Театр з кишені

Бо я — Людина

Пластиліновий мультфільм
(повна версія)

Малюки з Оржівського дитячого садка (Рівненська область) під керівництвом вихователя Наталії Кужель підготували сюрприз — справжні пластилінові мультфільми за оповіданнями Василя Сухомлинського. Якщо ви теж бажаєте навчитися створювати такі мультики, ласкаво просимо до заняття Театру з кишені!

Послідовність роботи з дошкільнятами і молодшими школярами

  1. Проведіть з дітьми бесіди про людські чесноти, обговоріть проблемні ситуації з їхнього досвіду.
  2. Прочитайте та обговоріть якийсь із творів В. Сухомлинського (наприклад, “Сьома дочка”, “Соромно перед соловейком”, “Через потік”).
  3. Виготовте з малятами декорації та персонажів (до кожної ляльки слід прикріпити металевий дротик, щоб водити її по сцені).
  4. Проведіть репетиції вистави: нехай діти водять персонажів, промовляють за них репліки (можна також розподілити слова автора).
  5. Влаштуйте виставу та зніміть її на відео — отримаєте справжній мультфільм.
  6. Покажіть цей мультик батькам, гостям — дітям та дорослим.
  7. Залиште ляльок та декорації у вільному доступі для дитячих ігор, імпровізацій.

За бажанням підготуйте виставу за іншим твором.

Сьома дочка

Було в матері сім дочок. Ось поїхала одного разу мати в гості до сина, а син жив далеко‑далеко. Повернулася додому аж через місяць.

— Я скучила за тобою, немов маківка за сонячним променем, — сказала перша дочка.

— Я чекала на тебе, як суха земля чекає краплину води, — промовила друга дочка.

— Я плакала за тобою, як маленьке пташеня за пташкою, — сказала третя.

— Мені тяжко було без тебе, як бджолі без квітки, — щебетала четверта.

— Ти снилась мені, як троянді сниться краплина роси, — промовила п’ята.

— Я виглядала тебе, як вишневий садочок виглядає соловейка, — сказала шоста.

А сьома дочка нічого не сказала. Вона зняла з ніг матусі взуття і принесла їй в мисці води — помити ноги.

Василь Сухомлинський

Створюємо театр

1. Щоб виготовити декорацію кімнати, візьміть картонну коробку з‑під печива, зріжте верхню й бічну частини. Виріжте вікно й двері так, щоб їх можна було відчиняти. Обклейте стіни кімнати шпалерами, вікно й двері пофарбуйте білою гуашевою фарбою. Постеліть на підлогу клаптик килимового покриття.

2. Облаштуйте інтер’єр. Хай кожен створить якийсь предмет меблів, техніки чи декору. Це можуть бути шафа з книжками, стіл, серветка, ваза з квітами, диван, телевізор, вазон, миска, вишитий рушник.

3. Виліпіть з пластиліну ляльок‑персонажів, прикріпіть до них металеві дротики. Чи однакові за розміром мають бути фігурки? Чому? Які сукні будуть у доньок, які зачіски, прикраси?

Перегляньте пластилінові мультфільми
за оповіданнями Василя Сухомлинського


  • “Сьома дочка” — 0:38
  • “Соромно перед соловейком” — 2:39
  • “Через потік” — 3:47

  • Скористатися порадами для психолога щодо послідовності роботи з дітьми під час створення мультфільмів зможуть читачі друкованої версії журналу “Джміль”.

    До скарбнички методиста

    Багатоплановий інтегрований матеріал відкриває для педагогів дитячих садків та початкової школи нові нестандартні й ефективні форми роботи з дітьми під час ознайомлення з творчістю Василя Сухомлинського. У більшості оповідань цього письменника зображено реальні життєві ситуації, показано можливості морального вибору.

    Створюючи мультфільми на їх основі, діти ототожнюють себе з власноруч виготовленими персонажами, засвоюючи таким чином моделі та норми моральної поведінки. Така діяльність розвиває сценічні здібності малят, креативність, винахідливість, увагу, пам’ять, дрібну моторику. Вони отримують задоволення і від процесу, й від результату, а ще для них дуже важливо, що їхній мультфільм побачать інші дітки. Крім того, разом створюючи декорації та готуючи виставу, малята вчаться домовлятися й співпрацювати.

    Публікація допоможе провести уроки трудового навчання, літературного читання, образотворчого мистецтва, заняття з художньої праці, бесіди з дітьми та виховні години з морального виховання.

    << До змісту номера («Джміль» № 1 /2016)