Триває передплата на 2020 рік.
Отримайте знижку до 20%

Весняні пригоди

Освітній проект для дошкільників і учнів початкових класів

Весна — пора пробудження природи. Все навколо змінюється кожного тижня (та що там тижня, зміни часто відбуваються впродовж одного дня): розквітають рослини, земля вкривається зеленою ковдрою трав, на деревах з’являються перші листочки…

Сьогодні ми на чарівному квіткольоті здійснимо подорож у просторі й часі: пригадаємо прикмети весни, ознаки різних квітів, ознайомимося зі значенням нових слів. Електронні додатки до журналу «Джміль» (2014, № 2) допоможуть зробити нашу подорож іще цікавішою. Отже, в путь!

Збираємося у путь

Джмелик, Пензлик, Нотка і Книжечка вирішили помандрувати.

► Який транспортний засіб для цього краще підходить?

► Як взагалі вибирають транспорт для мандрівок?

► На що передусім звертають увагу?

► Що беруть із собою в дорогу?

► Можливо, для різних транспортних засобів варто брати різні речі? Які саме? Чому?

Транспорт для мандрівок має бути швидким, зручним для всіх (у кожного свої бажання), гарним, незвичайним… Взявши все вищесказане до уваги, друзі порадилися і побудували квітколіт.

► Яким ви уявляєте цей транспортний засіб? Чим він особливий?

► Подивіться на малюнок. З чого побудований квітколіт? На що він схожий?

► Як за малюнком можна визначити, у якому місяці весни друзі вирішили здійснити мандрівку?

► З яких квіток друзі будували б квітколіт у березні? У квітні? В травні?

Дати правильні відповіді допоможе гра «Весняні квіти»: спочатку роздивимося весняні квіти, потім розв’яжемо задачі про час їх цвітіння (див. електронний додаток до журналу «Джміль» (2014, №  2)).

Завантажити електронний додаток
“Розмаїття весняних квітів”

Завантажити комікс для дітей

Завантажити електронний додаток
“Добірка завдань про весняні квіти”

Завантажити комікс для дітей

► Назвіть квіти, які цвітуть і навесні, й улітку, і восени.

► Які квіти цвітуть тільки навесні? Тільки восени? Тільки влітку?

Цікаве заняття — кожному

Зазирнемо у майбутні картини Пензлика

Квітколіт зручний тим, що кожен може знайти собі у ньому цікаве заняття. Приміром, Пензлик розфарбовує хмаринки і роздивляється навкруги — шукає сюжети для своїх картин.

Завантажити електронну версію сюжетної картини
“Весна кличе в путь”

Завантажити комікс для дітей

► Які сюжети знайшов Пензлик? Що він може побачити у цю пору року?

► Як йому запам’ятати все побачене? Які пристрої для цього потрібні?

► Як можна зафіксувати побачене без спеціальних пристроїв?

► Назвіть переваги і недоліки кожного з названих способів.

► Який спосіб вибрали б ви? Чому?

► Поділіться з Пензликом ідеями картин: пригадайте, які пригоди траплялися з вами весною.

► Уважно роздивіться картину. Які рослини цвітуть? У якому місяці дерева і квіти можуть бути такими? Чому ви так вважаєте?

► Які ще квіти розцвітають у цей час?

► Що треба було б змінити на малюнку, якби друзі подорожували у березні? У квітні? Влітку? Восени?

Чому Книжечка стала штурманом

Мандрівникам, якими б досвідченими вони не були, потрібен штурман — людина, яка прокладає за допомогою мапи правильний маршрут (тобто такий шлях, який проведе мандрівників всіма запланованими місцями швидко і зручно) і звіряє його з реальним шляхом (чи у правильному напрямку пересуваються мандрівники, чи не відхилилися від прокладеного на мапі). Якщо реальний шлях з певних причин не збігається із запланованим (дорога розмита чи несподівано виникла перепона) або мандрівникам потрібно змінити маршрут, штурман прокладає новий шлях і допомагає його дотримуватися. Тож Книжечка стала штурманом, адже у неї є атлас з мапами, і вона вміє ним користуватися. А ще Книжечка шукає цікаві будинки, щоб написати про них в енциклопедії.

► Як Книжечка звіряє шлях з маршрутом на мапі? Які прилади їй для цього потрібні? Чи може Книжечка обійтися без приладів? Як саме? Чому?

► Над яким містом летять друзі? Що вони можуть побачити, де побувати?

► Як ви вважаєте, як називається енциклопедія Книжечки? Чому саме так?

► Які споруди вона бачить зараз? Які архітектурні пам’ятки Книжечка ще може побачити у цьому місті?

► Запросіть Книжечку до свого міста, розкажіть про його цікавинки.

► Створіть разом зі своїми друзями енциклопедію рідного міста.

