Клуб кмітливих

Чиста енергія

Ви напевне знаєте, що виробництво пального — електрики, бензину, вугілля — спричиняє значне забруднення довкілля. Тож нині люди намагаються частіше користуватися джерелами енергії, які не шкодять природі. І нам це вдається!

Світовий рекордсмен

Найбільша у світі гідроелектростанція “Три Великі Греблі” розташована в Китаї, на річці Янцзи. Її будівництво тривало 20 років. Цій станції вдалося встановити світовий рекорд: за рік вона виробила майже 100 мільярдів кіловат електроенергії.

Задачка

  • Щосекунди з величезної висоти на лопаті турбін гідроелектростанції падає понад 100 тисяч тонн води. Скільки тонн води впаде на лопаті за дві секунди?

Справді ЕКОенергія! Але це не єдиний спосіб отримання чистої енергії! Хочете дізнатися про інші способи здобуття енергії без шкоди для природі? Тоді ставайте читачами друкованої версії журналу “Джміль” і дізнавайтеся, як українці впроваджують нові технології, як можна отримувати електроенергію за допомогою гейзерів, а також завітайте на найгарнішу у світі сонячну електростанцію, схожу на… Нізащо не здогадаєтесь!

  • Поміркуйте, в яких регіонах нашої країні які ЕКОелектростанції краще будувати. Поясніть свої висновки.
  • Чи є навколо вас речі, які “споживають” чисту енергію? Які саме?

Можна легко створити у дитячому садку чи школі модель вітрової електростанції, змайструвавши нескладну іграшку “Вітрячок” (“Джміль”, 2020, № 3).

 

Енергію можна не лише добувати, а й зберігати. Дізнайтеся про способи збереження тепла, а також про сучасні прилади для обігрівання приміщень — “теплу підлогу”, газовий котел, кондиціонер, альтернативні види опалення тощо — у публікації ”Тепла оселя” ("Джміль", 2015, № 6).

Завантажуйте електронний додаток
“Чиста енергія”

Завантажити презентацію для дітей

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Публікація допомагає розповісти дітям про відновлювані джерела енергії. Чому ці джерела так називають? Відновлювану енергію можна отримувати, використовуючи рух води, силу вітру, енергію сонячного світла та геотермальних джерел або відновлюваної сировини. На відміну від викопних видів палива, більшість відновлюваних джерел необмежені й безкоштовні.

Чи завжди ці джерела можуть постачати енергію? (Запропонуйте дітям поміркувати, чи може діяти сонячна електростанція вночі, а вітрова — у тихий день.)

Чи справді можна використовувати відновлювані джерела енергії без обмежень? Як ми маємо їх берегти?

Відновлювальна енергетика з кожним роком набуває все більшого значення для людей: у 2013 році близько 21% світового енергоспоживання було забезпечене з відновлюваних джерел енергії. До 2040 року заплановано до 40% світової електроенергії виробляти із відновлюваних джерел, плани України — збільшити відсоток із 4% до 25% до 2030 року.

Запропонуйте дітям поміркувати, чому відновлювальна енергетика така важлива для людства:

  • необмеженість запасів джерел енергії,
  • зменшення шкідливого впливу на екологію,
  • гальмування глобального потепління (під час спалювання викопних видів палива виділяється вуглекислий газ, що є одним із головних чинників глобального потепління).

Розкажіть дітям, чому глобальне потепління шкідливе, наведіть приклади, розкажіть, що трапиться, якщо розтане лід в Антарктиді тощо.

Люди мають дотримуватися концепції сталого розвитку, згідно з якою виробництво й споживання в суспільстві були б збалансовані так, щоб не залежати від ресурсів, доступних лише тимчасово. Також слід уживати заходів економії енергії, а не використовувати природні багатства бездумно.

Поміркуйте з дітьми, чи завжди розважливо ми використовуємо енергію, коли варто, а коли не варто її економити. Як саме ми маємо заощаджувати енергію? Чому потрібно діяти саме так? Важливо не лише говорити з дітьми, а й відповідно діяти самим і привчати до цього їх — тільки за цієї умови навчання стане дієвим.

Публікація дає змогу провести заняття з ознайомлення з довкіллям, стане у пригоді на уроках інтегрованого курсу “Я досліджую світ”, а також допоможе організувати освітні ситуації, провести інтегровані уроки/заняття, дні, тижні, місяці тощо.










<< До змісту номера (“Джміль” № 3 /2020)