Літературна студія

Те, чого не може бути

 

Якось осіннього вечора Джмелик із Книжечкою сиділи в редакції. Іти на прогулянку зовсім не хотілося: надворі було холодно, вогко, темно й незатишно.

— Може, щоб стало веселіше, вигадаємо щось чудернацьке і неймовірне? — запропонувала Книжечка.

— Гаразд, — кивнув Джмелик. — Найнеймовірніше у світі! Те, чого взагалі бути не може!

Чи можна вигадати те, чого не буває?

— Гм... — замислилася дівчинка. — Що ж це може бути?

— Наприклад... Були собі двоє друзів, які вміли літати...

— Що ж тут неможливого? — стенула плечима Книжечка. — Я й сама не раз літала — літаком.

— Еге ж... — погодився Джмелик. — Тоді почнемо так. Були собі двоє друзів, які вміли літати без крил!

— Та й це можливо! З парашутом, наприклад. А ще від радості!

— Якось, перечепившись, я теж літав... сторчголов!

Якусь мить обоє мовчали.

— Є ідея! — радісно вигукнула Книжечка. — Можна вигадувати неможливе за допомогою антонімів. Беремо, приміром, білий день і чорну ніч. Міняємо слова місцями, і виходить неможливе — чорний день і біла ніч!

— Зачекай! — засумнівався Джмелик. — Але ж чорний день можливий. Є навіть такий вислів — “відкладати гроші на чорний день”. А білі ночі, коли сонце лише ненадовго заходить за обрій, бувають поблизу полярних кіл.

  • Згадайте, що таке антоніми. Роззирніться навколо і знайдіть щось, що можна описати, використавши слова-антоніми.
  • Поміркуйте, що означає вислів “відкладати гроші на чорний день”.

Із цього може вийти прецікава небилиця! Зможете її закінчити? А читачі друкованої версії журналу “Джміль” ще й дізнаються, як використовувати конструктор слів для придумування фантастичних історій, прочитають небилиці у віршах і навіть зазирнуть у сон Книжечки.

Не вірите? Перевірте — прочитайте випуск журналу “Джміль” про ТЕ, ЧОГО НЕ МОЖЕ БУТИ.

  • Роззирніться навсібіч — чи не заховалися де диворечі? Знайдіть навколо предмети, які допомагають робити кілька справ водночас. Які саме? Придивіться ще раз! Можливо, якась цікавинка прослизнула повз вашу увагу, адже у кожної речі може бути безліч функцій — основна і багато-багато допоміжних.
  • Наприклад, книжку можна читати, а можна використати, щоб засушити рослини для гербарію, а ще як підставку, як генератор ідей… (Звісно, з книжкою при цьому слід поводитися дуже обережно).
  • А які несподівані дива можна знайти на вулиці?

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Публікація у захопливій ігровій формі розповідає дітям про використання антонімів, вчить складати невеличкі оповідки, фантазувати, розмірковувати над змістом тексту, розуміти значення крилатих висловів.

Закріплюючи знання про частини слова, діти опановують основи словотворчості, аналізують дотепні незвичайні слова і пояснюють їхній зміст.

Така діяльність розвиває функціональне і системне мислення, винахідницькі здібності, почуття гумору.

Матеріал стане у пригоді на уроках навчання грамоти, розвитку мовлення, літературного читання, української мови.








<< До змісту номера (“Джміль” № 11 /2017)