Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

Школа економіки

Про доходи і витрати,
або Плануємо сімейний бюджет

Давно вже ми не бачилися з нашим другом Економчиком. Завітаймо до нього в гості, — якось запропонував Джмелик.

Друзі застали Економчика дуже заклопотаним. Він сидів за столом, на якому лежало кілька купок грошей, і зосереджено занотовував щось у блокнот.

— Привіт! Чого це ти, ніби Цар Кощій, над золотом скнієш? — пожартувала Книжечка.

Економчик трохи образився:

— Я не скнію, а складаю місячний бюджет.

— Що? Бюджет? — перепитали друзі.

Що таке бюджет

  • Чи знаєте ви, що означає слово "бюджет"?

— Це слово прийшло до нас із французької мови. У давнину так називали шкіряні мішечки, які правили людям за гаманці. У них клали гроші, отримані за роботу, і з них же їх діставали, коли платили за покупку.

Тепер бюджетом називають розрахунок усіх грошей, які ми отримуємо й витрачаємо. Кошти, що надходять до бюджету, називаються доходами, а ті, які витрачають, — видатками. Бюджет є в кожної країни, компанії, родини. Кожна людина може скласти свій бюджет. Роблять це зазвичай наперед. Наприклад, на наступний місяць.

— Як можна скласти бюджет наперед? — здивувався Пензлик. — А раптом за тиждень мені будуть потрібні нові фарби…

— Саме для цього бюджет і складають, щоб контролювати свої доходи та витрати, — пояснив Економчик. — Інакше ми можемо витрачати більше, ніж отримувати. Тоді доведеться гроші позичати.

За бюджет країни відповідає міністерство фінансів. Там над ним працює багато освічених людей. У компаніях бюджет складають бухгалтери. А в родині зазвичай це роблять разом.

Хочете відчути себе міністром фінансів родини? Ставайте слухачем Джмеликової Школи економіки, розміщеної у друкованій версії журналу “Джміль”, та дізнавайтеся, як складають сімейний бюджет, а також беріть участь у практикумі — розв'язуйте завдання від Економчика, скориставшись наліпками.

Складати бюджет — складна справа: треба вміти думати наперед, передбачати, у чому і коли виникне необхідність. У кожній родині є свої секрети.

  • Спробуйте запланувати для себе необхідні речі на кілька місяців наперед і скласти свій власний план, де буде зазначено, коли і що потрібно придбати. Обов'язково порадьтеся з батьками та скоригуйте план разом.
  • Наприкінці місяця перегляньте план іще раз. Що вдалося реалізувати, а що ні? Чому?
  • Чи завжди плани здійснюються? Чому? Чи нормально це?
  • Коли і чому потрібно коригувати плани?

Добре вміти складати гарні плани, але ж потрібно їх іще й здійснювати. Деякі поради ви знайдете у таких публікаціях.

Чи вмієте ви розпоряджатися грошима?” (“Джміль”, 2018, № 10): розв'язуємо задачки Джмелика, читаємо поради від свинки-скарбнички, проходимо тест на ощадливість і розмірковуємо над тим, що це таке, з'ясовуємо, що саме і коли варто заощаджувати.

Розумний шопінг” (“Джміль”, 2018, № 12) — плануємо покупки разом: заздалегідь вибираємо товар, не піддаємося на звабливу рекламу, розмірковуємо, скільки насправді коштує покупка і чому, обходимо маркетингові хитрощі.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Публікація допомагає доступно розкрити дошкільнятам і молодшим школярам важливі життєві поняття. Запропонуйте дітям реалізувати міні-проект і дослідити, що таке бюджет, навіщо він потрібний, чому ми звертаємо на нього увагу, як його планувати, як діяти у випадку непередбачуваних ситуацій.

Спонукайте дітей ставити запитання і відповідати на них, шукати різні варіанти. Запропонуйте їм придумати сюжетні задачі на тему публікації, розв'язати їх, отримуючи таким чином додаткову інформацію для роздумів та прийняття рішень.

Матеріал стане у пригоді на виховних годинах, заняттях/уроках з економічного виховання.









<< До змісту номера («Джміль» № 2 /2019)