Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера («Джміль» № 2 /2014) | До наступної статті > |
Весна кличе у путь
Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)
ШУКАЄМО КОМПРОМІС
Для Джмелика та його друзів ця весна була багата на цікаві події та яскраві враження. Вони вишивали писанки та робили фонтани, шукали скоромовки та навіть розфарбовували сірі дні. Про все це друзі розповіли у своєму журналі. А наприкінці травня вирішили ще трохи погуляти вулицями Києва.
— Куди ж ми вирушимо такого чудового дня? — запитав друзів Джмелик.
— Туди, де можна побачити всі найгарніші весняні квіти! — зажадав Пензлик.
— Краще туди, де можна знайти інформацію для моєї нової енциклопедії про рослини України, — запропонувала Книжечка.
— А мені б хотілося почути сьогодні нові мелодії, — сказала Нотка й сумно додала: — У нас такі різні інтереси! Невже доведеться гуляти окремо?
— Е, ні! — заперечив Джмелик. — Треба шукати компроміс.
— А що це таке і навіщо він нам? — поцікавився Пензлик.
Книжечка радо пояснила:
— Компроміс — це рішення, яке влаштує всіх, хоча кожному доведеться трохи поступитися своїми бажаннями.
— Це саме те, що нам потрібно! — зрадів Пензлик. — Я готовий шукати!
Джмелик почав розмірковувати: — Пензлик мріє побачити весняні квіти, Книжечка шукає інформацію про рослини. А квіти — це ж і є рослини. Отже, треба піти до саду чи парку, де саме зараз усе квітує. А де ж знайти музику для Нотки?
Книжечка розгорнула карту Києва та показала:
— Ось тут Ботанічний сад, а в ньому є Іонинський монастир з дзвіницею. Нотко, хочеш почути мелодії дзвонів?
— Як цікаво, Книжечко! Я згодна!
— От ми і знайшли компроміс! Вирушаймо разом до Ботанічного саду! Там кожний з нас знайде щось цікаве для себе.
► А ви зі своїми друзями вмієте знаходити компроміс у проблемних ситуаціях? Пригадайте випадок, коли вам це вдалося.
БУЗКОВЕ МОРЕ
Друзі гуляли алеями Ботанічного саду. Пензлик схилявся до кожної клумби. Чого тут тільки немає: урочисті тюльпани, тендітні нарциси, вишукані півники, скромні примули. Кого з них запросити на майбутню картину? Книжечка фотографувала первоцвіти. Почувши здалеку церковний передзвін, Нотка похитувала головою йому в такт. Джмелик насолоджувався весняними пахощами.
Аж ось доріжка привела друзів до бузкового саду, що розкинувся на крутих схилах Дніпра. Пишні зелені хвилі, вкриті піною білих та фіолетових квітів, котилися пагорбами вниз, до блискучого плеса ріки. Друзі спинилися, мовчки милуючись цією красою.
► А який ваш улюблений краєвид? Пригадайте пейзаж, який вразив вас найбільше, опишіть його. Розкажіть, де це місце, або знайдіть його на карті.
— Як добре, що стільки чудових квітів виросло тут! — вигукнув Пензлик, — он скільки їх я вже намалював!
— Друже, це не трапилося випадково! — зауважила Книжечка. — Цей сад, як й інші парки, вдумливо створювали науковці та садівники. Працівники саду щодня дбайливо доглядають його.
► Розкажіть, що саме вони роблять. А чи любите ви доглядати за рослинами? Чому?
ЧАРІВНИЙ КВІТКОЛІТ
— Скільки див та краси довкола! І все це в одному саду! От би відвідати інші дивовижні куточки нашої України! — мрійливо мовила Нотка.
— Чудова ідея! Вирушаймо у мандрівку! — проголосив Джмелик. — А для цього потрібен чарівний транспорт. З чого б його зробити? Навколо самі квіти...
— Створімо квітколіт, швидкий та гарний, — запропонувала Книжечка й промовила магічні слова — Чари-мари-квазібари! Квітколіт хутчіш збирайте, нас в повітря піднімайте!
За мить найрізноманітніші квіти, намальовані Пензликом, піднялися в повітря та сплелися в елегантний квітколіт. Юний художник додав кілька штрихів, і квітколіт заблимав оченятами. Джмелик з дівчатками піднялися на його борт. А Пензлик домалював іще килим-літак. Усі до старту готові!
► Куди ви порадили б їм помандрувати? Чому? Де хотіли б побувати самі?
Інтерактивна версія сюжетної картини у електронному додатку до журналу “Джміль” чудово оживить вашу бесіду з дітьми. Ви зможете у потрібний момент заняття показати саме той сюжетний центр картини, про який розповідаєте дітям, або той, на який вони звернули увагу. Таким чином ви зможете детальніше розглянути всі сюжети картини, обговорити їх, зосередити увагу дітей на певних частинах зображення, розвинути мовлення, критичне та системне мислення дітей.
Сюжетна картина може стати центром цікавого весняного проекту “Перші квіти” для дошкільників і учнів молодших класів, а допоможе організувати проект, дасть поштовх пізнавальній активності та фантазії дітей, допоможе поглибити отримані знання та подивитися на знайоме іншим поглядом електронний додаток до журналу “Джміль”, у якому ви можете знайти інтерактивні презентації про розмаїття весняних квітів та добірку задач про час цвітіння та будову весняних квітів, асоціації, які вони викликають.
Завантажуйте презентації
"Весна кличе в путь. Дидактична сюжетна картина"
"Розмаїття весняних квітів. Добірка фотографій"
"Весняні квіти. Добірка задач"
<< До змісту номера («Джміль» № 2 /2014)
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.