Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера («Джміль» № 1 /2015) | < До попередньої статті |
Моя Україна
Орієнтовний освітній проект для дошкільнят та молодших школярів
(повна версія)
Мета проекту — формувати в дітей усвідомлення своєї національної й етнічної приналежності та громадянства (за матеріалами журналу “Джміль”).
Завдання проекту:
- закріплювати та розширювати знання дітей про Україну, духовні цінності й культурні надобання українського народу;
- активізувати пізнавальні інтереси дітей, спонукати їх цікавитися минулим та сьогоденням України, видатними співвітчизниками;
- розвивати мислення, мовлення, уяву, увагу, пам’ять, творчі та сценічні здібності;
- формувати базові якості особистості (активну громадянську позицію, толерантність, справедливість, самостійність, працелюбність, розсудливість, відповідальність);
- формувати соціально‑моральну, економічну, комунікативно‑мовленнєву компетентності;
- виховувати любов до Батьківщини;
- створювати ситуації, в яких діти та їхні батьки матимуть змогу проявити свою турботу про країну, співгромадян, які постраждали під час проведення АТО, вимушених переселенців.
Тривалість проекту: 2 тижні (для дошкільнят) або 1 місяць (для молодших школярів).
Учасники проекту: діти дошкільного або молодшого шкільного віку, їхні батьки, педагоги, музичний керівник, представники громадськості.
План реалізації проекту
Форми роботи | Матеріали журналу “Джміль” |
---|---|
Мотиваційний етап | |
1. Сюрпризний момент — розглядання з дітьми нового випуску журналу «Джміль» | «Джміль», 2015, № 1 |
2. Розглядання сюжетної картини на обкладинці журналу «Джміль» та бесіда за нею | Обкладинка журналу 2015, № 1 та е‑додаток, бесіда за нею (с. 2) |
3. Створення дітьми «Дерева цілей» (що вони хочуть дізнатися та яким чином) | Журнал «Джміль» (запропонувати дітям погортати видання) |
Інформаційний етап | |
1. Серія бесід “В іменах моя земля…” про походження назв географічних об’єктів | Літературна студія (с. 3−7) та е-додаток |
2. Бесіда “Символи України — Прапор, Гімн, Герб” | Художня студія (с. 18−19) |
3. Заняття‑міркування “Така різна Україна” | Школа шляхетності (с. 9−11) |
4. Заняття з образотворчості “Рукотворні дива” | Студія декоративного мистецтва (с. 2 обкладинки та е-додаток) |
5. Заняття “Українці підкорюють космос” | Космічна станція (с. 12−14 та е‑додаток) |
6. Бесіда “Правила дбайливого українця” | Школа економіки (с. 15−17 та е‑додаток) |
Репродуктивний етап | |
1. Читання літературних творів, розучування віршів, загадок, пісень про Україну | Літературна студія (с. 3−7) та е‑додаток до неї, Театр з кішені (с. 20−23), Святковий день (с. 27−31) та е‑додаток до неї, Святковий день “Ми — діти твої, Україно!” (“Джміль”, 2011, № 2) |
2. Розв’язування завдань та ребусів | Клуб кмітливих (с. 8) та е‑додаток |
3. Настільні ігри “Збережемо й примножимо багатства України” | Школа економіки (с. 15−17) та е‑додаток |
4. Складання мультфільму “Хто справжній українець?” | Кіностудія (с. 33) та е‑додаток |
Узагальнювальний етап | |
1. Екскурсія мікрорайоном, ознайомлення з назвами вулиць, дослідження походження їхніх назв | Літературна студія (с. 3−7) |
2. Проведення народних ігор, хороводів | |
3. Складання творчих розповідей про свої мандрівки Україною | Обкладинка журналу та е‑додаток |
4. Сюжетно‑рольові ігри: “Політ у космос”, “Микита Кожум’яка”, “Подорож Україною” тощо | Космічна станція (с. 12−14) та е‑додаток до неї, Театр з кішені (с. 20−23), Обкладинка журналу та е‑додаток |
Творчий етап | |
1. Заняття з образотворчості “Солоні малюнки, рельєфні візерунки” | Художня студія (с. 12−13) |
2. Створення ангеликів‑охоронців для воїнів АТО та переселенців зі сходу (Акція “З Україною в серці творимо дива”) | Майстерня (с. 24−25) |
3. Підготовка та проведення свята “Як народні інструменти перемогли Сіру Тишу” | Святковий день (с. 26−31) та е‑додаток до неї |
4. Розроблення і представлення родинних міні‑проектов “Що я можу зробити для України” | Журнал Джміль, 2015, № 1 |
5. Виготовлення ляльок для вистави “Микита Кожум’яка”, інсценування | Театр з кишені (с. 20−23) |
Рефлексивно-оцінювальний етап | |
1. Підсумкове заняття “Моя Україна” | Обкладинка журналу та е‑додаток |
2. Виставка творчих робіт | Художня студія (с. 18−19), Майстерня (с. 24−25), Студія декоративного мистецтва (с. 2 обкладинки) |
3. Проведення благодійного ярмарку та концерту за участю батьків | Матеріали журналу |
Примітка. Термін реалізації кожного етапу та його насиченість педагог визначає самостійно, виходячи з вікових та індивідуальних можливостей дітей.
Усі матеріали проекту ви знайдете у друкованій версії журналу “Джміль” (2015, №1) та електронних додатках до нього.
До скарбнички методиста
За матеріалами цього випуску журналу “Джміль” можна провести освітній проект з українознавства “Моя Україна” для дошкільників та учнів початкових класів: ознайомити дітей з історією України, з надбаннями нашого народу, географією рідної країни, народними традиціями, звичаями, культурою тощо. Різноманітна діяльність — пізнавальна, дослідницька, мовленнєва, ігрова, театралізована, образотворча, музична, творча тощо — зробить цей проект цікавим для всіх дітей.
<< До змісту номера («Джміль» № 1 /2015) Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.