Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!  

Психологічна вітальня

Жити в злагоді


Так хочеться, щоб наші діти жили в мирі та злагоді! Тож маємо навчити їх конструктивно розв’язувати конфлікти, запобігати проявам агресії з боку інших і долати її в собі. Джмеликові ігри допоможуть у цьому. . .

Зауваги для дорослих

Чому діти проявляють агресію? Причини можуть бути різні. Це й брак досвіду спілкування з людьми, що оточують — з дорослими й малими, недостатня увага батьків, неблагополучні родини, негативний вплив кіно- й телепродукції для дітей, просякнутої агресивністю, тощо. Миритися з цим явищем аж ніяк не можна, тож маємо навчити наших хлопчиків і дівчаток дружити, налагоджувати позитивні взаємини з іншими людьми, розуміти їх, конструктивно розв’язувати конфлікти.

Педагоги здебільшого прагнуть запобігати конфліктам у дитячих колективах, ніж учити дітей конструктивно їх розв’язувати. А якщо конфлікт все-таки виникає, намагаються знайти “винного”, роблять йому зауваження або закликають дотримуватися порядку. Як бачимо, середовище реагує на агресивну поведінку покараннями, “даванням здачі”, ізоляцією. Той, хто відчув таку реакцію на собі, сприймає її як загрозу, що не сприяє зниженню агресії, а, навпаки, підсилює її.

Пропонуємо час від часу проводити з вихованцями ігри, які допоможуть їм:

  • навчитися стримувати агресивні імпульси;
  • налагоджувати й підтримувати позитивні стосунки з іншими;
  • отримати приклади конструктивної поведінки для залагодження конфлікту.

В інтерактивних вправах та іграх діти вчаться відкритої системи взаємодії, набувають різноманітного особистого й групового досвіду.

Саме в грі вони виражають свої почуття, активно діють на власний розсуд, не побоюючись за наслідки своєї поведінки. . .

Роби як я

Ця гра дає кожній дитині можливість побути у центрі уваги групи, що запобігає проявам агресії.

Усі діти сидять або стоять, утворивши коло, у центрі якого — ведучий. Він демонструє жести або звуки (стрибки, танцювальні рухи, плескання по різних частинах тіла), які інші учасники повторюють. При цьому можна промовляти так:

У нашого гетьмана семеро синів,
Семеро, семеро славних козаків,
Вони їли, вони пили, працювали і дружили,
Всі робили (казали, кричали) ось так!

Ведучий міняється місцями з гравцем, який, на його думку, найкраще копіює рух (звук). . .

Досхочу награтися з дітьми і навчити їх жити в злагоді з іншими допоможе стаття, повний текст якої ви знайдете на сторінках журналу.

До скарбнички методиста

Гра — справа серйозна. Про це знають усі педагоги дошкільної та початкової освіти, тому й підходять до організації ігрової діяльності дітей відповідно. Цього разу пропонуємо ігри, спрямовані на емоційно‑ціннісний розвиток малят, які допомагають навчити їх розв’язувати конфлікти та проблеми конструктивно, шляхом діалогу, поважаючи один одного, демонструючи готовність слухати і чути іншу сторону, йти на компроміс. Такі ігри не тільки виконають роль хвилинок‑веселинок на занятті чи уроці, а й допоможуть формувати комунікативну компетентність, розвивати критичне мислення дошкільників та учнів молодших класів.








<< До змісту номера (“Джміль” № 6 /2014)

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email: