Клуб допитливих

Хто бачить у темряві?

Людині орієнтуватися у темряві досить непросто, а от деякі тварини, навпаки, краще бачать уночі, ніж удень! Адже очі кожної істоти найкраще пристосовані до умов, у яких вона живе.

Довгоп’ят

Довгоп’ят — найменший у світі примат, поширений у Південно-Східній Азії. Він мешкає переважно на деревах і полює у сутінках. У цієї мавпочки, порівняно з іншими тваринами, великі й опуклі очі. Але у великих очей довгоп’ята є й недолік — вони майже нерухомі. Утім подолати цю ваду допомагає рухлива шия, яка може повертатися на 180 градусів.

  • А як може повертатися ваша шия?

Завдяки чому легко орієнтуються у темряві нічний бражник, сова, кицька та змія, дізнаються читачі друкованої версії журналу “Джміль”. Тільки вони отримають наліпки й зможуть розв’язати цікаві завдання від Джмелика, а також дізнаються, як інженери використали пристосування тварин до життя у різних умовах для створення вельми корисних пристроїв.

  • А чи про всіх тварин розповів Джмелик? Продовжіть перелік володарів темряви разом з малятами.
  • Дізнайтеся, які прилади допомагають людині бачити в темряві. І чи справді все вона бачить?

Хочете потрапити у Лабораторію Джмелика та провести пізнавальні експерименти у темряві? Перегортайте сторінку і… вимикайте світло!

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Як відомо, здивування спонукає до пізнання: коли малята бачать щось дивовижне, їм хочеться дізнатися більше, вони починають розпитувати, досліджувати, експериментувати, обговорювати, самостійно шукати інформацію тощо.

Але здивувати сучасних малят не так уже й легко. У цій публікації ми зібрали цікаву інформацію про різних тварин, які мають дивовижну здатність добре почуватися у темряві, розповідаємо про інші нестандартні їх пристосування до довкілля, пояснюємо, як людина може використати “винаходи” природи для своїх потреб.

Для розвитку допитливості, вміння користуватися джерелами інформації, критично ставитись до знайдених відомостей у матеріалі є відкриті запитання та цікаві завдання.

Публікація стане у пригоді на уроках з природознавства, інформатики, заняттях з інформаційної культури, ознайомлення з довкіллям, допоможе провести цікаві позакласні заходи.









<< До змісту номера (“Джміль” № 12 /2017)