Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо використання тематичного випуску “Подарунки” журналу “Джміль” № 12, 2021
у дошкільній та початковій освіті

Тема номера зацікавить абсолютно всіх дошкільнят і молодших школярів, адже новорічних подарунків нетерпляче очікують всі — і дорослі, й малеча. Цей випуск допоможе розгорнути з дошкільнятами освітні ситуації “Зустрічаємо Новий рік”, “Мистецтво дарування”, “Від Миколая до Різдва”.

Учителі, які працюють у початковій школі, можуть провести за матеріалами випуску тематичний тиждень “Подарунки” (тиждень 15), “Зимові свята” (тиждень 16), а також використати публікації журналу під час розкриття тем “Спільнота” (2-й клас), “Чарівні перетворення” (3-й клас) та “Можливості людини” (4-й клас).

Пригадайте з дітьми, які зимові свята вони знають та відзначають удома. Яке їхнє улюблене свято? Розпитайте, які подарунки вони мріють отримати на зимові свята. А що хотіли би подарувати рідним та друзям?

Матеріали випуску можна використати у початковій школі під час вивчення таких тем:

1 клас: “Подарунки” (тиждень 15)

  • Подарунковий етикет
  • Подарунки
  • Хатинка для ключів

1 клас: “Зимові свята” (тиждень 16)

  • Чарівна ніч
  • Різдвяний “павук”
  • Зимові співаночки
  • Як Катруся Миколая зустрічала

2 клас: “Спільнота”

  • Вовк та зайці
  • Зимові співаночки

3 клас: “Чарівні перетворення”

  • Хатинка для ключів
  • Новорічні страви для гарної забави

4 клас: “Можливості людини”

  • Різдвяний “павук”

Організація освітньої діяльності у дошкільних закладах

Грудневий випуск журналу “Джміль” № 12, 2021 містить матеріали, які допоможуть педагогам організувати різні форми роботи з дітьми з теми “Мистецтво дарування”. Коротко оглянемо його публікації.

Освітня ситуація “Зустрічаємо Новий рік”

  • Бесіда за сюжетною картиною “Новорічний бал іграшок”. Запросіть малят разом із Джмеликом на святкування Нового року. Знайдіть усі іграшки, які завітали на новорічний бал. Розпитайте у дітей, які із цих іграшок є в них удома.
  • Літературна скринька “Казкова зима”. Влаштуйте дітям літературні читання на зимову тематику. Спробуйте разом із вихованцями придумати власний зимовий віршик або казочку.
  • Кулінарний майстер-клас “Їстівні ялинки та сніговички”. Створіть разом зі своїми вихованцями оригінальні та смачні новорічні страви, заохочуйте їх до кулінарної творчості.

Освітня ситуація “Мистецтво дарування”

  • Бесіда і практична діяльність “Як дарувати і приймати подарунки”. Обговоріть з дітьми поради: що найкраще подарувати рідним і друзям, як правильно дарувати та приймати подарунки. Повправляйтеся і розіграйте ситуації з подарунками у групі чи в класі.
  • Читання вірша О. Лущевської “Подарунки”. Прочитайте вихованцям вірш — жартівливий список подарунків для рідних та друзів, який створює піднесений настрій. Виконайте разом творче завдання, яке знайдете на сторінках журналу.
  • Діалог-уява “Як обрати подарунок?”. Розгляньте з дітьми комікс та поговоріть про те, як обирати подарунки рідним. Розпитайте у малят, які поради їм найбільше до вподоби.

Освітня ситуація “Від Миколая до Різдва”

  • Казка “Як Катруся Миколая зустрічала”. Поговоріть із дітьми про історію й традиції святкування Дня святого Миколая. Прочитайте сценарій і залучіть своїх вихованців до драматизації.
  • Художня праця “Різдвяні прикраси”. Прочитайте вихованцям про традиції створення різдвяних прикрас. Користуючись інструкцією, створіть власні шедеври.
План освітньої діяльності з дошкільнятами за матеріалами журналу “Джміль” № 12, 2021.

Організація освітньої діяльності у початковій школі

Матеріали грудневого випуску журналу “Джміль” № 12, 2021 “Подарунки” допомагають досягти таких очікуваних результатів навчання, визначених Державним стандартом та типовими освітніми програмами початкової освіти:

  • висловлює власне ставлення до прочитаного: добрий / поганий учинок, хто з персонажів сподобався / не сподобався, які епізоди найбільше запам’яталися, вразили — [1 МОВ 2.4];
  • сприймає зміст і форму простих медіапродуктів (малюнки, світлини, комікси, дитячі журнали, мультфільми тощо), бере участь у їх обговоренні — [1 МОВ 1.1], [1 МОВ 2.1];
  • бере участь у розігруванні діалогів за змістом малих фольклорних форм, казок, віршів, доречно використовує силу голосу, темп мовлення, міміку, жести, рухи — [2 МОВ 1.7];
  • описує узвичаєні правила життя своєї сім’ї / класу, пояснює їхнє значення для себе — [2 ГІО 2-7.1-2];
  • долучається до підтримання родинних і шкільних традицій, пояснює їх значення для себе — [2 ГІО 3-7.1-4];
  • виготовляє доступні атрибути до свят та урочистостей — [2 ГІО 3-7.1-5];
  • бере участь у мистецьких (наприклад, театральних) акціях — [2 ГІО 3-7.1-6];
  • проявляє шанобливе ставлення до символів держави, традицій і звичаїв свого краю — [3 ГІО 8.3], [4 ГІО 2-7.1-4];
  • передає зміст почутого (послідовність подій у розповіді, перелік ознак в описі, наведені аргументи в міркуванні) — [3 МОВ 1.2];
  • досліджує традиції та звичаї свого регіону, порівнює їх із традиціями інших регіонів України, з європейськими — [4 ГІО 5-1.3-4].








<< До змісту номера (“Джміль” № 12 /2021)