Пригоди на обкладинці

Пригоди в мандрівці до древніх трипільців

Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці

Осіння погода

Дощ періщив із самого ранку і навіть не збирався вщухати. Небо затягнули важкі сиві хмари. Книжечка і Нотка зручно вмостилися на диванчику, загорнулися в пледи і попивали чай.

— Ну й погода! —зіщулилася Нотка. — Ллє, як із відра…

— Еге ж. Не погуляєш… — зітхнула подружка.

— То що ж нам тепер, усі вихідні вдома сидіти?

— Схоже на те, — Книжечка показала прогноз погоди у смартфоні.

  • Чи зрозумілі вам позначки на сайті прогнозу погоди? Що вони означають?
  • Коли припиниться дощ? У які дні буде сонячно?
  • У який день відбувається розмова Нотки і Книжечки? Обведіть його на екрані.

Та подружки сумували недовго — з коридору почулися бадьорі голоси.

— Я ж казав, що перестрибну ту велику калюжу, а ти мені не вірив! — гордо промовив Джмелик.

— Та я вірив, — усміхнувся Пензлик, струшуючи краплі з дощовика, і зазирнув до кімнати: — Дівчатка, а ви чого похнюпилися?

— Дощ зруйнував усі плани! — обурено промовила Нотка.

— По-перше, поганої погоди не буває… — життєрадісно почав Джмелик. — А по-друге, є чимало місць, куди можна піти за будь-якої погоди! — і він урочисто вийняв із кишені чотири квитки і вручив друзям.

— “Квест-екскурсія «Ніч у музеї історії України»”, — прочитала Книжечка напис на квитку. — Як цікаво! Дякуємо, Джмелику! Ти завжди знаходиш спосіб провести час захопливо і з користю.

Знайомство з трипільцями

  • Чи хотіли б ви потрапити в минуле? Яку епоху обрали б для мандрівки? Чому?

Спершу Джмелик, Нотка, Пензлик і Книжечка лише мовчки ошелешено роззиралися навсібіч. Трохи оговтавшись, Пензлик здивовано промовив:

— Це просто неймовірно! Цього не може бути…

— Невже ми потрапили… у Трипілля? — сама не вірячи тому, що говорить, спитала Книжечка.

— А як ми звідси виберемося? — занепокоїлася Нотка.

— Якось виберемося, — заспокоїв подружку Джмелик. — Подумаємо про це пізніше. А поки що… Це ж така нагода! Ми зможемо побачити все на власні очі! Може, й із трипільцями познайомимося? Хіба ми не дослідники?

— Підтримую! — вигукнув Пензлик. — Гайда на розвідку!

Цікаво побувати в музеї та дізнатися про наших пращурів? Тоді ставайте читачами друкованої версії журналу “Джміль” і приєднуйтеся до команди дослідників!

Ви станете учасниками квесту в музеї, спробуєте розгадати символи на посуді трипільців, погостюєте в їхньому поселенні, де побачите багато дивовиж. Клікайте на кнопку — дійте за інструкцією — і от ви вже у Джмеликовій команді!

Іноді Джмелик стає чарівником. Його “чарівна паличка” — це журнал, який допомагає мандрувати у просторі та часі. В минулому ви вже побували, а ця публікація вмить перенесе вас у майбутнє. Клікайте на посилання!

Ти створюєш своє майбутнє вже сьогодні!” (“Джміль”, 2021, № 4) — захоплива подорож у майбутнє за сюжетною картиною, що наочно показує, як важливо берегти природу Землі.

Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Пригоди в мандрівці до древніх трипільців”

Завантажити презентацію для дітей

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Розкажіть дітям, що Трипілля — одна з найзагадковіших цивілізацій світу, яка розвивалася у V–IV тис. до н. е., упродовж 2000 років! Деякі вчені вважають саме трипільську цивілізацію колискою української нації.

Сюжетна картина вмить перенесе нас у Трипілля — діти ознайомляться з побутом трипільців, роздивляться їхній посуд, речі, побувають у домівках. Але важливо, щоб на цьому подорож у минуле не завершилася. Знайдіть можливість розповісти дітям про музеї, здійснити хоча б віртуальні екскурсії до деяких із них, більше дізнатися про далеке минуле рідного краю. Дуже добре, якщо вдасться здійснити і реальну подорож до музею, якщо такий є по сусідству, все побачити на власні очі.

Запропонуйте дітям уявити себе у сюжетній картині, в гостях у трипільців, роздивитися навколо. Нехай поміркують, як вони спілкувалися б із трипільцями, адже в давні часи іще не існувало сучасної української мови. Про що насамперед їм цікаво дізнатися? Що вони хотіли би зробити?

Що здивувало дітей у побуті трипільців? Чим зацікавили їхні оселі? Посуд? Одяг? Чи так вони уявляли життя наших пращурів до цієї подорожі? Які запитання в них залишилися? Поміркуйте разом з дітьми, де можна знайти відповіді.

Якщо дітей зацікавила подорож у минуле, варто започаткувати проєкт “Минуле нашої країни” чи “Минуле рідного краю”, під час якого більше дізнатися про минувшину, знайти відповіді на свої запитання, зробити мінікнижечку, лепбук чи поробку-діараму, присвячену минулому України.

Матеріал допоможе цікаво провести уроки інтегрованого курсу “Я досліджую світ”, заняття з ознайомлення з довкіллям, а також стане у пригоді під час проведення інтегрованих уроків / занять, днів, тижнів тощо.









<< До змісту номера (“Джміль” № 10 /2021)