Пригоди на обкладинці

Не забувайте підзарядитися

Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)

Цей весняний ранок видався сонячним та теплим. Він бадьоро кликав усіх прогулятися й отримати свіжий заряд енергії. Джмелик домовився зустрітися зі своїми друзями на оглядовому майданчику, звідки всі околиці видно як на долоні.

Ні в сих ні в тих

Нотка та Книжечка з’явилися одночасно. Вони наближалися з протилежних боків вулиці, але з однаковими незадоволеними й утомленими виразами облич.

— Що трапилося? — Джмелик звернувся одразу до обох дівчаток. — Ви самі на себе не схожі. Може, захворіли? Чи посварилися?

— Я просто не виспалася, — зітхнула Нотка, важко впавши на лавочку. — Вчора до ночі дивилася відеозапис балету "Чіполіно", а потім не могла заснути, розмірковуючи про нього. От і почуваюся, наче вичавлений лимон.

— А я зранку поспішала на зустріч із письменницею Галиною Ткачук (вона розповідала про свою новинку — "Моя найтихіша книжка") і не встигла поснідати. А після зустрічі вже бігла до вас. Тож я голодна як вовк. Ні, як сто вовків. А в такому стані важко бути привітною.

— Можна сказати, дівчатка, що ваш заряд на нулі. Той, хто вчасно не подбав про себе — не відпочив, не поїв, — точно пошкодує про це. Слід негайно відновити ваші сили!

— Маєш із собою щось смачненьке? — зраділа Книжечка.

— На жаль, ні. Але бачу поруч заправку, де можна купити хотдог, — зметикував Джмелик.

Книжечка похитала головою:

— Цю страву не  назвеш корисною. А я дбаю про своє здоров'я.

Розмову підхопила Нотка:

— Кажуть, що кава бадьорить, але  цей напій не радять уживати дітям.

Рецепти, що збадьорюють

Аж тут почувся енергійний голос Пензлика:

— Що б ви без мене робили! — він передав Книжечці яблуко та шматок горіхового пирога, а Нотці налив зеленого чаю з термоса.

А ще дав кілька порад, які допомагають збадьоритися.

  1. Якщо відчуваєте сонливість, зробіть собі масаж рук — ретельно розітріть пальці та долоні.
  2. Запахи мають сильний вплив на роботу організму. Якщо потрібен заряд бадьорості — почистіть апельсин, грейпфрут чи мандарин і вдихніть свіжий аромат.
  3. Якими б утомленими ви не почувалися, знайдіть у собі сили виконати активну руханку. Кров швидше курсуватиме тілом, і ви відчуєте приплив енергії.

Скориставшись не лише запасами Пензлика, а й усіма трьома порадами, дівчатка оговталися і помітно пожвавішали.

Енергія довкола

Тепер друзі із захватом розглядали краєвид, що відкрився з пагорба, і розважали одне одного запитаннями та завданнями.

  • Знайдіть і назвіть усі види транспорту, які тут є. Який з них найшвидший?
  • Порівняйте рух пішки, на велосипеді, верхи, автобусом та поїздом. У чому переваги кожного способу пересування? А які вони мають недоліки?
  • Чи однаково відбувається заправка автомобілів? У чому відмінності? Що ви знаєте про електромобілі?
  • Яким іще пристроям потрібна електрика для роботи? Де вони її беруть? Знайдіть на картині те, без чого неможливо отримати електрику в наших оселях.
  • Як змінилися джерела енергії від давнини до сьогодення? Як раніше освітлювали та обігрівали оселі? А які джерела енергії використовують зараз? Які небезпеки із цим пов’язані? Як це зміниться в майбутньому?
  • Знайдіть на картині людину, яка може приготувати собі обід, не скориставшись ні газовою, ані електричною плитою. Що для цього потрібно? Чому ми не готуємо страви в такий спосіб щодня?
  • Знайдіть людей, які займаються спортом. Навіщо вони витрачають енергію? Що отримують бігуни після пробіжки?

Джмелик зробив кілька фотографій для своєї виставки.

  • Допоможіть йому правильно розмістити їх під підписами.

Портрет на згадку

Пензлик вирішив намалювати груповий портрет та апробувати оновлення, яке випустила програма для його графічного планшета. Непосидючій Нотці було важко стояти нерухомо, тож вона взяла телефон і зробила селфі.

— Ой, — засмутився Пензлик, — сідає батарея. Я не встигну закінчити малюнок…

  • Поміркуйте, як бути в такій ситуації. Подивіться, чи є в рюкзаках друзів речі, які можуть стати у пригоді.
  • Намалюйте портрет персонажів журналу.
  • Чому людина втрачає енергію? Чи тільки фізичні навантаження можуть стати причиною цього?
  • Коли ми найбільше сил? А коли найменше?
  • Чи може людина зовсім не втрачати енергію, а лише накопичувати? Чому?
  • Як людина може поповнити свої енергетичні запаси?
  • Як і коли варто зберігати енергію?

Цікаво, чи існують прилади, здатні допомогти людям поповнювати запаси енергії? Можливо, це під силу зробити музичному гармонізатору, створеному в лабораторії Джмелика?

Завітаймо до лабораторії “Мрій-і-Дій” (“Джміль”, 2019, № 4), де винахідники втілюють свої найсміливіші задуми. Тут кожному до  снаги щось винайти!

Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Не забувайте підзарядитися”

Завантажити презентацію для дітей

Електронний додаток з'явиться на сайті незабаром.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Сюжетна картина допоможе розпочати і підсумувати бесіду про енергію довкола. Запропонуйте дітям пригадати, коли у мовленні використовується слово “енергія” та в якому контексті. Чи завжди йдеться про реальну взаємодію двох об’єктів? Чи можна побачити енергію? А відчути? Побачити наслідки її “роботи”?

Іноді люди кажуть, що їм бракує енергії. Як вони у такі моменти почуваються? Яка з вигляду “енергійна людина”? Як визначити, чи в нас достатньо енергії? Коли ми витрачаємо енергію, а коли відновлюємо? І чи можемо ми накопичувати її? Як саме?

Бесіда за сюжетною картиною допоможе захопливо провести уроки інтегрованого курсу “Я досліджую світ”, заняття й уроки з розвитку мовлення, організувати освітні ситуації, а також стане у пригоді під час проведення інтегрованих уроків/занять, днів, тижнів, місяців тощо.









<< До змісту номера (“Джміль” № 3 /2020)