Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!  
“Дошкільне виховання” № 12, 2018 —
“Освітня програма для регіону”
Кожне село, селище, місто чи мегаполіс має свої унікальні особливості: історичні, природні, соціокультурні. Вони можуть стати додатковим ресурсом для розвитку малят.
- Як використовувати наявні можливості в освітньому процесі дитсадка?
 - Як залучити дошкільнят до життя рідного міста чи села?
 - Чим можуть допомогти регіональні освітні програми?
 
Запрошуємо поміркувати над цими питаннями разом з авторським колективом регіональної парціальної програми розвитку дітей старшого дошкільного віку “Я — киянин” та педагогами-практиками, що її впроваджують.
У грудневому номері журналу “Дошкільне виховання” (2018, № 12): екологічний проект, екскурсія до вернісажу київських пейзажів і супермаркету, квест-гра, скандинавська ходьба.
Зміст номера:
- 
		
			РЕГІОНАЛЬНІ ПРОГРАМИ: ближче до дитини та умов її життя
		
		
Структура й особливості програми для дитсадків столиці. Як наблизити освіту до умов життя малят? Використання емпауермент-педагогіки - 
		
			ПРОГРАМА “Я — КИЯНИН”: особливості й результати впровадження
		
		
Орієнтуємося на особливості життя в мегаполісі. Відкриваємо малятам світ архітектури. Виховуємо громадянські почуття - 
		
			КИЇВСЬКІ ПЕЙЗАЖІ: бесіди за картинами з дітьми старшої групи
		
		
Порівнюємо пейзажі навколо з образами на полотнах. Інтегрована робота, спрямована на ознайомлення дітей з творами живопису 
Рубрика “Вернісаж”. Щономера в журналі “Джміль” — репродукції картин українських і світових митців та бесіди на їх основі.
- 
		
			МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ: погляди класиків і практика сьогодення
		
		
Класики сьогодні: “філософія серця” Григорія Сковороди, погляди на виховання Костянтина Ушинського, педагогічна концепція Софії Русової. Авторські притчі та казки, запитання для їх обговорення. Ігрова вправа “Як ти діятимеш у цій ситуації?” - 
		
			Робота з батьками
		
		
- 
				
					ФІТОТЕРАПІЯ: дбаємо про здоров’я малюків
					
Коли варто застосовувати фітотерапевтичні засоби? Як її використовувати? Пам’ятка. Фітотерапія у валеологічній роботі - 
				
					Легені розвиваємо — хвороб не знаємо.
				
				
Розгорнутий план валеологічного заняття для дітей старшої групи 
 - 
				
					ФІТОТЕРАПІЯ: дбаємо про здоров’я малюків
					
 - 
		
			Робота з педагогами
		
		
- 
				
					БУТИ ПЕДАГОГОМ: запрошення до рефлексії
				
				
Які цінності закладає вихователь, працюючи з дітьми? Список запитань, над якими має замислюватись кожен педагог 
 - 
				
					БУТИ ПЕДАГОГОМ: запрошення до рефлексії
				
				
 - 
		
			ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК: скандинавська ходьба
		
		
Незвичний спосіб фізичного розвитку. Як правильно обрати палиці. Техніка ходьби- “Подорож до зимового лісу”. Сюжетне заняття з фізкультури для дітей старшої групи. Вправляємо малюків у виконанні ритмічних пружних кроків. Сприяємо формуванню мотивації до рухової активності
 
 - 
		
			Ідеї для проведення занять
		
		
- Дидактичне полотно “Наш район”. Розширюємо уявлення дітей старшої групи про інфраструктуру рідного району. Ознайомлюємо з громадськими спорудами. Розповідаємо про будинки та їх призначення. Закріплюємо знання про величину і форму предметів. Конструкторсько-будівельна гра
 - Квест-гра “Дивовижне поруч”. Закріплюємо знання дітей старшої групи про головні об’єкти району та їх розташування. Актуалізуємо знання правил поведінки у природному довкіллі
 - Екскурсія “У супермаркеті”. Розширюємо особистий досвід дітей старшої групи, коло знань про продукти харчування та особливості їх придбання. Збагачуємо уявлення малят про правильне харчування
 
 
“Джміль” 2018, №12. “Розумний шопінг”. Плануємо покупки разом: заздалегідь вибираємо товар, не піддаємося на звабливу рекламу, розмірковуємо, скільки насправді коштує покупка і чому, помічаємо і обходимо маркетингові хитрощі
- 
		
			Інтегрована діяльність
		
		
- Екологічний проект “Відродимо річку Либідь”. Робота з дітьми старшої групи на різних етапах проекту: мотивація, пізнання, дії для покращення екологічного стану району. Залучення до співпраці батьків і громадськості
 - Засніжена ялинка. Інтегроване заняття для дітей молодшої групи. Уточнюємо знання про зимові явища природи. Формуємо вміння орієнтуватися на аркуші паперу, малювати пальчиком. Закріплюємо знання про кольори. Активізуємо вживання у мовленні прикметників
 
 
“Джміль” 2018, №12 “Пожалій ялинки вроду, збережи живу природу”. Захоплива пригодницька історія за сюжетною картиною про те, як Джмелик із друзями порадували ялинки та звірят — влаштували веселе свято на лісовій галявині + ПРЕЗЕНТАЦІЯ
- 
		
			Музичне виховання
		
		
- Колядуємо, засіваємо, зі святом вітаємо! Пісні сучасних українських авторів та ноти до них
 
 - 
		
			Бібліографічна довідка
		
		
- Тематичний покажчик публікацій у журналі “Дошкільне виховання” — 2018
 
 
А також:
- Ялинкові прикраси власноруч
 - 
		
			Свят чудових чимало цьогоріч відзначали
		
		
Фотоконкурс “Дизайн святкової зали”