Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!
![]() |
<< До змісту номера (“Джміль” № 3 /2016) | < До попередньої статті До наступної статті > |
У підземній лабораторії
![](/articles/2016-3/images/Jmil-2016-3_p_12.jpg)
Сьогодні ми зустрінемося зі старим знайомим Джмелика. З ким саме? Відгадайте!
Під землею риє нірки,
Над землею робить гірки.
То хто це? Звісно, кріт, але не звичайний, а вчений! У нього навіть є власна підземна лабораторія. Там він проводить дослідження, а результати заносить до схеми, що висить на стіні. Але — от лихо! — польові миші прогризли у ній дірки. Старий кріт дуже засмутився і вирішив звернутися по допомогу до Джмелика та читачів журналу.
Спробуймо відновити схему, повторивши досліди поважного вченого.
З чого складається ґрунт
Підготуйте: аркуші білого паперу, зразки різних видів ґрунту (їх можна відібрати під час прогулянки), лупу.
![](/articles/2016-3/images/grunt.jpg)
Покладіть зразки ґрунту на окремі аркуші, добре розітріть кожну грудочку, розгляньте під лупою. Що ви бачите? Ви помітили, що порошинки різні за формою, величиною і кольором? Це часточки піску, глини, рослин, а також мінеральні речовини. Зобразіть їх на схемі позначками.
Але на схемі ще є порожні місця. Ґрунт містить щось іще, чого ми не змогли побачити крізь лупу. Тож проведімо інші досліди.
![](/articles/2016-3/images/elements.jpg)
![](/images/pb.jpg)
Провести досліди поважного крота, які допоможуть з’ясувати, чи пропускає земля воду, чи п’є рослина воду, чи є в землі повітря, а також пограти у веселу екологічну гру, зможуть читачі друкованої версії журналу “Джміль”.
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Опубліковані досліди допоможуть дошкільнятам і молодшим школярам самостійно відкрити склад та властивості ґрунту, з’ясувати значення ґрунту для життя рослин і тварин.
Таку роботу можна провести на заняттях та уроках з природознавства. Це активізує пізнавальну діяльність дітей, сприятиме розвитку самостійного мислення, уяви, доказового мовлення.