Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

Школа економіки

Як Пензлик планував свій бюджет

Якось, завітавши до Художньої студії, Джмелик і Книжечка побачили дивну картину: Пензлик сидів посеред кімнати, перебирав порожні баночки з-під фарб і розгублено роззирався навколо.

— Що з тобою, друже? — стурбовано запитав Джмелик.

— У мене закінчилися всі фарби, крейдочки, ватмани, полотна… — Пензлик не міг стримати сліз. — Уявляєте, всі матеріали, потрібні для роботи!

— То в чому проблема? Це ж усе можна купити! — Джмелик підбадьорливо поплескав друга по плечу.

— Якби ж то… Гроші теж закінчилися, — сумно зітхнув художник.

— Як таке могло статися? — поцікавилася Книжечка.

— Я й сам не розумію. Не те щоб я гроші на вітер пускав... Ну, на початку місяця завітав до художнього магазину  — дещо купити. Побачивши нові імпортні олівці, майже вдвічі дорожчі за звичайні, я, не замислюючись, придбав їх  — треба ж випробувати! А ще перед нашим походом купив собі новий наплічник… А тиждень тому в парку поставили новий атракціон! Квитки на нього недешеві, але я не так багато й катався… Може, п’ять чи сім разів. Оце й усе.

► Діти, як гадаєте, чому Пензлик опинився у такій прикрій ситуації?

► Чи можна було її уникнути?

ЩО ТАКЕ БЮДЖЕТ І НАВІЩО ВІН ПОТРІБЕН?

— Звісно, ми тобі допоможемо, — підтримав друга Джмелик. — Але ти маєш навчитися планувати свій бюджет.

— Свій… що?  — не зрозумів художник.

— Бюджет, тобто “грошовий план”,  — пояснила Книжечка.  — Для цього треба порахувати, скільки грошей ти отримуєш за певний період часу, тобто твої доходи, і на що ти їх витрачаєш, тобто твої витрати. Запам’ятай: витрати не мають перевищувати доходи! Тоді ти ніколи не потрапиш у таку неприємну ситуацію, як зараз.

ЯК ПОРАХУВАТИ ДОХОДИ?

Пензлик взявся рахувати свої доходи: гроші, отримані за роботу в Художній студії, ті, що йому подарували на день народження, стипендію Мистецької академії, виграш у лотерею...

Дізнатись, як можна розповісти дошкільнятам і молодшим школярам, на що варто витрачати гроші в першу чергу, як треба заощаджувати гроші, як планувати витрати, як можна допомагати батькам, а також розв’язати разом з дітьми життєві економічні задачі ви можете, завітавши до Школи економіки на сторінках друкованої версії журналу “Джміль”.









<< До змісту номера («Джміль» № 2 /2013)

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email: