Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!  

Пригоди на обкладинці

Знайти кота — справа не проста

Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)

Якось після обіду Джмелик міркував собі: "Цікаво, чи трапиться сьогодні хоч якась пригода, чи день мине так само спокійно, як учора? Але коли спокійно, то трохи нудно".

Саме в цю мить подзвонила Нотка. Схлипуючи, вона розповідала:

— Джмелику, я не знаю, де поділася моя Шуша. Вранці її погодувала, розчесала й пішла на репетицію, а коли повернулася, то киці вже ніде не було. Ні на батареї, ні в ліжку, ні під ліжком. Мабуть, вона прослизнула у двері, коли я виходила. Тепер Шуша може потрапити на вулицю, заблукати, загубитися, замерзнути…

— Нотко, не панікуй. Просто вона вирішила трохи погуляти. Я бачив на вулиці багато котів. Вони займалися своїми справами й почувалися цілком задоволеними, — намагався заспокоїти подружку Джмелик.

— Але ж то вуличні коти. Вони вміють за себе постояти — і від пса втекти, і їжу роздобути. А Шуша ніколи на вулиці не бувала. Коли я її до ветеринара в кошику носила, то вона й носа надвір не показала.

— Бачу, треба організувати пошукову операцію, — зрадів Джмелик. — Оце й буде пригода на сьогодні! Викликай Пензлика та Книжечку. І я вирушаю до тебе.

Оголошення про розшук

Коли Джмелик зайшов до Нотки, Пензлик уже малював Шушин портрет, а Книжечка складала текст оголошення.

Друзі зробили кілька копій оголошення і вийшли в місто. Тут вони розділилися на дві групи. Пензлик з Книжечкою вирушили розклеювати оголошення, а Нотка із Джмеликом вирішили шукати Шушу в місцях, які могли б зацікавити кицьку.

  • Поміркуйте, де має побувати перша група, де друга, а де обидві.

По слідах

Розгляньте картину на обкладинці та знайдіть усіх зображених там котів і кицьок.

  • Полічіть котиків. Скільки їх удома, а скільки надворі? Кого більше?
  • Пограйте в гру "Я бачу кота, який…". Один з вас описуватиме, що робить або який на вигляд котик, а інші шукатимуть його на картині за описом.
  • Про що Книжечка розмовляє з хлопчиком із санчатами?
  • Як би ви звернулися до перехожих, шукаючи свого домашнього улюбленця?
  • Чи ви помітили десь котячі сліди? Куди вони ведуть?

Рятувальна операція

Схоже, що Пензлик і Нотка здогадалися, де Шуша, але не знають, як допомогти їй звільнитися. Інколи коти залазять у шпаринки, підвали та інші схованки, а вибратися звідти без допомоги людей не можуть. Для тваринок це дуже небезпечно!

  • Що рятувальники везуть із собою? Як ця річ допоможе? Що ще може знадобитися?

Джмелик викликав "Службу порятунку тварин". Он уже наближається і машина рятувальників.

Пан Богдан і пані Ніна, вийшовши з машини, швидко оцінили ситуацію і заспокоїли Нотку:

— Не хвилюйся, з твоєю кицею все гаразд. Чуєш, як вона гучно нявчить? Знає, що ти поруч. Мабуть, вона через оці ґратки пролізла до підвалу й стрибнула вниз, а дістатися нагору, до цього віконця, не може. Треба пошукати двірника, у нього є ключі від підсобних приміщень. Так і звільнимо бранку.

Нотка зраділа, а Джмелик невдоволено гмикнув:

— А як же пригода? Я думав, що ми спускатимося в темні нетрі підземелля, наражатимемося на небезпеки, ризикуватимемо життям…

Пан Богдан похитав головою:

— Прагнеш справжніх випробувань? То вступай до нашої волонтерської команди. У роботі рятувальників тварин і справді бувають ризиковані ситуації, виснажливі довготривалі операції. Якось ми…

Джмелик зацікавлено слухав розповідь і ставив запитання. А тим часом двірник звільнив Шушу, й вона вже муркотіла на руках у своєї хазяйки.

  • Як гадаєте, чи захоче Джмелик стати рятувальником тварин? А чи хотіли б ви займатися цією справою? Чому?
  • Що робитимуть Нотка та Шуша, повернувшись додому? Як гадаєте, чи сподобалася киці її перша прогулянка? Чому? Чи намагатиметься вона знову вислизнути на вулицю?
  • Чи є у вас домашні улюбленці? Чи траплялися з ними пригоди? Розкажіть, які. Хто іще брав у них участь? Чи все скінчилося добре?
  • Пригадайте, як діяли Джмелик та його друзі, коли шукали кицю.
  • Як гадаєте, чи можна було знайти втікачку швидше? Що для цього можна було зробити?
  • Чи допомогли знайти мандрівницю оголошення? Чому? Як слід було вчинити з ними, коли киця знайшлася?
  • Порадьте Нотці, що треба зробити, аби її улюблениця більше не губилася.

Поміркуйте: а що варто робити, аби не загубитися самому? Прочитайте ілюстровану інструкцію для дітей, що пояснює, як слід поводитись, коли загубився, у публікації “Я загубився! Я знайшовся!” (“Джміль”, 2014, № 3).

Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Знайти кота — справа не проста”

Завантажити презентацію для дітей

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Сюжетна картина розповідає дошкільнятам та молодшим школярам детективну історію про пошуки загубленої киці. Спостерігаючи за невеличкою рятувальною операцією, діти відчують себе поліцейськими-детективами, ознайомляться з роботою цих фахівців та рятувальників.

Обговоріть з малятами, що може зробити кожен з нас, щоб знайти чотирилапу пропажу, яку інформацію необхідно зазначити в оголошенні, де його розмістити, що варто зробити з оголошенням, коли загублений котик чи песик знайдеться.

Бесіда за сюжетною картиною допоможе захопливо провести уроки інтегрованого курсу “Я досліджую світ”, заняття й уроки з розвитку мовлення, організувати освітні ситуації, а також стане у пригоді під час проведення інтегрованих уроків/занять, днів, тижнів тощо.









<< До змісту номера (“Джміль” № 2 /2020)