Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!
<< До змісту номера (“Джміль” № 1 /2022) |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо використання тематичного випуску “Зимові пригоди” журналу “Джміль” № 1, 2022
у дошкільній та початковій освіті
Тема номера неодмінно зацікавить дошкільнят і молодших школярів, адже зимові забави та сніг — це радість для всіх, а пригоди завжди захоплюють і надихають. Цей випуск допоможе розгорнути з дошкільнятами освітні ситуації “Казковий живопис”, “Досліджуємо зиму” та провести освітню подорож “У зимовому лісі”.
Учителі, які працюють у початковій школі, можуть провести за матеріалами випуску тематичні тижні “Вода”, “Зимова мозаїка” (1 клас), а також використати публікації журналу під час розкриття тем “Спільнота” (2 клас), “Чарівні перетворення” (3 і 4 класи).
Розпитайте дітей, які зимові розваги їм до вподоби. Активні ігри зі снігом чи неспішні прогулянки у природі? Чи вони віддають перевагу затишним вечорам у колі рідних та друзів? А може, ця чудова пора надихнула їх спробувати свої сили у зимових видах спорту?
Матеріали випуску можна використати у початковій школі під час вивчення таких тем:
1 клас: “Вода” (тиждень 12)
- А чи може лід..?
1 клас: “Зимова мозаїка” (тиждень 13)
- Вірші до зимової прогулянки
- Настільна гра “Зимове бінго”
- Антарктичні розмови
- Сліди на снігу
2 клас: “Спільнота”
- Антарктичні розмови
- Зимове бінго
- Ігри з кришечками
- Пригоди в зимовому лісі
3 клас: “Чарівні перетворення”
- Білі малюнки
- А чи може лід..?
4 клас: “Чарівні перетворення”
- Білі малюнки
- А чи може лід..?
Організація освітньої діяльності у дошкільних закладах
Січневий випуск журналу “Джміль” № 1, 2022 містить матеріали, які допоможуть педагогам організувати різні форми роботи з дітьми з теми “Зимові пригоди”. Коротко оглянемо його публікації.
Освітня подорож “У зимовому лісі”
- Бесіда за сюжетною картиною “
Гайда до лісу!”. Запросіть малят на прогулянку до казкового зимового лісу разом із Джмеликом та його друзями. Розгляньте сюжетну картину, знайдіть на ній усіх звірят та пташок. Яких іще тварин можна побачити в лісі взимку? А яких тварин у цю пору там не зустрінеш? Чому? Розкажіть вихованцям про осілих птахів та розгляньте їхні зображення в журналі. Запропонуйте дітям відгадати загадки і в парах розфарбувати розмальовку. - Літературний вечір “
Поетична зима”. Продовжте зимову прогулянку, читаючи вірші та виконуючи завдання для розвитку мовлення дітей. Послухайте разом з ними музику і запропонуйте їм відтворити рухи сніжинок у повітрі. - Театралізована діяльність “
Як діти звірятам допомогли”. Насамкінець запропонуйте малятам перевтілитися у лісових мешканців і розіграти виставу за сценарієм, поданим у журналі. Якщо дітей захопить ця діяльність, запропонуйте їм придумати продовження пригод, ввести нових персонажів тощо.
Освітня ситуація “Казковий живопис”
- Бесіда за картиною Сьюзен Вілер “
Олівер і м’ятні лижі”. Розгляньте з малятами картину. Розпитайте, чим їх захоплює казковий світ, у якому збуваються мрії. Зверніть увагу дітей на кольори, які обрала художниця. Запропонуйте придумати завершення казкової пригоди мишенятка. - Образотворча діяльність “
Зимова акварель”. Запросіть вихованців на майстер-клас із малювання восковою свічкою. Допоможіть їм побачити красу довкілля та вибрати об’єкти для зображення: сніжинку, завірюху, засніжений ліс тощо.
Освітня ситуація “Досліджуємо зиму”
- Дослідницька діяльність “
Властивості льоду”. Виконайте разом з дітьми досліди, описані в журналі. Вони допоможуть з’ясувати властивості льоду та цікаво провести час. - Ігрова діяльність “
Зимове бінго”. Виріжте із журналу картки для ведучого та ігрові поля для гравців. Ознайомте дітей із правилами гри. Грайте і повторюйте ознаки зими.
Організація освітньої діяльності у початковій школі
Матеріали січневого випуску журналу “Джміль” № 1, 2022 “Зимові пригоди” допомагають досягти таких очікуваних результатів навчання, визначених Державним стандартом та типовими освітніми програмами початкової освіти:
- діти встановлюють найпростіші взаємозв’язки в живій і неживій природі, між живими організмами і навколишнім середовищем, між природними умовами та господарською діяльністю людей — [1 ПРО 3.1], [4 ПРО 3.2], [2 ПРО 3.2];
- групують об’єкти природи за однією ознакою — [1 ПРО 4.3], [2 ПРО 4.3], [3 ПРО 4.3];
- діти мають уявлення про воду, її властивості, досліджують властивості води — [1 ПРО 1.2], [2 ПРО 1.4], [3 ПРО 1.3], [4 ПРО 1-1.4-1], [4 ПРО 1-1.4-6], [4 ПРО 1-1.4-7];
- учні описують, як вода перетворюється на пару або лід — [2 ПРО 1.5], [2 ПРО 1-1.5-2];
- пояснюють, чому люди тримаються разом, взаємодіють — [2 ГІО 2-7.2-1];
- виробляють (з однокласниками) доброчесні правила взаємодії, переконуються, що вони потрібні — [2 ГІО 4-8.1-1], [2 ГІО 8.1], [4 ГІО 8.1], [4 ГІО 2-7.2-2];
- знають правила догляду за домашніми тваринами, рослинами і дбають про них за потреби — [1 ТЕО 4.1], [2 ПРО 2-3.2-3], [4 ТЕО 4-4.1-1];
- спостерігають за тваринами — [4 ПРО 1-1.4-12], описують поведінку тварин на основі власних спостережень та інформації, отриманої з додаткових джерел — [3 ПРО 1.4], [3 ПРО 1.5], [3 ПРО 1.6], [3 ПРО 2.1];
- спостерігають розмаїття і красу природних форм, птахів, тварин у навколишньому середовищі — [1 МИО 1.3];
- передають у зображеннях елементарну будову птахів, тварин, посильно передають рух — [3 МИО 1.3], [4 МИО 1.3].
<< До змісту номера (“Джміль” № 1 /2022)
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.