Лабораторія

Кольорові експерименти

Хочете водночас малювати й експериментувати? Техніка монотипії створює для цього чудові можливості! Нумо робити кольорові відбитки, висувати припущення, міркувати і порівнювати!

УВАГА! Якість відбитка залежить від багатьох чинників. Тому досліджуючи залежність результату від одного з них, стежте за тим, щоб усі інші умови залишалися незмінними, наскільки це можливо.

ПІДГОТУЙТЕ:
  • гуаш чи акварель;
  • пензлі;
  • папір;
  • основу (папір, шпалери, скло тощо);
  • ганчірки.

Дзеркальні відображення

Нанесіть на аркуш фарби контрастних кольорів, запам’ятайте, який колір ліворуч, який — праворуч. Зробіть відбиток.

  • Чи відрізняється відбиток від оригіналу? Чим?

Відбиток є дзеркальним відображенням: кольори в ньому помінялися місцями.

  • Підійдіть до дзеркала і підніміть руку. Яку руку ви підняли? А що показало дзеркало?

Тож у техніці монотипії слід малювати все навпаки: якщо хочемо зобразити щось справа, розміщуємо це зліва, і навпаки — те, що має опинитися зліва, малюємо справа.

Бачите, як плідно співпрацюють математика і мистецтво? Тож поєднувати їх можна і навіть треба! І це тільки перший експеримент…

Читачі друкованої версії журналу “Джміль” продовжать незвичайні експерименти і дізнаються, що найбільше впливає на зображення у монотипії  — властивості паперу, фарби чи…

Ця цікава техніка називається МОНОтипією тому, що в художника виходить тільки один відбиток (“моно” у перекладі з грецької мови — один). Чому ж тільки один? Якими будуть інші відбитки? Експериментуйте і відкривайте для себе таємниці монотипії!

Звісно, можна придумати ще багато експериментів і удосконалити техніку малювання, зробити малюнки ще кращими, ще природнішими. Які досліди придумали ви?

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Проводячи заняття з образотворчої діяльності, ми часто забуваємо, що в усі часи художники були не тільки митцями, а ще й експериментаторами, винахідниками. Щоб якомога виразніше показати красу навколишнього світу, відобразити гру світла й тіні, передати свої емоції, почуття, вони досліджували властивості фарб, полотна, придумували особливі техніки роботи з кольором тощо.

Публікація дає дітям змогу побачити й інший, ще не відомий їм аспект роботи художників — відчути себе першовідкривачами та винахідниками, навчитися планувати досліди, коректно їх проводити, аналізувати результати експериментів, робити висновки на майбутнє, вчитися на власних помилках.

Матеріал зробить незабутніми уроки малювання, допоможе у проведенні інтегрованих занять з образотворчості, уроків курсу “Мистецтво”, проектної діяльності.








<< До змісту номера (“Джміль” № 10 /2017)