Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 10 /2017) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Земля — планета мікроорганізмів
Перше знайомство
1674 року Антоні ван Левенгук, власник крамнички та вправний майстер-шліфувальник скла з голландського міста Делфт, виготовив найпотужніший на той час мікроскоп. Прилад збільшував зображення об’єктів аж у 300 разів. Будова його була дуже проста: мідна пластина з діркою для лінзи, а напроти неї — гостряк, на якому прилаштовують досліджувану частинку.
Пан Левенгук розмістив перед лінзою краплину води... і першим серед людей розгледів у ній незнаний доти світ бактерій!
А. Левенгук зі своїм мікроскопом
Мікроскоп Левенгука
- Які прилади допомагають побачити об’єкти у збільшеному вигляді? (Окуляри, лупа, підзорна труба, бінокль, мікроскоп).
- Якими з них ви користувалися?
- Чи помітили ви у досліджуваних об’єктах щось, чого не було видно без збільшення?
Цікаво знати!
Близько половини всього кисню, яким ми дихаємо, виробляють не дерева, а бактерії, що живуть у Світовому океані.
Ще багато цікавих цікавинок про невидиме життя навколо нас чекають на читачів друкованої версії журналу “Джміль”. Вони також побачать сенсаційні фотозображення корисних та шкідливих бактерій, зроблені за допомогою найсучасніших мікроскопів, і зможуть познайомитися з ними ближче.
Перший мікроскоп збільшував об’єкти лише у 300 разів. Але це дало змогу зазирнути у таємничий світ бактерій.
Дітям важко уявити дуже великі й дуже маленькі масштаби, і тут на допомогу прийдуть дотепні порівняння. Уявіть, що коли в перший мікроскоп засунули жука-бронзовку, то побачили створіння… більше від слона! А що буде, якщо у 300 разів збільшити людину? Тепер малята можуть скласти певне уявлення про те, які малюсінькі насправді бактерії!
Уявіть, скільки всього можна побачити у найсучасніший мікроскоп, якщо він може збільшувати об’єкти у мільйон разів!
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Публікація продовжує розмову, розпочату в коміксі-міркуванні “Чия Земля?”. Вона розгортається вже в дещо іншій площині: ми ознайомлюємо дошкільнят та молодших школярів з приладом, який дає змогу розгледіти мікросвіт, та з найменшими за розмірами мешканцями Землі, розповідаємо про їхню важливу роль у житті всіх живих істот.
Пригадайте з малятами вислови та прислів’я про маленьких істот, роль яких у певні моменти є вельми вагомою (наприклад, “Малий, та завзятий”).
Побудуйте разом схему “Роль бактерій у житті на Землі”. Придумайте реально-казкові історії про пригоди бактерій.
Публікація стане у пригоді під час проведення інтегрованих занять чи уроків з природознавства, дослідницької та проектної діяльності.