Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера («Джміль» № 5-6 /2019) | < До попередньої статті |
Несплачений проїзд
Комікс для дітей
(розширена версія)









Запитання і завдання для бесіди з дітьми за коміксом
- Як ви гадаєте, чому комар вирішив їхати без квитка?
- Чому йому ніхто не пояснив, що так робити не слід?
- Кожен пасажир сплачує за проїзд одну монетку. Скільки монет має отримати водій?
- Чи залежить ціна квитка від того, яку відстань пасажир проїхав у транспорті? Чи завжди це так?
- Що відчув водій, коли порахував монетки? А що відчули інші пасажири?
- Як водій може вийти із ситуації, що склалася?
- Чи його це провина, що грошей виявилося замало?
- Як мав діяти комар?
- Чи завжди у транспорті перевіряють квитки? Хто це робить? Коли?
- Для чого це робиться? Чи можна у транспорті ніколи не перевіряти наявність квитків? Поясніть свою думку.
- Чи означає це, що квитки треба купувати лише тоді, коли їх наявність перевіряють?
- Що буде, коли без квитків їздитиме багато пасажирів? Скільки саме їх може бути? А що трапиться, якщо ніхто не платитиме?
Запропонуйте малятам уявити, що відчуває той, хто їде без квитка: йому ніяково перед іншими пасажирами, які чесно заплатили за проїзд, він боїться перевірки, тільки й думає, коли ж його зупинка, прагне якомога швидше вийти… Можна інсценізувати таку ситуацію.
- Чому пасажирів, які не купили квитків, називають "зайцями"? А яке прізвисько придумали б для них ви? Чому?
- Чи так уже дорого коштує квиток, щоб ризикувати й зі страхом чекати на контролера?
- Чи варто не платити?
- Що можна зробити, аби всі сплачували за проїзд? Це мають робити водії? Пасажири? Хтось інший?
- Якими мають бути пасажири, щоб не додавати клопоту водіям?

![]() |
“Як лежить багато, чи можна трохи взяти?” ("Джміль", 2017, № 7-8) — комікс для дітей про те, чи можна без дозволу брати хоча б крихту чужого, навіть якщо його дуже багато і взяти дуже хочеться. |
![]() |
“Голос сумління” ("Джміль", 2018, № 5-6) — комікс для дітей про взаємодопомогу та вдячність. |
Завантажуйте комікс для дітей
“Несплачений проїзд”
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Комікс дотепно і зрозуміло розповідає дітям про наслідки несплати за проїзд. Малята можуть порахувати вартість квитків і побачити, чому водії не можуть возити людей безкоштовно.
Запропонуйте малятам уявити, як почуваються в зображеній ситуації персонажі коміксу — водій, пасажири, які сплатили за проїзд, комар, що їде без квитка. Як почувалися б вони на місці пасажирів із квитками? А на місці комара?
Обговорення історії в картинках може стати зачином розмови під час виховної години або бесіди, допомогти нагадати дітям про правила користування громадським транспортом перед екскурсією чи походом.