Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!  

Пригоди на обкладинці

Фабрика іграшок Діда Мороза

Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)

Привіт, друзі! На мою пошту надійшов незвичний лист. Нізащо не здогадаєтеся, від кого! Від самого Діда Мороза! Зазвичай йому всі листи пишуть, а тут навпаки: він — мені. Готуйтеся: на нас чекає цікава пригода!

ЛИСТ ВІД ДІДА МОРОЗА

► Прочитайте лист і поринайте у пригоди разом з Джмеликом!

Вітаю тебе, Джмелику!

Дуже прошу приїхати до мене на фабрику та допомогти зробити подарунок Алісі. Дорогу тобі покаже моя помічниця Віхола. Йди найвищими кучугурами! Чекаю.

Дід Мороз
















► Як ви гадаєте, що Джмелику варто вдягнути, взяти з собою в подорож?

► Як йому найшвидше дістатися до фабрики?

Дорогою Джмелик розмірковував, що ж то за подарунок такий попросила Аліса, що сам Дід Мороз не може впоратися без допомоги...

Дідусю Морозе, подаруй мені, будь ласка, Джмелика. Того, що в журналі.

Аліса

► Які у вас є ідеї? Про що ж мріє Аліса, на вашу думку?

Дід Мороз саме сидів у вітальні й читав листи. Перед ним було дві папки, у які він розкладав уже прочитані: товстенька — “Виконати” і тоненька — “Поміркувати”. Привітавшись із Джмеликом, він одразу знайшов у ній лист від Аліси. Ось він.

Джмелик усміхнувся — йому було приємно, що Аліса так його любить. Але якщо він стане подарунком для однієї дівчинки, то як же інші діти, з якими він дружить і для яких збирає цікавинки в журнал?

Дід Мороз помітив сумнів в очах Джмелика й вирішив не квапити його:

— Друже, з рішенням не поспішай! Можеш поки оглянути фабрику, дізнатися, як вона працює, щоб розповісти про це у своєму журналі.

ЦЕХ МАШИНОК

На фабриці Діда Мороза працюють веселі вправні гномики. Один з них, на ім’я Спритник, узявся супроводжувати Джмелика. Екскурсія почалася з цеху, де виготовляють машинки.

Спритник показав гостю комп’ютер, на якому гномик Вигадько створив модель майбутньої іграшки та здійснив необхідні математичні розрахунки. За його розробками гномик Розумаш виготовив форми. В них заливається рідкий, розплавлений пластик. Це схоже на те, як тісто заповнює формочку для випікання.

► Знайдіть на картині форми для машинок та резервуар, у якому нагрівається пластик. Чи знаєте ви інші речовини, які за нагрівання перетворюються з твердих на рідкі?

Гномик Малювайко добирає кольори, ретельно фарбує заготовки й передає їх далі, на сушку. Тепер корпус відправляється у збиральний відділ.

► Які ще деталі треба виготовити для машинки?

Усі деталі з’єднують гномики Вправник та Умійко. А Непоспіх і Красулька пакують готові машинки у коробки та прикрашають їх.

► З якого матеріалу виготовлено ваші іграшки? Яких серед них найбільше: дерев’яних, металевих, пластикових, зроблених з тканини?

ЦЕХ М’ЯКИХ ІГРАШОК

Екскурсія продовжилася в іншому цеху — там, де шиють м’які іграшки. Спочатку гномик Дизайнерко придумує, який вигляд матиме майбутня іграшка, і створює ескіз. Конструктори Сантиметрик та Міліметрик визначають, з яких деталей буде зручно пошити цю іграшку, і створюють їх шаблони.

► Знайдіть шаблони на картині. Які іграшки за ними пошиють?

Завдання від Пензлика

► Складіть іграшки з частин.

   
   
   
   
   

Гномик Охайнуся саме обводить шаблон, а Точнісько вирізає фігуру зайчика з сіренької тканини. На великих фабриках це роблять машини — вони можуть одночасно вирізати десятки деталей.

Швачка Швидкоручка зшиває деталі на машинці. Рівненько лягають стібки, шов з’єднує деталі...

Потім зайчики мандрують до набивного цеху, щоб стати товстенькими та м’якенькими. Спеціальний апарат щільно наповнює заготовки синтепоном. Залишається зашини маленький отвір, прикрасити й одягнути зайчиків.

