Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 3 /2015) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Найдорожче — чесність
У житті трапляються ситуації, коли здається — краще обманути, ніж сказати правду. Обманеш — і отримаєш те, що хочеш, або порадуєш когось, або здаватимешся кращим, ніж ти є, або уникнеш покарання. Але навряд чи ти матимеш від цього задоволення, бо докори сумління та розчарування рідних і друзів не дадуть спокою. Саме про це йдеться цього разу в Школі шляхетності. Джмелик та його друзі бажають вам бути чесними й ніколи не потрапляти у тенета брехні.
Про Михася та Люка Скайуокера
Михась і Дмитрик дружили з першого класу. На кожній перерві вони разом гралися: принісши з дому лего-фігурки, машинки, космічні кораблі, розбирали, складали з деталей щось нове. Шкодували тільки, що перерви надто короткі.
Одного дня Дмитрик приніс до школи нових лего-чоловічків — йому подарували набір “Зоряні війни” на день народження. Там були і Люк Скайуокер, і клони, і Дарт Вейдер. Михась теж захопив із собою своїх джедаїв. Усю велику перерву друзі рятували галактику. Так захопилися, що незчулися, як минув час. Дзвінок на урок пролунав зовсім несподівано, тож Дмитрик і Михась похапцем повкидали чоловічків до рюкзаків і розбіглися.
Лише вдома Мишко виявив, що випадково захопив Дмитрикового Люка Скайуокера. Ой, як же він подобався хлопцеві! У нього були біляве волосся, чорний плащ та світловий меч! Мишкові давно хотілося мати такого. І він вирішив, що пограється з Люком кілька днів, а потім обов’язково поверне другові.
Наступного дня після першого ж уроку Дмитрик підійшов до Мишка:
— Ти не бачив мого Люка Скайуокера? Ми гралися ним учора.
Мишкові стало дуже соромно, що залишив іграшку собі. Насупившись, він відказав:
— Звідкіля мені знати, де твій чоловічок? Треба краще пильнувати свої іграшки.
Почервонівши, Дмитрик мовчки відійшов від Михася. Більше того дня вони не розмовляли.
Вдома Михась відразу взявся за лего. Але дивна річ — чудова фігурка Люка Скайуокера його більше не тішила.
Запитання від Джмелика
- Чому Михася більше не тішила фігурка Люка?
- Як гадаєте, чи поверне Михась іграшку Дмитрикові?
- Як Мишко міг би відповісти другові, щоб і не збрехати, й водночас мати можливість погратися іграшкою довше?
Друкована версія журналу “Джміль” допоможе поміркувати над іншими життєвими ситуаціями та поговорити про те, чи завжди треба казати правду, які безцінні речі мають бути у кожного з нас і чи можна прожити без них.
До скарбнички методиста
Часто приводом для проведення виховної години, спрямованої на соціально-моральний та емоційно-ціннісний розвиток, становлення особистості, стає реальна ситуація, яка виникла у дитячому колективі. Але ж краще попередити конфлікт, аніж виправляти його негативні наслідки. Гарною нагодою обговорити життєву проблему може стати читання оповідок, які актуалізують її для дітей, показують наслідки неконструктивних дій, дають ключ до кращого виходу зі складної ситуації. Саме такі твори ви знайдете у цьому матеріалі разом із запитаннями для обговорення їхнього змісту. Бесіди з дітьми за оповідками допомагають підготувати їх до школи, розвивають зв’язне мовлення, критичне мислення, навчають бути уважними до людей, що живуть поряд.
<< До змісту номера (“Джміль” № 3 /2015) Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.