Вернісаж

Відлига

Бесіда за картиною Ігоря Роп’яника

Тепер настала Пензликова черга розповісти, як мистецтво пробуджує наші почуття, показати, що картину можна не лише побачити, а й почути та відчути. Зацікавилися? Тоді запрошуємо до Вернісажу, де на вас чекає чарівний зимовий пейзаж Ігоря Роп’яника.

Застрибнемо у картину

Стриб! Ноги відразу потонули в глибокому снігу, який майже сягає колін, їх огорнув холод. А обличчя, навпаки, лоскочуть теплі промені сонечка. Вони виграють на довгих бурульках, що звисають з даху, й крапають, танучи. Чуєте мелодію краплинок? Сніг зсунувся до краю стріхи. Що це означає? Після тривалих холодів настала відлига.

Запах свіжого весняного повітря підказує: зимі вже недовго лишилося панувати. Про це й синичка співає. Чуєте її пісню? Опишіть її. Підійдіть ближче, розгляньте жовте пір’ячко. Прислухайтесь, як рипить сніг під вашими ногами.

Пройдіть далі, туди, де багато снігу, візьміть його в руки. Який сніг на дотик? Холодний, вологий, рихлий. Відчуйте, як він пощипує долоньки. Зліпіть кульку або й цілого сніговика — це буде легко, адже сніг за теплої погоди стає м’яким, добре ліпиться, не розсипається.

Звук, що пролунав зненацька, змусив озирнутися, прислухатися, поглянути на церкву. Що це? Урочисто дзвонять дзвони. Сполохана синичка спурхнула з гілки. Чуєте, як тріпочуть маленькі крильця?

► Що вам іще пощастило почути?

► Які запахи ви вловили?

Розкрити деякі таємниці живопису, неспішно прогулятися картиною, уважно розглянути всі її деталі ви зможете, дочитавши бесіду за картиною у друкованій версії журналу “Джміль” та завантаживши електронну версію картини.

Завантажуйте електронний додаток
“Зима за вікном”. Добірка картин Ігора Роп’яника

Завантажити презентацію для дітей

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

В ході бесіди за картиною Ігоря Роп’яника дошкільники та учні молодших класів, ознайомлюючись із сучасним українським малярством, вчитимуться розуміти образну мову живопису. Використавши прийом “входження в картину”, педагог отримає можливість поговорити з дітьми про прикмети зими, допомогти їм “відчути” природу на дотик, “почути” її звуки, “вдихнути” особливі зимові запахи та описати свої відчуття.

Така бесіда може стати основою заняття з художньо‑естетичного розвитку, образотворчого мистецтва, природознавства, допоможе розвинути естетичний смак, мислення, мовлення малят, навчити їх розуміти мистецтво. Розглядаючи картину, діти вчаться бути спостережливими і уважними до найменших деталей, зіставляють побачене у повсякденному житті й створене художником, розвивають креативність, уяву.

Матеріал допоможе провести уроки з курсу “Мистецтво” у початковій школі та бесіди з дітьми на заняттях з естетичного розвитку в дошкільних навчальних закладах, може вдало доповнити слухання та обговорення музичних творів, що описують зиму та зимові явища.

<< До змісту номера (“Джміль” № 1 /2016)