Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!
<< До змісту номера (“Джміль” № 9 /2021) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Штучні супутники Землі
Одного теплого вечора Джмелик зустрівся з друзями на подвір'ї, щоб разом помилуватися зорями. Вони зручно вмостилися на лавочці й задивилися в небо.
— Подивіться, як цікаво рухаються зірки! — раптом вигукнула Нотка.
— Вони ніби пливуть вервечкою, — додав Пензлик.
— А хіба зірки так можуть? — замислилася Книжечка.
Джмелик припустив:
— Може, це виводять на орбіту штучні супутники?
— Цікава ідея! Дізнаємося про них побільше! — вигукнув Пензлик.
І друзі подалися до Космічної станції.
- Якщо хочете побачити вервечку супутників, перегляньте відео.
Космічні апарати, створені людьми, які обертаються навколо нашої планети, називають штучними, щоб їх не плутали зі мною, Місяцем — природним супутником Землі.
Які бувають супутники?
Астрономічні
Їх використовують для спостереження за віддаленими планетами, галактиками та іншими космічними об'єктами. Найвідомішим таким супутником є космічний телескоп "Габбл".
Але нині космос “населяють” й інші види супутників! Хочете знати більше? Ставайте читачами друкованої версії журналу “Джміль” і вирушайте у віртуальну міжзоряну мандрівку — роздивіться зблизька штучні супутники та величезні космічні станції. Ви ще не на космодромі? Тоді швидше клікайте на кнопку і записуйтеся до космічної команди Джмелика!
Відеоспостереження "Вервечка супутників"
“Міжнародна космічна станція” (“Джміль”, 2020, № 10) — прецікава штука! Її можна порівняти з космічним містом-супутником. Цікаво побачити, як там усе влаштовано? Тоді розгортайте журнал і гайда на екскурсію: ознайомимося із життям астронавтів та переконаємося у силі співпраці. |
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Публікація допомагає розповісти дітям про штучні супутники. Розкажіть, чим вони відрізняються від природних, хто і як їх створює, для чого, чи використовуємо ми дані, отримані від штучних супутників, у своєму повсякденному житті.
Запропонуйте дітям знайти в інтернеті захопливі знімки космічних телескопів і уявити простори всесвіту, придумати влучні назви для космічних об'єктів, намалювати власну науково-фантастичну космічну картинку і скласти за нею історію.
Зверніть увагу дітей на те, що в науково-фантастичних творах зображуються явища та події, що загалом не суперечать тезам сучасної науки, але засновані на теоріях або припущеннях. Так, французький письменник Жуль Верн, автор науково-фантастичних пригодницьких романів, майже сто років тому писав про підводний човен, космічні мандри, людину на Місяці, повітряне судно і ще багато дивовижних на той час речей. І майже всі вони сьогодні стали реальністю.
Матеріал можна використати на уроках інтегрованого курсу “Я досліджую світ”. Він допоможе також розгорнути освітні ситуації, провести заняття з ознайомлення з довкіллям, інтегровані уроки / заняття, дні, тижні, місяці тощо.