Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 9 /2019) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Червоний, жовтий, синій
Бесіда за картинами Піта Мондріана


Гість сьогоднішнього Вернісажу — художник з Нідерландів Піт Мондріан, який жив у минулому столітті. Його картини незвичайні й упізнавані, адже він винайшов власний стиль малювання, який неможливо переплутати з жодним іншим.
Розгляньте одне з його найвідоміших полотен.

Початок творчого шляху
Чому художник зображує навколишній світ саме так? Спробуймо розібратися.
Піт Мондріан, як і більшість художників, наполегливо шукав власний стиль. На початку творчого шляху малював нідерландські краєвиди та пейзажі — дерева й вітряки. Крім того, працював учителем у початковій школі, навчаючи малювання ваших однолітків.
Ось одна з його картин того часу.
![]() |
Червоне дерево, 1908-1910 |
Беручи участь у міжнародних виставках, Піт Мондріан побачив там картини Пабло Пікассо, виконані у стилі кубізму (напрям образотворчого мистецтва, у якому зображення передається через фігури, близькі до геометричних).
Відтоді художник теж почав експериментувати з формами, спрощуючи зображення. У цей період намальовані ним дерева могли мати, наприклад, такий вигляд:
![]() |
Яблуня квітне, 1912 |
Пошуки образної мови для втілення власних уявлень про красу не припинялися…

Захопилися простими й водночас вишуканими картинами Піта Мондріана? Читачі друкованої версії журналу “Джміль” зможуть більше дізнатися про творчий стиль цього художника, відвідають вернісаж його картин, побачать, як ця особлива художня мова живе у сучасному світі, і навіть зможуть… побути Мондріаном.
Передплачуйте журнал "Джміль", і відчуєте себе справжніми художниками-винахідниками!
Піт Мондріан став одним із зачинателів абстракціонізму — течії у мистецтві, представники якої втілюють свої творчі ідеї та відображають дійсність засобами геометричних фігур, ліній, кольорових плям.
- Дослідіть, які ще митці були абстракціоністами.
- Зберіть колекцію їхніх картин.
- Порівняйте їхні полотна з творами Піта Мондріана.
- Спробуйте відчути себе художником-абстракціоністом і створити свою неповторну картину. Як ви її назвете?
Завітайте також на вернісажі інших оригінальних художників, яких упізнають за особливим, тільки їм притаманним стилем.
![]() |
“Мистецтво буває різним” (“Джміль”, 2018, № 10) — запрошення у світ чудернацьких картин Жуана Міро: з'ясуймо разом, що таке абстрактне мистецтво, чому воно схоже на симфонічну музику та як "працює" 3D-зображення. |
![]() |
“З картини на тканину” (“Джміль”, 2019, № 4) — вернісаж Соні Делоне — художниці-винахідниці з унікальним стилем, яка перенесла сміливі експерименти з картин на тканину. |
![]() |
“Зимові канікули” (“Джміль”, 2019, № 1) — бесіда за картиною сучасної львівської художниці Ольги Кваші, яка творить у "дитячому" стилі. |
Завантажуйте електронний додаток
Червоний, жовтий, синій
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Розкажіть дітям про абстракціонізм — течію в мистецтві, представники якої втілюють свої творчі ідеї та відображають дійсність за допомогою геометричних фігур, ліній, кольорових плям. Пригадайте, хто ще з художників працює у цьому напрямку.
Як упізнати картини абстракціоністів? Яку роль у полотнах таких художників відіграє колір? Яку кімнату можна прикрасити цими творами?
Запропонуйте дітям придумати назви для побачених картин, уявити себе екскурсоводами та розповісти про ці полотна.
Публікація стане у пригоді на заняттях чи уроках з образотворчої діяльності, розвитку мовлення, курсу "Мистецтво".