Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 3 /2016) | < До попередньої статті До наступної статті > |
У підземній лабораторії
Сьогодні ми зустрінемося зі старим знайомим Джмелика. З ким саме? Відгадайте!
Під землею риє нірки,
Над землею робить гірки.
То хто це? Звісно, кріт, але не звичайний, а вчений! У нього навіть є власна підземна лабораторія. Там він проводить дослідження, а результати заносить до схеми, що висить на стіні. Але — от лихо! — польові миші прогризли у ній дірки. Старий кріт дуже засмутився і вирішив звернутися по допомогу до Джмелика та читачів журналу.
Спробуймо відновити схему, повторивши досліди поважного вченого.
З чого складається ґрунт
Підготуйте: аркуші білого паперу, зразки різних видів ґрунту (їх можна відібрати під час прогулянки), лупу.
Покладіть зразки ґрунту на окремі аркуші, добре розітріть кожну грудочку, розгляньте під лупою. Що ви бачите? Ви помітили, що порошинки різні за формою, величиною і кольором? Це часточки піску, глини, рослин, а також мінеральні речовини. Зобразіть їх на схемі позначками.
Але на схемі ще є порожні місця. Ґрунт містить щось іще, чого ми не змогли побачити крізь лупу. Тож проведімо інші досліди.
Провести досліди поважного крота, які допоможуть з’ясувати, чи пропускає земля воду, чи п’є рослина воду, чи є в землі повітря, а також пограти у веселу екологічну гру, зможуть читачі друкованої версії журналу “Джміль”.
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Опубліковані досліди допоможуть дошкільнятам і молодшим школярам самостійно відкрити склад та властивості ґрунту, з’ясувати значення ґрунту для життя рослин і тварин.
Таку роботу можна провести на заняттях та уроках з природознавства. Це активізує пізнавальну діяльність дітей, сприятиме розвитку самостійного мислення, уяви, доказового мовлення.