Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера («Джміль» № 7-8 /2021) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Дорога додому
Деякі мандрівки можуть бути небезпечними. Помандруйте разом із персонажем казочки та поміркуйте, як слід діяти, якщо ви заблукали.
Неслухняний Мисик
Детективна історія
Було в мами кішки п’ятеро маленьких кошенят. Усі як один слухалися неньку і ходили за нею слідом, неначе хвостики. Лише один синочок — непосида Мисик — усе робив по-своєму: ішов куди очі світять, їв що заманеться, ховався від мами і часто робив шкоду у дворі.
Якось мама повела своїх діток на поле ловити мишей. Мисик спочатку йшов разом з усіма, коли ж гульк — над його головою промайнув метелик. І малий бешкетник щодуху помчав за ним. Метелик пурхав із квіточки на квіточку і все далі й далі бігло за ним цікаве кошеня. Незчувся Мисик, як опинився посеред густого лісу. Роззирнувся довкола — а мами немає. Страшно йому стало. Сховався котик під кущем малини і жалібно занявчав.
— Чого скімлиш? — зістрибнула з ялини білочка. — На ось! Не плач простягнула малому велику пахучу шишку.
— Я хочу додому! — ще гучніше заголосив Мисик. — До мами!
— А де ж ти живеш? — поцікавилась руденька. — Я раніше не бачила тебе в нашому лісі...
Кошеня на хвилину змовкло й замислилося. Воно не знало, де живе, бо ніколи не слухало мами, коли вона під час прогулянок пояснювала, на які прикмети треба зважати, щоб дістатися додому. Мисик завжди був зайнятий своїми справами...
— Моя оселя затишна і тепла, — схлипнув котик.
Підготуйте:
- паперові стаканчики
- пластикові соломинки
- білий картон
- кольорові фломастери та олівці
- очка-наліпки
- ножиці
- олівець
- скотч
Малюємо персонажів
- Намалюйте на картоні голову, вушка та лапки звірят.
- Виріжте їх.
- …
Хочете дізнатися, чи знайшло кошенятко свою домівку? Чим закінчилася пригода? Хто допоміг кошеняті знайти маму? Про це дізнаються читачі друкованої версії журналу “Джміль”, адже в них буде повний текст пригодницької історії.
А ще саме їм Пензлик розповість, як власноруч швидко і вправно виготовити ляльок-“акторів” для вистави за цією історією. Отже, клікайте на кнопку — приєднуйтеся до дружної команди Джмелика і запрошуйте на прем’єру гостей.
До речі, саморобних “акторів” можна задіяти у різних виставах. Навіть у віршованих. Публікація в одному з попередніх випусків журналу навчить перетворювати вірші на сценарії.
“Картонні ляльки — песики й коти” (“Джміль”, 2020, № 2) Створіть картонних “акторів” та, читаючи вірш у ролях, розіграйте виставу для рідних і знайомих. |
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Публікація допомагає провести інтегровану роботу з дошкільнятами і молодшими школярами: створити лялечок для вистави з одноразових стаканчиків, розіграти дійство, повправлятися в інтонуванні тексту.
Запропонуйте малятам поміркувати, які риси характеру персонажів варто відобразити в голосі, як ними керувати, як має діяти ляльковод, адже глядачі добре його бачать.
- Поміркуйте, скільки ляльководів потрібно для вистави. Чи можна все зробити самому і влаштувати сюрприз для домашніх?
- Якими голосами мають говорити актори? Чи можна впізнати персонажів за голосом? За якими ознаками?
- А як треба водити лялечок-акторів? Які особливості персонажів треба показати, щоб глядачі сприйняли їх?
- Як зробити виставу цікавою для глядачів?
Публікація допоможе залучити малят до театралізованої й образотворчої діяльності, провести інтегровані заняття чи уроки з розвитку мовлення, української мови і читання, курсів “Я досліджую світ” та “Мистецтво”.
Така інтегрована робота активізує пізнавальну діяльність і фантазію малят, сприяє розвитку сценічних здібностей, мовлення, пам’яті, уваги та уяви.