Студія декоративного мистецтва

Чарівні килими

Пригадайте або уявіть найзатишнішу кімнату — ту, в якій ви залюбки провели б цілісінький день, читаючи новий випуск “Джмеля”. Що робить цю кімнату такою комфортною, а ваше в ній перебування невимушеним і приємним? Часто це саме те, чого ми одразу не помічаємо, хоч воно й лежить просто під ногами…

  • Чи є в кімнаті, яку ви пригадали або уявили, килим? Якщо так, опишіть його. Які його волокна? Якого він кольору, розміру?
  • Чи подобаються вам килими? Як гадаєте, для чого їх використовують в інтер’єрі?

Виготовлення килимів має дуже давню історію. Ще тисячоліття тому люди почали ткати перші теплі полотна, аби захистити свої оселі від вітру й піску та розділити приміщення на зони. Згодом це заняття перетворилося на справжнє мистецтво, назване килимарством. Майстерно виткані килими стали символом великого достатку й розкоші, а також свідченням виняткового таланту і працьовитості своїх творців. На українських землях килимарство виникло в 10 столітті, за часів розквіту Київської Русі.

Сьогодні Джмелик хоче показати вам килим, витканий українською майстринею відносно недавно, у 1978 році. Коли він разом із Пензликом прийшов до музею, був доволі похмурий день, але щойно друзі побачили цей витвір мистецтва, як на душі в них стало сонячно, тепло й весело.

Так, гарний килим — справжній витвір мистецтва. Хочеться краще роздивитися його? Це зможуть будь-якої миті зробити читачі друкованої версії журналу “Джміль” — треба лише розгорнути журнал на певній сторінці. Клікайте — і ставайте постійними відвідувачами вернісажів Пензлика. Читайте, роздивляйтеся, насолоджуйтесь!

Хочете й собі зробити диво-килим? Переходьте за посиланням:

Як народжується тканина” (“Джміль”, 2020, № 1): досліджуємо тканину — з'ясовуємо, як вона зроблена, — створюємо полотно власноруч.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Публікація допомагає розповісти про один із видів декоративно-ужиткового мистецтва. Обговоріть з дітьми, чим килим у журналі відрізняється від тих, що лежать у них на підлозі вдома, чому він є твором мистецтва, причому саме декоративно-ужиткового, як створюють такі килими.

Запропонуйте малятам роздивитися тварин на килимі, визначити, чим вони схожі на реальних тварин, а які декоративні елементи додала майстриня. Нехай вони спробують власноруч стилізувати улюблених тварин і створити картинну галерею “Домашні улюбленці в декоративному розписі”.

За матеріалами публікації педагог зможе провести з дітьми бесіду з образотворчої діяльності, розвитку мовлення, курсу “Мистецтво”, а також розгорнути освітню ситуацію, використати матеріал під час проведення тематичного дня, тижня чи місяця тощо.








<< До змісту номера (“Джміль” № 9 /2021)