуйте!
  • Які особливості паперових скульптур?
  • З яким матеріалом легше працювати?
  • Поміркуйте, з яких іще матеріалів виготовляють статуї. Де їх можна зустріти?
  • Погуляйте вулицями свого міста, роздивіться навколо. Які скульптури ви побачили? З якого матеріалу їх створено?
  • Складіть альбом скульптурних перлинок рідного міста.
  • Які з них вам найбільше сподобалися? Чим саме?
  • Складіть невеличкі оповідки про них.
  • А які скульптурні композиції й у яких місцях ви б установили? Чому?

Скульптури можуть бути дуже різними — одні прикрашають наші міста, а інші можуть уміститися в нас на долоні. Різняться вони й за характерами та настроєм. Часом серед них трапляються вельми несподівані. Саме про такі химерно-казкові композиції з незвичними усміхнено-журливими скульптурними персонажами розповідає Пензлик. Ласкаво просимо на вернісаж Ольги Рапай-Маркіш!

Кімнатний рій (“Джміль”, 2017, № 7-8) — створюємо незвичайну динамічну скульптуру — мобіль — і весь рік милуємося польотом бджілок

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Завдання майстер-класу з паперової скульптури — не просто створити певний виріб, а насамперед зацікавити, надихнути, заохотити малят до подальшої творчості.

Публікація дає дітям змогу спробувати себе у ролі скульпторів, відчути себе не тільки творцями, а й винахідниками, вчить креативно використовувати вже звичний матеріал.

Виготовлення об’ємних просторових композицій з паперу — чудова нагода відійти від стереотипних навичок, стандартних рішень. Така діяльність відкриває широкі можливості для імпровізації, розвитку творчого, мистецького бачення світу.

На відміну від глини чи пластиліну, з яких діти намагаються виліпити реалістичні фігурки, папір додає юним скульпторам сміливості, адже всі витвори з нього виходять чарівно химерними.

Покажіть малятам основні прийоми створення скульптур, запропонуйте поекспериментувати, пофантазувати, придумати власні сюжети, постаратися їх втілити, винайти власні способи роботи з папером. Дайте їм відчути цей матеріал, спробувати використати різні види паперу, дослідити його властивості, зрозуміти, як їх можна використати для створення виробів.

Матеріал стане у пригоді під час занять з образотворчої діяльності, уроків з трудового навчання, допоможе розвинути винахідницькі якості, уяву дітей.








<< До змісту номера (“Джміль” № 1 /2018)