Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!  

Психологічна вітальня

Коли муха кусає за вухо

Днями Пензлик ходив до школи допомагати друзям на уроці малювання і повернувся звідти вкрай спантеличений:

— Сьогодні все пішло шкереберть. Усі чомусь сердилися. Я теж мало не заразився цим гнівом. І яка муха нас укусила?

Обличчя гніву

Коли ми сердимося, у нас починає швидше калатати серце, напружуються м’язи, частішає дихання, стискаються щелепи. Може виникнути бажання заплакати, закричати, побігти кудись чи вдарити того, хто викликав гнів. Злість має і зовнішні прояви.

Пензлик попросив Джмелика вдати із себе сердитого і намалював його портрет.

  • Що в нас змінюється, коли ми гніваємося? Зверніть увагу на брови, очі, губи, руки, колір обличчя. Чи приємно дивитися на того, хто сердиться?

Ну, як вам обличчя гніву? Неприємне? А як гадаєте, воно сподобається людям, що вас оточують? Що таке злість, як боротися з гнівом і чи завжди треба це робити, дізнаються читачі друкованої версії журналу “Джміль”. Тож розгортайте журнал і дізнавайтеся, як приборкати злість.

  • Пофантазуйте і намалюйте, який на вигляд гнів. Чи однаково бачать його різні люди? Що може трапитися, якщо дати цій емоції волю?
  • Пригадайте випадки зі свого життя. Наведіть приклади ситуацій, коли гнів може бути корисним. Чому?
  • Чи є у вас власні секрети боротьби із гнівом? Які саме? Дайте іншим поради, що допоможуть їм боротися з власним гнівом.

Давати собі раду з негативними емоціями можуть навчити ось такі ігри. Пограйте в них із приятелями!

У злагоді з собою” (“Джміль” 2016, № 1) — ігри та вправи, які допоможуть позбутися негативних емоцій, подолати прояви вербальної агресії, зняти напруження в колективі.

Жити в злагоді” (“Джміль” 2014, № 6) — ігри, які допомагають запобігати проявам агресії та вчать досягати порозуміння.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Публікація допомагає обговорити з дітьми, що таке злість, та разом (щоб було не страшно) подивитися в обличчя гніву, розібратися, коли і чому ми втрачаємо контроль над собою і дозволяємо вибухати злості, поміркувати, як слід діяти, щоб не допустити цього.

Поговоріть з дітьми про те, чому не варто тримати злість у собі, але запропонуйте також поміркувати над тим, як вибух нашої злості може позначитися на інших людях, чому ми не повинні втрачати контроль над своїми емоціями.

Матеріал допоможе провести виховні години, може доповнити уроки інтегрованого курсу “Я досліджую світ”.








<< До змісту номера (“Джміль” № 10 /2019)