Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне! 
| << До змісту номера (“Джміль” № 4 /2019) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Дитячі винаходи, здобрені гумором
Відомі винахідники починали експериментувати ще з дитинства. І нинішні малята придумують багато цікавого, дивуючи дорослих. Часто це фантазії, які поки що важко здійснити. Зараз вони існують в описах, малюнках і кресленнях, але в майбутньому цілком можуть втілитись у життя. Прочитайте вірші про цікаві дитячі ідеї та спробуйте винайти щось самі!
Хто винахідник?
Є у мене пенні борд — на коліщатках дошка.
На ній гасаю залюбки і не боюсь нітрошки.
І братику теж хочеться, та він боїться стати,
Тож він сідає на цей скейт, неначе на санчата.
З гірки з'їде він хутенько й знизу вже гукає —
І я йому цей пенні борд на гору витягаю.
А друг Назар подивився: "Навіщо тягати?
Будем дошку на канаті вгору піднімати".
…
- Спробуйте й ви придумати незвичайне застосування мотузки. Це теж буде винахід.
Сподобалося? Тоді ставайте читачами друкованої версії журналу "Джміль" і читайте інші віршики: про суперавто, новий пиріг, доморобота — і виконуйте цікаві завдання. Гайда за журналом!
- Озирніться навколо. Який винахід може полегшити наше повсякденне життя?
- Ну а доки ми ще нічого не винайшли, як ми можемо допомогти нашим рідним?
- Як можна швидко й вправно виконувати багато різних справ?
Ось деякі поради Джмелика та його друзів.
|
“Поради, як книжкам дати раду” (“Джміль”, 2018, № 3): йдемо в гості до Книжечки, роздивляємося книжки у її домашній бібліотеці, допомагаємо впорядкувати, а також відкриваємо одну з них і дізнаємося, про що вона розповідає. |
|
“Прислів'я вчить, як на світі жить” (“Джміль”, 2013, № 2) — оповідки для дошкільнят і молодших школярів, які допомагають зрозуміти зміст прислів'їв, навчають добирати влучні вислови до повсякденних ситуацій… |
До скарбнички методиста
Добірка усміхнених дуже дитячих віршів сучасної української авторки показує, як корисно винахідникам із гумором ставитись до своїх винаходів, а також до самого процесу створення нового. Адже таке ставлення допомагає переживати злети і падіння, долати невдачі, виправляти помилки, уважно ставитись до критичних, хай і не завжди коректних, зауважень, не задирати носа. Звісно, такі риси характеру стануть у пригоді будь-якому винахідникові.
Прочитайте з малятами вірші, запропонуйте поміркувати, чи, бува, не схожі вони або хтось із їхніх знайомих на персонажів цих творів. Запросіть дітей увійти у вірш, уявити себе у запропонованих обставинах. Як діяли б вони? Який вихід знайшли б? А можливо, вони вже бували у подібних ситуаціях і діяли інакше? Як саме? Чому? Чи можна назвати героїв віршів винахідниками? Чому?
Матеріал чудово доповнить заняття з розвитку мовлення, уроки з української мови та читання, стане у пригоді на уроках інтегрованого курсу "Я досліджую світ", заняттях з ознайомлення з довкіллям, у позакласній та позашкільній роботі.

