Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо використання тематичного випуску “Космос” журналу “Джміль” № 2, 2022
у дошкільній та початковій освіті

Ми впевнені: тема номера нікого не залишить байдужим, адже космічні мандри зачаровують усіх — і дорослих, і малих. Цей випуск допоможе розгорнути з дошкільнятами освітні ситуації “Таємниці нашої галактики”, “Що там, у космосі?”, “Досліджуємо всесвіт”.

Учителі, які працюють у початковій школі, можуть провести за матеріалами випуску тематичний тиждень “Таємниці космосу” (тиждень 14), а також використати публікації журналу під час розкриття тем “Факти і здогади” (2-й клас), “Світ невидимий” (3-й клас) та “Світ невідомий” (4-й клас).

Розпитайте дітей, що їм відомо про космос, а що вони хотіли б дізнатися. Чи знають вони, скільки планет у нашій галактиці? Чи вірять в існування інопланетян?

Матеріали випуску можна використати у початковій школі під час вивчення таких тем:

1 клас: “Таємниці космосу” (тиждень 14)

  • Таємниці космосу
  • Українські супутники
  • Місяцезнавці

2 клас: “Факти і здогади”

  • Таємниці космосу
  • Зоряні фантазії

3 клас: “Світ невидимий”

  • Здогадайся, хто ти
  • Звучання всесвіту
  • Гравітація

4 клас: “Світ невідомий”

  • Таємниці космосу
  • Зоряні фантазії
  • Інопланетяни на гостинах
  • Гравітація

Організація освітньої діяльності у дошкільних закладах

Лютневий випуск журналу “Джміль” № 2, 2022 містить матеріали, які допоможуть педагогам організувати різні форми роботи з дітьми з теми “Космос”. Коротко оглянемо його публікації.

Освітня ситуація “Таємниці нашої галактики”

  • Бесіда за сюжетною картиною “Фантастичний космос”. Запросіть малят у космічні мандри. Розглядаючи разом сюжетну картину, знайдіть планети Сонячної системи та вивчіть кумедний віршик, який допоможе запам’ятати назви планет та порядок їх розташування. За бажанням виконайте цікаві завдання про космос.
  • Образотворча діяльність “Космічні дивовижі”. Розгляньте нетрадиційні способи малювання космічних пейзажів. Разом з дошкільнятами оберіть одну з технік, поданих у журналі, та створіть власні незвичайні шедеври.
  • Театралізована діяльність “Прибульці на пальчиках”. Прочитайте дітям телепатичний діалог інопланетян. Запропонуйте виготовити прибульців із дротиків та помпонів і розіграти вірш у ролях.

Освітня ситуація “Що там, у космосі?”

  • Літературний вечір “Колискова для зірок”. Влаштуйте дітям літературні читання, присвячені небесним тілам, користуючись публікаціями в журналі. Виконайте разом цікаві завдання і заспівайте зорям колисанку.
  • Музична хвилинка “Космічна музика”. Запропонуйте малятам вслухатись у звучання космосу, відтворене “чарівними” музичними інструментами — синтезатором та оргáном. Прослухайте твори французького композитора Жана-Мішеля Жарра та німецького композитора Ханса Циммера.
  • Діалог-дослідження “Які вони, прибульці?”. Розгляньте з дітьми комікс та разом поміркуйте про те, чи варто судити про інших за зовнішнім виглядом.

Освітня ситуація “Досліджуємо всесвіт”

  • Художньо-продуктивна діяльність “Вторинна переробка — крок до порятунку планети”. Розкажіть дошкільнятам, що важливо берегти нашу планету від забруднення, зокрема повторно використовувати пластикову сировину. За прикладом, поданим у журналі, перетворіть переробку “сміття” на захопливе заняття: створіть яскраву оригінальну мозаїку із пластикових кілець.
  • Ігрова діяльність “Здогадайся, хто ти”. Виріжте із журналу набір карток та деталі наголовників. Ознайомте дітей із правилами гри. Грайте і закріплюйте знання про небесні тіла.
План освітньої діяльності з дошкільнятами за матеріалами журналу “Джміль” № 2, 2022.

Організація освітньої діяльності у початковій школі

Матеріали лютневого випуску журналу “Джміль” № 2, 2022 “Космос” допомагають досягти таких очікуваних результатів навчання, визначених Державним стандартом та типовими освітніми програмами початкової освіти:

  • характеризують способи збереження й охорони природи на планеті — [3 ПРО 3.4];
  • групують об’єкти природи за однією ознакою — [1 ПРО 4.3], [2 ПРО 4.3], [3 ПРО 4.3];
  • мають уявлення про всесвіт і Сонячну систему, значення різних видів карт — [4 ПРО 1.1];
  • моделюють Сонячну систему, сузір’я, зміни земної поверхні, обертання Землі — [4 ПРО 1.4];
  • розповідають про вплив Сонця і Місяця на нашу планету, наводять приклади небесних тіл — [4 ПРО 1.4];
  • обговорюють безпечне й доцільне використання знань про природу — [4 ПРО 2.1]; наводять приклади використання людиною природничо-наукових знань — [4 ГІО 2.2];
  • виробляють (з однокласниками) доброчесні правила взаємодії, переконуються, що вони потрібні, — [2 ГІО 4-8.1-1], [2 ГІО 8.1], [4 ГІО 8.1], [4 ГІО 2-7.2-2].








<< До змісту номера (“Джміль” № 2 /2022)