Методичний довідник

Пізнаю та відчуваю

Орієнтовний освітній проект для дошкільнят
та молодших школярів
(повна версія)

Мета проекту — пробудити в дітей стійкий інтерес до світу людських відчуттів і почуттів, стимулювати розвиток емоційного інтелекту (за матеріалами журналу “Джміль”).

Завдання проекту:

  • розширювати та поглиблювати уявлення дітей про розмаїття людських відчуттів та почуттів;
  • збагачувати сенсорний досвід малят, активізувати зорові, слухові, смакові, нюхові, тактильні аналізатори;
  • розвивати мислення, мовлення, уяву, увагу, пам’ять, творчі та сценічні здібності;
  • формувати соціально‑моральну, комунікативно‑мовленнєву компетентності, самосвідомість та самооцінку;
  • учити керувати своїми емоціями, помічати почуття інших та адекватно реагувати на них;
  • виховувати чуйність, справедливість, толерантність, взаємоповагу.

Тривалість проекту: 2 тижні.

Учасники проекту: дошкільнята або молодші школярі, їхні батьки, педагоги, психолог, музичний керівник.

План реалізації проекту

Форми роботи Матеріали журналу “Джміль”
Мотиваційний етап
1. Сюрпризний момент — розглядання з дітьми нового випуску журналу “Джміль” “Джміль”, 2016, №1
2. Розглядання сюжетної картини на обкладинці журналу «Джміль» та бесіда за нею Обкладинка журналу 2016, №1 (електронна версія) та бесіда за нею (с. 2)
3. Створення з дітьми «Дерева цілей» (що вони хочуть дізнатися та яким чином) Журнал «Джміль» (запропонувати дітям погортати видання)
Інформаційний етап
1. Серія бесід про відчуття та почуття Літературна студія (с. 3−6) та е‑додаток
2. Проведення дослідів та спостережень за роботою органів чуття Бесіда за картиною на обкладинці (с. 2)
3. Бесіда зі слуханням віршів “Як описати почуття словами” Літературна студія (с. 3−6) та е‑додаток
4. Слухання музики та бесіда про настрої в ній Оркестровий клас (с. 11−13) та е‑додаток
5. Заняття з образотворчості “Про почуття мовою живопису” (бесіда за картиною І. Роп’яника “Відлига”) Вернісаж (с. 16−17) та е‑додаток
6. Заняття з безпеки життєдіяльності “Небезпеки остерігайся — здоровим залишайся” Служба безпеки (с. 22−23) та е‑додаток
Репродуктивний етап
1. Ігри на активізацію різних органів чуття (“Упізнай предмет на дотик”, “Упізнай, хто тебе покликав” тощо) Бесіда за обкладинкою (с. 2)
2. Заняття з образотворчого мистецтва “Аплікації, що тішать пальчики” Майстерня (с. 20−21)
3. Морально-‑етичні бесіди‑розмірковування “Відчуй серцем, або Як зрозуміти без слів” Школа шляхетності (с. 8−9)
4. Читання коміксу “Теплі привітання” Кіностудія (с. 33) та е‑додаток
Узагальнювальний етап
1. Вікторина для кмітливих “Оптичні ілюзії”, розгадування “смакових” кросвордів Клуб кмітливих (с. 18−19) та е‑додаток
2. Психологічний тренінг “Мої емоції” Психологічна вітальня (с. 26)
3. Читання та обговорення віршів про різні настрої Самчитайлик (с. 14−15) та е‑додаток
Творчий етап
1. Підготовка виставки малюнків “Веселка наших настроїв” Психологічна вітальня (с. 26)
2. Створення пластилінового мультфільму “Бо я — Людина” Театр з кишені (с. 24−25), відео на сайті
3. Підготовка та проведення свята “Країна Емоцій” Мала сцена (с. 27−31)
Рефлексивно-оцінювальний етап
1. Показ пластилінового мультфільму Театр з кишені (с. 24−25)
2. Підсумкове заняття “Світ відчуттів та почуттів” “Джміль”, 2016, №1

Примітка. Термін реалізації кожного етапу та його насиченість педагог визначає самостійно, виходячи з вікових та індивідуальних можливостей дітей.


Усі матеріали проекту ви знайдете у друкованій версії журналу “Джміль” (2016, №1) та електронних додатках до нього.

До скарбнички методиста

За матеріалами цього випуску журналу “Джміль” можна організувати освітній проект для дошкільників та учнів початкових класів, який об’єднає знання дітей з різних курсів початкової школи — “Я у світі”, “Літературне читання”, “Українська мова”, “Природознавство”, “Мистецтво”, “Основи здоров’я”, “Трудове навчання” — та всі інваріантні освітні лінії Базового компонента дошкільної освіти: “Дитина в сенсорно‑пізнавальному просторі”, “Особистість дитини”, “Дитина в соціумі”, “Дитина у світі культури”, “Дитина у природному довкіллі”, “Гра дитини”, “Мовлення дитини”. Проект допоможе поглибити знання дітей про емоції, розповісти про важливість відчуттів та почуттів у нашому житті, необхідність бережного ставлення до почуттів інших людей.

Різноманітна діяльність — пізнавальна, дослідницька, мовленнєва, ігрова, театралізована, образотворча, музична, творча тощо — зробить цей проект цікавим для всіх дітей.

<< До змісту номера (“Джміль” № 1 /2016)