Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
“Палітра педагога” № 2, 2018
“Розвиток мовлення”
Сьогодні більшість дошкільнят мають ті чи інші проблеми з мовленням — від нечіткої вимови, бідного словникового запасу, невміння будувати речення до різних ступенів загальної недорозвиненості мовлення.
З огляду на це потрібна систематична мовленнєва робота в дитячих садках — на спеціальних, тематичних, комплексних заняттях, під час організованих ігор, самостійної діяльності та повсякденного спілкування з вихованцями.
У тематичному випуску журналу “Палітра педагога” (2018, № 2) ми зібрали кращі матеріали з досвіду педагогів, аби ви могли успішно реалізовувати завдання розвитку мовлення:
- під час пізнавальної діяльності дітей;
- під час роботи з книжками, художніми творами;
- у ході занять з фізкультури й організованої рухової діяльності малят;
- у процесі спільного з дітьми малювання;
- під час музичної діяльності.
До вашої уваги — розробки занять для всіх вікових груп, а також дидактичні ігри, вправи, пам’ятки для педагогів і батьків. Бажаємо приємної роботи і добрих результатів!
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
У номері:
-
ОРГАНІЗАЦІЯ художньо-мовленнєвої діяльності дітей
- Форми організації спілкування за художніми творами
- Як читати дітям?
- Пам’ятка для педагогів та батьків “Як прилучати дитину до книжки”
- Завдання різних рівнів для активізації мовлення малят
- Дидактичні ігри
-
ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ і збагачення словника молодших дошкільнят
- Принципи словникової роботи з дошкільнятами
- Модель поетапного збагачення словника дітей і коротка характеристика кожного етапу
- Алгоритм дій зі збагачення словника
- Орієнтовний перелік нових слів, які мають засвоїти діти
- Фрагмент перспективного плану збагачення словника
-
МАЛЮВАННЯ і активізація мовлення: робота з дітьми раннього та дошкільного віку
- Образотворче мистецтво і логопедична робота
- Особливості роботи з дітьми під час малювання:
- з коментуванням
- з промовлянням
- для подолання заїкання
- Приклади застосування методики з досвіду роботи
-
Вивчаємо абетку в рухах
- Як рух стимулює розвиток мозку
- Організація навчання
- Пози для зображення букв української абетки
-
Детальні розробки занять
-
Звуки довкола.
Заняття для дітей раннього віку з використанням елементів технології М. Монтессорі.
Вправляємо у вимові шиплячих звуків. Продовжуємо вчити промовляти слова у різному темпі (швидко – повільно), з різною силою голосу (гучно – тихо). Активізуємо у мовленні малят іменники — назви дитячих музичних інструментів. Закріплюємо назви кольорів. Вводимо в активний словник вказівні слова “ось”, “це”
“Джміль” 2017, №4. “Чух-чух, крап-крап, шурум-бурум, або Звуки довкола”. Розмова про те, як за допомогою звуків мови можна відтворити те, що ми чуємо довкола, експерименти зі звуками і словами, вірші з незвичайними словами — звуконаслідуваннями, словесні ігри для маленьких розумників + ПРЕЗЕНТАЦІЯ
ЗАВАНТАЖИТИ
-
Звуки довкола.
Заняття для дітей раннього віку з використанням елементів технології М. Монтессорі.
Вправляємо у вимові шиплячих звуків. Продовжуємо вчити промовляти слова у різному темпі (швидко – повільно), з різною силою голосу (гучно – тихо). Активізуємо у мовленні малят іменники — назви дитячих музичних інструментів. Закріплюємо назви кольорів. Вводимо в активний словник вказівні слова “ось”, “це”
- Добрий день усім. Заняття з розвитку мовлення для дітей молодшої групи. Вчимо дітей будувати прості фрази з трьох-чотирьох слів з використанням іменників та дієслів, вживати слова в кличному відмінку. Активізуємо у мовленні словесні формули привітання: “Доброго ранку, матусю!”; “Вітаю тебе, сонечко!”; “Привіт, Мурчику!”; “Я рада тебе бачити, бабуню”
-
Книжка в гості завітала — малят вчила й з ними грала.
Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвих завдань для дітей середньої групи.
Розширюємо знання малят про дитячу книжку та правила поводження з нею. Показуємо шляхом експериментування з папером, що може статися з книжкою, якщо про неї не дбати
“Джміль” 2018, №3. “Поради, як книжкам дати раду”. Навідуємось у гості до Книжечки, роздивляємося твори у її домашній бібліотеці, допомагаємо впорядкувати їх, а також відкриваємо одну з книжок і дізнаємося, про що вона розповідає
-
Яблука рум’яні, наливні, духмяні.
Заняття з розвитку мовлення для дітей старшої групи з використанням прийомів мнемотехніки.
Вчимо вихованців будувати прості речення за допомогою мнемоквадратів, складати описові розповіді про яблуко за мнемотаблицями та розповіді з власного досвіду за допомогою колажу. Активізуємо у мовленні малят іменники, прикметники, дієслова. Спонукаємо їх до вживання простих і складних речень
“Джміль” 2017, №2. “Віршики для ласунів та ласунок”. Смачні віршики, завдання та ігри за їх змістом + ПРЕЗЕНТАЦІЯ
ЗАВАНТАЖИТИ -
Ідеї для занять
-
Віршики для запам’ятовування наголосів
Завантажте презентацію з віршиками і працюйте з дітьми ЗАВАНТАЖИТИ
-
Віршики для запам’ятовування наголосів
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.