Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!
<< До змісту номера (“Джміль” № 3 /2021) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Небесний бій
Бесіда за картиною Миколи Реріха
Оце-то небеса! Картина так і вабить погляд! Але ж на ній начебто нічого особливого не зображено: просто небо, хмари, що клубочаться над землею. Як же вдалося митцеві так цікаво написати небо?
Малюю чи пишу?
Ви знаєте, чим відрізняються речення “Я малюю небо” і “Я пишу небо”? Поясню. Коли хтось просто малює небо, то набирає на пензлик блакитну фарбу і починає наносити її на полотно, замальовуючи його повністю або ж тільки позначаючи хмари й залишаючи “небом” білий папір. А от коли ми пишемо небо, то маємо взяти, як справжні художники, палітру — окремий аркуш, на якому змішуватимемо фарби. І взяти не один колір, а багато різних. І тоді писати, добираючи колір до кольору, відтінок до відтінку і наносячи їх на полотно, відчуваючи, як вони взаємодіють між собою, — і бачити, як змінюється зображення, як воно стає живим, наповненим, унікальним.
До власної палітри
- А тепер відкрийте фарби і спробуйте створити кольори неба, змішуючи барви на своїй палітрі.
- Візьміть два аркуші паперу і напишіть на них небо. На першому — ранкове, коли сонця ще не видно — воно тільки готується вигулькнути з-за обрію, щоб усміхнутися до вас!
Як вам подобається таке небо? Цікаво порівняти картину з музикою і дочитати поради, які допоможуть написати небо? Тоді клікайте на кнопку і ставайте читачами друкованої версії журналу “Джміль”!
Різні художники по-різному зображують небо — одні приділяють йому велику увагу, інші показують тільки краєчок, але навіть така деталь дуже важлива — приберіть її, і картина втратить частину своєї краси. Роздивіться наступні полотна, звертаючи увагу на небо.
“Дощові картини” (“Джміль”, 2017, № 10). Відвідайте вернісаж картин сучасної української художниці-аматорки Ірини Яшан, створених у дивовижній техніці монотипії. А чому ці картини дощові, розповість Пензлик. |
|
“Відлига” (“Джміль”, 2016, № 1) — бесіда за зимовим пейзажем Ігоря Роп’яника, яка допоможе дітям “застрибнути” у картину, відчути й почути все, що в ній відбувається |
Завантажуйте електронний додаток
“Небесний бій”
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Публікація допомагає звернути увагу дітей на красу неба — об'ємність хмар, сонячні промінці, які додають їм таємничості, захмарне різнобарв'я…
Обговоріть із вихованцями, які барви використовує художник, чому саме ці, коли їх можна побачити на небі. Який стан неба змальовано? Чому хмаринки такі різні? Чому картина називається саме так?
Під час прогулянки зверніть увагу дітей на стан неба, на природні барви, їхню красу та гармонійність.
Матеріал стане у пригоді на уроках інтегрованого курсу “Мистецтво”, занять чи уроків з розвитку мовлення, допоможе в розгортанні інтегрованих днів, тижнів, місяців.