Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 10 /2017) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Кольорові експерименти
Хочете водночас малювати й експериментувати? Техніка монотипії створює для цього чудові можливості! Нумо робити кольорові відбитки, висувати припущення, міркувати і порівнювати!
УВАГА! Якість відбитка залежить від багатьох чинників. Тому досліджуючи залежність результату від одного з них, стежте за тим, щоб усі інші умови залишалися незмінними, наскільки це можливо.
ПІДГОТУЙТЕ:- гуаш чи акварель;
- пензлі;
- папір;
- основу (папір, шпалери, скло тощо);
- ганчірки.
Дзеркальні відображення
Нанесіть на аркуш фарби контрастних кольорів, запам’ятайте, який колір ліворуч, який — праворуч. Зробіть відбиток.
- Чи відрізняється відбиток від оригіналу? Чим?
Відбиток є дзеркальним відображенням: кольори в ньому помінялися місцями.
- Підійдіть до дзеркала і підніміть руку. Яку руку ви підняли? А що показало дзеркало?
Тож у техніці монотипії слід малювати все навпаки: якщо хочемо зобразити щось справа, розміщуємо це зліва, і навпаки — те, що має опинитися зліва, малюємо справа.
Бачите, як плідно співпрацюють математика і мистецтво? Тож поєднувати їх можна і навіть треба! І це тільки перший експеримент…
Читачі друкованої версії журналу “Джміль” продовжать незвичайні експерименти і дізнаються, що найбільше впливає на зображення у монотипії — властивості паперу, фарби чи…
Ця цікава техніка називається МОНОтипією тому, що в художника виходить тільки один відбиток (“моно” у перекладі з грецької мови — один). Чому ж тільки один? Якими будуть інші відбитки? Експериментуйте і відкривайте для себе таємниці монотипії!
Звісно, можна придумати ще багато експериментів і удосконалити техніку малювання, зробити малюнки ще кращими, ще природнішими. Які досліди придумали ви?
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Проводячи заняття з образотворчої діяльності, ми часто забуваємо, що в усі часи художники були не тільки митцями, а ще й експериментаторами, винахідниками. Щоб якомога виразніше показати красу навколишнього світу, відобразити гру світла й тіні, передати свої емоції, почуття, вони досліджували властивості фарб, полотна, придумували особливі техніки роботи з кольором тощо.
Публікація дає дітям змогу побачити й інший, ще не відомий їм аспект роботи художників — відчути себе першовідкривачами та винахідниками, навчитися планувати досліди, коректно їх проводити, аналізувати результати експериментів, робити висновки на майбутнє, вчитися на власних помилках.
Матеріал зробить незабутніми уроки малювання, допоможе у проведенні інтегрованих занять з образотворчості, уроків курсу “Мистецтво”, проектної діяльності.