► Пофантазуйте, які ще іграшки виготовляють на фабриці Діда Мороза.

► Яку ви хотіли б знайти під ялинкою?

КОНВЕЄР

Мовленнєві ігри від Книжечки

  • Оберіть один з предметів на картині й опишіть його, вживаючи лише слова-ознаки. А друзі нехай відгадають, що ви маєте на увазі.
  • По черзі називайте дії, які виконують персонажі. Переможе той, чиє слово буде останнім.
  • Поміркуйте, які з зображених предметів можна об’єднати в групи і назвати одним словом.

► Полічіть, скільки гномиків працює, виготовляючи машинки. А скільки роблять зайчиків?

Ви помітили, що кожен з працівників фабрики виконує лише одну справу: вирізає чи фарбує, шиє чи зав’язує бантики. Такий тип співпраці називається конвеєр.

► Чи міг би один працівник взяти на себе всю роботу й створювати іграшку від самого початку до кінця? Поміркуйте, що змінилося б у цьому випадку.

► Спробуйте організувати кулінарний конвеєр і наліпити вареників. Хай одна група розкачує тісто, друга нарізає з нього кружечки, третя накладає начинку, а четверта зліплює краєчки та формує вареники. Чи кожен знайшов собі дію до душі? А тепер хай кожен вареник робить одна людина. Чи швидше посувається робота? Чи гарніші вареники виходять?

Є ІДЕЯ

Джмелик повернувся до Діда Мороза. Він уже не був розгублений:

— Дякую тобі, Дідусю Морозе, за екскурсію! Я дізнався чимало цікавого, все записав, сфотографував. А ще придумав, як Алісу порадувати: хай твої помічники пошиють для неї іграшкового джмелика. А я їй його віднесу!

► Як гадаєте, чи погодився Дід Мороз на пропозицію Джмелика? Чи зрадіє Аліса подарунку?

Математичні завдання від Джмелика

  • Полічіть, скільки на картині слоників, пінгвінів, котиків тощо. Чого у гномиків більше: ковпачків чи черевичків?
  • Знайдіть на ялинці однакові прикраси. Яких оздоб на ній найбільше, найменше, однаково?
  • Що на картині має форму круга, квадрата?

З наступних сторінок журналу ви дізнаєтеся про різні іграшки, навчитеся створювати їх власноруч і навіть пограєте деякими з них!

Іграшки — одна з найулюбленіших дитячих тем. Публікація допоможе влаштувати малятам новорічний сюрприз — екскурсію на фабрику іграшок — та розгорнути цікавий освітній проект для дошкільнят і молодших школярів, а електронний додаток зробить подорож у світ іграшок ще захопливішою.

Якщо любиш гратися, спробуй сам створити іграшку! Варто влаштувати у дитячому садку чи школі “міні-фабрику”: нехай кожен обере собі професію до душі й спробує у ній свої сили, а потім можна порадувати молодших діток саморобними ексклюзивними іграшками.

Ми поєднуємо різні види дитячої діяльності (ігрову, комунікативну, пізнавальну, дослідницьку, перетворювальну, образотворчу, музичну тощо) та показуємо міжпредметні зв'язки (математика, література, конструювання, музика, ознайомлення з творами живопису й довкіллям).

Завантажуйте електронні додатки

Завантажити презентації для дітейФабрика іграшок Діда Мороза

Завантажити презентації для дітейКулінарний конвеєр


Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Сюжетна картина на обкладинці розкриє малятам “секрети” процесу виготовлення іграшок. Далі важливо продовжити цю роботу, запропонувавши їм створити іграшку власноруч, “примірявши” на себе ролі різних фахівців.

Варто дати можливість кожній дитині виготовити одну іграшку від початку і до кінця самостійно. Для створення другої об’єднайте малят у команди й запропонуйте їм розподілити обов’язки і попрацювати “у конвеєрі”. Потім усі разом обговоріть два способи створення іграшки, порівняйте їх, визначте переваги і недоліки кожного.

Така діяльність не тільки допоможе малятам ближче ознайомитися з деякими сучасними професіями, дасть можливість втілити власні творчі задуми, а ще й вчитиме їх співпрацювати, домовлятися, бути відповідальними.









<< До змісту номера (“Джміль” № 6 /2016)