Джмелик-квіткопілот

Джмелик керує квіткольотом і точно виконує всі команди Книжечки: змінює курс квіткольоту, регулює висоту та швидкість.

► Як ви вважаєте, чи складно керувати квіткольотом? Чим керувати складніше — літаком чи квіткольотом? Чому?

► Які знання потрібні Джмелику для керування квіткольотом?

► Як пілот квіткольоту орієнтується в повітрі? Які прилади йому для цього потрібні? Коли він може обійтися без приладів, а коли ні? Чому?

► За якими показниками він має стежити?

► Чи може вітер вплинути на рух квіткольоту? Як саме? Чому?

► Коли ми вживаємо слово «водій», а коли — «пілот»? Якими транспортними засобами керують водії, а якими — пілоти?

► Які ще транспортні засоби ви знаєте? Порівняйте їх із квіткольотом. Назвіть переваги і недоліки кожного засобу.

► Як ви вважаєте, пересуватися краще в повітрі, по воді чи по землі? Чому?

► Чи може повністю замінити засоби пересування по воді повітряний і наземний транспорт? Хто кого замінює? Чому?

► Чи існує транспортний засіб, який може доправити нас куди завгодно, яким завгодно шляхом? Поясніть свою думку.

► Придумайте незвичайні засоби для пересування в повітрі. Порівняйте їх. Назвіть переваги і недоліки кожного засобу.

Нотчина музика

Нотка прислухається до музики природи і мелодій міста.

► Як ви вважаєте, з яких звуків складається музика природи? А музика міста? Яка вам більше до вподоби? Чому?

► Що може почути Нотка?

► Нотка хоче зафіксувати все почуте, щоб потім розповісти про це своїм знайомим. Що їй для цього потрібно?

► Які пристрої знадобляться Нотці для супроводу розповіді про мандрівку?

► Що складніше — записати звуки чи потім відтворити їх?

► Прислухайтеся до звуків на картині. Які звуки чують друзі? Які ще звуки вони можуть почути у цьому місті? Де саме?

► Розкажіть про звуки свого міста. Які звуки чути особливо приємно?

Як ростуть квіти

Джмелик пригадав, що є квіти, які ми бачимо тільки навесні — потім вони ховаються аж до наступного року.

► Які квіти так розвиваються?

► Чи повністю вони засинають до наступної весни? Чому?

► Які корені у цих квітів? Що особливого у будові їхнього коріння?

Щоб відповісти на ці запитання, Книжечка запропонувала пригадати будову рослин, порівняти різні рослини, що цвітуть навесні. Зробити це допоможе електронний додаток до журналу «Джміль» (2014, № 2) «Задачки про весняні квіти». Спочатку ми пригадаємо будову рослин, потім — розв’яжемо цікаві задачі про них: так ми перевіримо наші знання і більше дізнаємося про рослини.

Завантажити електронний додаток
“Добірка завдань про весняні квіти”

Завантажити комікс для дітей

► Подивіться, яке різне коріння у рослин. Чому?

► Як ви вважаєте, звідки цибулинкові квіти беруть поживні речовини?

► Що роблять ці рослини у період спокою? Чому іншим рослинам цибулинки не потрібні?

► Як розмножуються рослини з різним корінням?

На що схожі квіти

Друзі з квіткольоту бачили дивовижно гарні куточки міста, під час зупинок мали змогу роздивитися кожну рослину. Книжечка і Нотка першими помітили, що кожна квіточка нагадує певний предмет — парашут, дзвіночок, цукерку і навіть морозиво…

Пензлик сфотографував квіти. А після закінчення подорожі Джмелик, використавши фотографії Пензлика, створив на комп’ютері цікаву гру «На що схожа квіточка?». Книжечці й Нотці гра припала до душі, адже в ній потрібно поміркувати — не тільки вказати, на що схожа кожна квіточка, а ще й пояснити, чому ми так вважаємо.

Друзям сподобалося, що у грі всі відповіді правильні: головне — дотепно і зрозуміло пояснити, чому вибрано саме таку асоціацію. А ще можна пограти в «асоціації навпаки»: один учасник гри вибирає предмет, інший — розповідає, чим саме квіточка в середині малюнка схожа на цей предмет. Якщо гравцю важко здогадатися, відповідає той, хто вибрав предмет.

Пограти у цю гру вам допоможуть «Задачки про весняні квіти» в електронному додатку до журналу «Джміль» (2014, №  2).

Завантажити електронний додаток
“Добірка завдань про весняні квіти”

Завантажити комікс для дітей

Ось і закінчилася наша подорож у просторі й часі. Сподіваємося, вам було цікаво. Запропонуйте дітям розповісти про свої мандрівки, заплануйте разом нові яскраві пригоди.

Щасливих мандрівок! До зустрічі!