Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 2 /2020) | До наступної статті > |
Знайти кота — справа не проста
Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)
Якось після обіду Джмелик міркував собі: "Цікаво, чи трапиться сьогодні хоч якась пригода, чи день мине так само спокійно, як учора? Але коли спокійно, то трохи нудно".
Саме в цю мить подзвонила Нотка. Схлипуючи, вона розповідала:
— Джмелику, я не знаю, де поділася моя Шуша. Вранці її погодувала, розчесала й пішла на репетицію, а коли повернулася, то киці вже ніде не було. Ні на батареї, ні в ліжку, ні під ліжком. Мабуть, вона прослизнула у двері, коли я виходила. Тепер Шуша може потрапити на вулицю, заблукати, загубитися, замерзнути…
— Нотко, не панікуй. Просто вона вирішила трохи погуляти. Я бачив на вулиці багато котів. Вони займалися своїми справами й почувалися цілком задоволеними, — намагався заспокоїти подружку Джмелик.
— Але ж то вуличні коти. Вони вміють за себе постояти — і від пса втекти, і їжу роздобути. А Шуша ніколи на вулиці не бувала. Коли я її до ветеринара в кошику носила, то вона й носа надвір не показала.
— Бачу, треба організувати пошукову операцію, — зрадів Джмелик. — Оце й буде пригода на сьогодні! Викликай Пензлика та Книжечку. І я вирушаю до тебе.
Оголошення про розшук
Коли Джмелик зайшов до Нотки, Пензлик уже малював Шушин портрет, а Книжечка складала текст оголошення.
Друзі зробили кілька копій оголошення і вийшли в місто. Тут вони розділилися на дві групи. Пензлик з Книжечкою вирушили розклеювати оголошення, а Нотка із Джмеликом вирішили шукати Шушу в місцях, які могли б зацікавити кицьку.
- Поміркуйте, де має побувати перша група, де друга, а де обидві.
По слідах
Розгляньте картину на обкладинці та знайдіть усіх зображених там котів і кицьок.
- Полічіть котиків. Скільки їх удома, а скільки надворі? Кого більше?
- Пограйте в гру "Я бачу кота, який…". Один з вас описуватиме, що робить або який на вигляд котик, а інші шукатимуть його на картині за описом.
- Про що Книжечка розмовляє з хлопчиком із санчатами?
- Як би ви звернулися до перехожих, шукаючи свого домашнього улюбленця?
- Чи ви помітили десь котячі сліди? Куди вони ведуть?
Рятувальна операція
Схоже, що Пензлик і Нотка здогадалися, де Шуша, але не знають, як допомогти їй звільнитися. Інколи коти залазять у шпаринки, підвали та інші схованки, а вибратися звідти без допомоги людей не можуть. Для тваринок це дуже небезпечно!
- Що рятувальники везуть із собою? Як ця річ допоможе? Що ще може знадобитися?
Джмелик викликав "Службу порятунку тварин". Он уже наближається і машина рятувальників.
Пан Богдан і пані Ніна, вийшовши з машини, швидко оцінили ситуацію і заспокоїли Нотку:
— Не хвилюйся, з твоєю кицею все гаразд. Чуєш, як вона гучно нявчить? Знає, що ти поруч. Мабуть, вона через оці ґратки пролізла до підвалу й стрибнула вниз, а дістатися нагору, до цього віконця, не може. Треба пошукати двірника, у нього є ключі від підсобних приміщень. Так і звільнимо бранку.
Нотка зраділа, а Джмелик невдоволено гмикнув:
— А як же пригода? Я думав, що ми спускатимося в темні нетрі підземелля, наражатимемося на небезпеки, ризикуватимемо життям…
Пан Богдан похитав головою:
— Прагнеш справжніх випробувань? То вступай до нашої волонтерської команди. У роботі рятувальників тварин і справді бувають ризиковані ситуації, виснажливі довготривалі операції. Якось ми…
Джмелик зацікавлено слухав розповідь і ставив запитання. А тим часом двірник звільнив Шушу, й вона вже муркотіла на руках у своєї хазяйки.
- Як гадаєте, чи захоче Джмелик стати рятувальником тварин? А чи хотіли б ви займатися цією справою? Чому?
- Що робитимуть Нотка та Шуша, повернувшись додому? Як гадаєте, чи сподобалася киці її перша прогулянка? Чому? Чи намагатиметься вона знову вислизнути на вулицю?
- Чи є у вас домашні улюбленці? Чи траплялися з ними пригоди? Розкажіть, які. Хто іще брав у них участь? Чи все скінчилося добре?
- Пригадайте, як діяли Джмелик та його друзі, коли шукали кицю.
- Як гадаєте, чи можна було знайти втікачку швидше? Що для цього можна було зробити?
- Чи допомогли знайти мандрівницю оголошення? Чому? Як слід було вчинити з ними, коли киця знайшлася?
- Порадьте Нотці, що треба зробити, аби її улюблениця більше не губилася.
Поміркуйте: а що варто робити, аби не загубитися самому? Прочитайте ілюстровану інструкцію для дітей, що пояснює, як слід поводитись, коли загубився, у публікації “Я загубився! Я знайшовся!” (“Джміль”, 2014, № 3). |
Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Знайти кота — справа не проста”
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Сюжетна картина розповідає дошкільнятам та молодшим школярам детективну історію про пошуки загубленої киці. Спостерігаючи за невеличкою рятувальною операцією, діти відчують себе поліцейськими-детективами, ознайомляться з роботою цих фахівців та рятувальників.
Обговоріть з малятами, що може зробити кожен з нас, щоб знайти чотирилапу пропажу, яку інформацію необхідно зазначити в оголошенні, де його розмістити, що варто зробити з оголошенням, коли загублений котик чи песик знайдеться.
Бесіда за сюжетною картиною допоможе захопливо провести уроки інтегрованого курсу “Я досліджую світ”, заняття й уроки з розвитку мовлення, організувати освітні ситуації, а також стане у пригоді під час проведення інтегрованих уроків/занять, днів, тижнів тощо.