Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 4 /2021) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Космічне сміття
Звідки воно береться?
Аби люди мали якісний зв'язок і швидкий інтернет, багато років поспіль у космос запускають супутники. Коли ці апарати виходять з ладу, вони стають непотребом — космічним сміттям.
Перетворюються на сміття й інструменти, які астронавти гублять у відкритому космосі під час роботи. Коли супутники тільки починали запускати в космос, ніхто й не думав, що виникнуть проблеми зі сміттям. Понад 60 років тому люди вважали, що неробочі супутники вийдуть на дальню орбіту й ніколи не зіштовхнуться. Але не так сталося, як гадалося.
Американський науковець Дональд Кесслер передбачив, як і чому сміття в космосі стане небезпечно багато. У 1978 році він уперше висунув свою гіпотезу, яку назвали його іменем — “синдром Кесслера”.
Несподівано? Ще донедавна ніхто не уявляв, що може статися така біда, а вона вже голосно заявляє про себе. Детальніше про космічну екопроблему та шляхи її розв'язання зможуть дізнатися лише читачі друкованої версії журналу “Джміль”. Саме в них буде можливість уявити істинні масштаби лиха: дізнатися, чи багато сміття в космосі, чим це небезпечно і чи знайшли люди способи розв'язання екопроблеми.
У космосі багато таємниць, які крок за кроком намагаються відкрити учені різних країн світу. Прочитайте про них. Хтозна, можливо, саме ви згодом долучитеся до космічних досліджень. А поки що на вас чекають віртуальні подорожі в команді Джелика.
“Чи можливе життя на Венері?” (“Джміль”, 2021, № 3) — віртуальна космічна експедиція: ознайомлення з планетою та пошук свідчень існування на ній життя. |
|
“Динозавр у космосі” (“Джміль”, 2020, № 7-8) — цікава розповідь про те, як динозавр вирушив у космічну мандрівку і став індикатором невагомості. |
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Публікація допомагає дітям осягнути масштаби нової несподіваної екокосмічної проблеми, до якої людство виявилося неготовим.
Перший штучний супутник запустили в космос ще у 1957 році. Нині на орбіті перебуває приблизно 20 тис. штучних об’єктів, і лише 2,7 тис. з них діють. Решта — космічне сміття, яке ще довго кружлятиме навколо Землі. За різними підрахунками, з початку запуску в космос перших апаратів там накопичилося більше 7,5 тис. т сміття (обчислити цю кількість дуже складно, тому наведені числа приблизні).
Вчені досі шукають різні шляхи розв'язання проблеми: супутники-"липучки" (до них має липнути космічне сміття), вловлювачі сміття тощо. Тож діти можуть долучитися до пошуку, пофантазувати і запропонувати власні проєкти. Хтозна, можливо, саме їхні на перший погляд фантастичні ідеї через кілька років допоможуть зробити великий крок в очищенні космосу.
Матеріал стане у пригоді на уроках інтегрованого курсу "Я досліджую світ", допоможе провести заняття з ознайомлення з довкіллям, а також організувати освітні ситуації, провести інтегровані уроки / заняття, дні, тижні, місяці тощо.