Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!  

Методичний довідник

Моя Україна

Орієнтовний освітній проект для дошкільнят та молодших школярів
(повна версія)

Мета проекту — формувати в дітей усвідомлення своєї національної й етнічної приналежності та громадянства (за матеріалами журналу “Джміль”).

Завдання проекту:

  • закріплювати та розширювати знання дітей про Україну, духовні цінності й культурні надобання українського народу;
  • активізувати пізнавальні інтереси дітей, спонукати їх цікавитися минулим та сьогоденням України, видатними співвітчизниками;
  • розвивати мислення, мовлення, уяву, увагу, пам’ять, творчі та сценічні здібності;
  • формувати базові якості особистості (активну громадянську позицію, толерантність, справедливість, самостійність, працелюбність, розсудливість, відповідальність);
  • формувати соціально‑моральну, економічну, комунікативно‑мовленнєву компетентності;
  • виховувати любов до Батьківщини;
  • створювати ситуації, в яких діти та їхні батьки матимуть змогу проявити свою турботу про країну, співгромадян, які постраждали під час проведення АТО, вимушених переселенців.

Тривалість проекту: 2 тижні (для дошкільнят) або 1 місяць (для молодших школярів).

Учасники проекту: діти дошкільного або молодшого шкільного віку, їхні батьки, педагоги, музичний керівник, представники громадськості.

План реалізації проекту

Форми роботи Матеріали журналу “Джміль”
Мотиваційний етап
1. Сюрпризний момент — розглядання з дітьми нового випуску журналу «Джміль» «Джміль», 2015, № 1
2. Розглядання сюжетної картини на обкладинці журналу «Джміль» та бесіда за нею Обкладинка журналу 2015, № 1 та е‑додаток, бесіда за нею (с. 2)
3. Створення дітьми «Дерева цілей» (що вони хочуть дізнатися та яким чином) Журнал «Джміль» (запропонувати дітям погортати видання)
Інформаційний етап
1. Серія бесід “В іменах моя земля…” про походження назв географічних об’єктів Літературна студія (с. 3−7) та е-додаток
2. Бесіда “Символи України — Прапор, Гімн, Герб” Художня студія (с. 18−19)
3. Заняття‑міркування “Така різна Україна” Школа шляхетності (с. 9−11)
4. Заняття з образотворчості “Рукотворні дива” Студія декоративного мистецтва (с. 2 обкладинки та е-додаток)
5. Заняття “Українці підкорюють космос” Космічна станція (с. 12−14 та е‑додаток)
6. Бесіда “Правила дбайливого українця” Школа економіки (с. 15−17 та е‑додаток)
Репродуктивний етап
1. Читання літературних творів, розучування віршів, загадок, пісень про Україну Літературна студія (с. 3−7) та е‑додаток до неї, Театр з кішені (с. 20−23), Святковий день (с. 27−31) та е‑додаток до неї, Святковий день “Ми — діти твої, Україно!” (“Джміль”, 2011, № 2)
2. Розв’язування завдань та ребусів Клуб кмітливих (с. 8) та е‑додаток
3. Настільні ігри “Збережемо й примножимо багатства України” Школа економіки (с. 15−17) та е‑додаток
4. Складання мультфільму “Хто справжній українець?” Кіностудія (с. 33) та е‑додаток
Узагальнювальний етап
1. Екскурсія мікрорайоном, ознайомлення з назвами вулиць, дослідження походження їхніх назв Літературна студія (с. 3−7)
2. Проведення народних ігор, хороводів
3. Складання творчих розповідей про свої мандрівки Україною Обкладинка журналу та е‑додаток
4. Сюжетно‑рольові ігри: “Політ у космос”, “Микита Кожум’яка”, “Подорож Україною” тощо Космічна станція (с. 12−14) та е‑додаток до неї, Театр з кішені (с. 20−23), Обкладинка журналу та е‑додаток
Творчий етап
1. Заняття з образотворчості “Солоні малюнки, рельєфні візерунки” Художня студія (с. 12−13)
2. Створення ангеликів‑охоронців для воїнів АТО та переселенців зі сходу (Акція “З Україною в серці творимо дива”) Майстерня (с. 24−25)
3. Підготовка та проведення свята “Як народні інструменти перемогли Сіру Тишу” Святковий день (с. 26−31) та е‑додаток до неї
4. Розроблення і представлення родинних міні‑проектов “Що я можу зробити для України” Журнал Джміль, 2015, № 1
5. Виготовлення ляльок для вистави “Микита Кожум’яка”, інсценування Театр з кишені (с. 20−23)
Рефлексивно-оцінювальний етап
1. Підсумкове заняття “Моя Україна” Обкладинка журналу та е‑додаток
2. Виставка творчих робіт Художня студія (с. 18−19), Майстерня (с. 24−25),
Студія декоративного мистецтва (с. 2 обкладинки)
3. Проведення благодійного ярмарку та концерту за участю батьків Матеріали журналу

Примітка. Термін реалізації кожного етапу та його насиченість педагог визначає самостійно, виходячи з вікових та індивідуальних можливостей дітей.

Усі матеріали проекту ви знайдете у друкованій версії журналу “Джміль” (2015, №1) та електронних додатках до нього.

До скарбнички методиста

За матеріалами цього випуску журналу “Джміль” можна провести освітній проект з українознавства “Моя Україна” для дошкільників та учнів початкових класів: ознайомити дітей з історією України, з надбаннями нашого народу, географією рідної країни, народними традиціями, звичаями, культурою тощо. Різноманітна діяльність — пізнавальна, дослідницька, мовленнєва, ігрова, театралізована, образотворча, музична, творча тощо — зробить цей проект цікавим для всіх дітей.










<< До змісту номера («Джміль» № 1 /2015)

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email: