Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера («Джміль» № 4 /2014) | < До попередньої статті |
Знайомтеся, діти: повітря і вітер
Орієнтовний освітній проект для дошкільнят та молодших школярів
(повна версія)
Мета проекту — формувати у свідомості дітей наукову і образну картини світу природного довкілля, розуміння взаємозалежності людини та природи, вчити гармонійно взаємодіяти з природою.
Завдання проекту:
- Підтримувати та розвивати у дітей стійкий інтерес до явищ та об’єктів природи.
- Формувати елементарні наукові знання про повітря та вітер, їхні властивості.
- Вчити бачити красу природи та передавати її різними художніми засобами: літературними, образотворчими, музичними.
- Розвивати логічне мислення, зв’язне та образне мовлення, спостережливість, винахідливість, кмітливість, увагу, уяву, творчі здібності.
- Виховувати дбайливе ставлення до природи, вміння взаємодіяти з однолітками, естетичний смак.
Тривалість проекту: 2 тижні (для дошкільнят) або 1 місяць (для молодших школярів).
Учасники проекту: діти дошкільного або молодшого шкільного віку, їхні батьки та педагоги.
План реалізації проекту
Форми роботи | Матеріали журналу “Джміль” |
---|---|
Мотиваційний етап | |
1. Сюрпризний момент — показ дітям нового випуску журналу «Джміль» | Тут і далі журнал «Джміль», 2014, № 4 |
2. Розглядання сюжетної картини на обкладинці журналу «Джміль» та бесіда за нею | Обкладинка журналу (електронна версія) та бесіда за нею (с. 2) |
3. Створення з дітьми «Дерева цілей» (що вони хочуть дізнатися і яким чином) | Примірники журналу «Джміль» (запропонувати дітям погортати журнал) |
Інформаційний етап | |
1. Спостереження за власним диханням, за вітром (під час прогулянок), бесіда про загрозу забруднення повітря, заняття “Чому ми дихаємо” | Лабораторія (с. 14−15), Клуб кмітливих (с. 24−26) та е‑додаток до неї, Космічна станція (с. 19−21) та е‑додаток до неї |
2. Серія бесід: “Родичі слова «вітер»”, “Пограймо зі словом «вітер»”, “Цей дивовижний світ вітру” | Літературна студія (с. 3−6) та е‑додаток до неї |
3. Прості експерименти з повітрям | Лабораторія (с. 14−15) |
4. Заняття‑бесіда “Де працює вітер” | Клуб допитливих (с. 7−9, або е‑додаток) |
5. Бесіди за репродукціями картин “Де сховався вітер?”, “Як намалювати повітря” | Вернісаж (с. 2 обкл., с. 16−17). Добірка картин та е‑версія картини “Повітряно-солодка казка” — в е‑додатках |
6. Заняття “Чи є повітря у космосі?” | Космічна станція (с. 19−21) та е‑додаток до неї |
Репродуктивний етап | |
1. Читання літературних творів, розучування віршів, загадок, пісень про вітер, повітря та речі, які з ними пов’язані | Літературна студія (с. 3−7) та е‑додаток до неї, Клуб допитливих (с. 7−9) та е‑додаток до неї, Святковий день (с. 27−31), Самчитайлик (с. 18) та е‑додаток до неї, Літературна студія (“Джміль”, 2013, № 4, с. 5) |
2. Експерименти з повітрям. Бесіда “Як утворюється вітер” | Лабораторія (с. 14−15) |
3. Заняття з конструювання “Від гвинта!” (створення літальних апаратів) | Майстерня (с. 22−23) |
Узагальнювальний етап | |
1. Майстрування та запуск повітряних зміїв | Майстерня (“Джміль”, 2007, № 1, с. 29) |
2. Проведення рухливих та парних ігор | Ігротека (с. 10−11), Клуб допитливих (с. 8) та е‑додаток до неї |
3. Складання творчих розповідей про розваги та роботу вітру (про вітрячки, повітряних зміїв, млини тощо) | Кіностудія (с. 33 або електронна версія), Клуб допитливих (с. 7−9) та е‑додаток до неї, Обкладинка та її е-версія |
4. Сюжетнорольові ігри: “Тренування космонавтів”, “Аквалангісти”, “На млині”, “Як звірята змія запускали” тощо | Космічна станція (с. 19−21), Клуб допитливих (с. 7−9), Кіностудія (с. 33) |
5. Заняття з логіки та розвитку мовлення “Вітрові загадки” | Клуб кмітливих (с. 24−26) та е‑додаток до неї |
Творчий етап | |
1. Заняття з образотворчості “Піна, фарби й соломинка намалюють нам картинку!” (малювання мильними бульками) | Художня студія (с. 12−13) |
2. Рухові імпровізації з хустинками під музику | Ігротека (с. 10−11), Клуб допитливих (с. 8) |
3. Підготовка та проведення розваги “Свято Вітру” | Святковий день (с. 27−31) |
4. Розробка проектів збереження чистоти повітря | |
Рефлексивно-оцінювальний етап | |
1. Підсумкове заняття “Життєдайне повітря” | Обкладинка журналу (електронна версія), Клуб кмітливих (с. 24−26) та е‑додаток до неї |
2. Виставка малюнків “Забавки вітру”, або ”Де працює вітер” | |
3. Проведення фестивалю повітряних розваг (вітрячків, повітряних зміїв, мильних бульок, повітряних кульок тощо) | Майстерня (с. 22−23), Святковий день (с. 27−31), Літературна студія (с. 3−7), Лабораторія (с. 14−15) |
Примітка. Термін реалізації кожного етапу та його насиченість педагог визначає самостійно, виходячи з вікових та індивідуальних можливостей дітей.
Усі матеріали проекту ви знайдете у друкованій версії журналу “Джміль” (2014, №4) та електронних додатках до нього.
<< До змісту номера («Джміль» № 4 /2014) Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.