Увага! Акційна передплата на 2019 рік триває до 20 грудня

Літературна студія

Ми — головні персонажі своїх книжок

Пам’ятаєте, яку книжку читали Джмелик та Книжечка під час попередньої зустрічі в Літературній студії? Так, “День народження” — спільний витвір письменниці Тані Стус та художниці Ірени Панаріної. Можливо, вам також удалося прочитати цю книжку з серії “Читальня”. Сьогодні ми продовжимо гортати її сторінки, досліджувати різні жанри літератури, а ще створюватимемо власні твори.

Літопис днів народження

— Джмелику, за читанням та розмовами ми геть забули про власні книжки! — спохопилася Книжечка. — Мерщій до роботи! Щоб згадати та впорядкувати факти, треба заповнити табличку.

Рік Місце святкування Гості Частування Подарунки Інші деталі
 

Джмелик і Книжечка сумлінно заповнили свої таблички. А потім кожен рядок перетворили на окрему оповідку.

  • Спробуйте і ви зробити так. Тим, хто ще не вміє писати, можуть допомогти дорослі.

Оскільки створення такої “колекції днів народження” зайняло у наших друзів майже дві години, тож ілюстрування, виготовлення обкладинки і переплетення книжки вони відклали на наступний день.

Під великим секретом подаємо тут одну з оповідок, записаних Джмеликом.

“Минулого року мій день народження, 27 вересня, ми святкували так. Із самого ранку мене розбудили батьки і сестричка. Вони принесли мені просто до кімнати святковий пиріг, какао і подарунок — ролики!

Пізно ввечері, вже наприкінці святкування, всі діти-гості на чолі зі мною та моєю мамою піднялися на дах нашого будинку і дивилися на місяць у морський бінокль (його подарували моїй мамі, коли вона була такою, як я)”.

До школи я (а точніше — мій тато) приніс кавун, і після уроків усі частувалися. А ввечері до нас прийшли гості: бабуся з дідусем, хрещені й усі друзі з мого будинку. Ми бавилися моїми іграшками вдома, а потім ще грали у футбол надворі.

Продовжити гортати сторінки книжок із захопливими історіями та досліджувати жанри літератури зможуть читачі друкованої версії журналу “Джміль”. Вони дізнаються, що таке автобіографічний твір, отримають шпаргалку, яка допоможе їм повернутися думками у свій перший шкільний день, і зможуть написати власні опуси в цьому жанрі.

  • Пригадайте цікаві події з життя своєї родини. Літопис яких подій ви хотіли б скласти? Яка табличка допомогла б це зробити?
  • З чого починається книжка? Поміркуймо разом з малятами, яким має бути “обличчя” книжки їхніх спогадів. Для цього уважно розгляньмо вже видані книжки — повчимося у професіоналів.
  • Дайте дітям можливість роздивитися книжки, спробувати за оформленням обкладинок здогадатися, про що йдеться у кожній з них, погортати сторінки. Почніть читати книжку — а малята нехай перевірять правильність своїх припущень.
  • Запропонуйте малим “читальникам” зіставити обкладинку і сторінку книжки, розв’язавши цікаве завдання від Джмелика.

Зазирнемо у книжку

  • Дитячі книжки завжди з картинками. А чи можна обійтися без них? Навіщо потрібні ілюстрації у книжках? Розібратися у цьому допоможе наступне завдання.

Книжки та ілюстрації

  • Запропонуйте дітям пригадати улюблені казки, впізнати їх за ілюстраціями та пояснити свій висновок; розповісти, про що йдеться у кожній казці; відтворити послідовність подій у знайомих сюжетах; проілюструвати за допомогою пантоміми найяскравіші епізоди.

В гостях у казки

То як, дечого навчилися у майстрів? Тоді час від теорії перейти до практики!

  • Запропонуйте малятам створити обкладинку книжки своїх спогадів, проілюструвати вже написані твори, поміркувати, як оформити книжку так, аби зручно було додавати до неї нові сторінки, адже спогадів з кожним днем буде все більше.

Успіхів вам на терені книговидавництва! Джмелик з нетерпінням чекає розповідей малят про те, як створювалися книжки спогадів.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Публікація допомагає розповісти дітям про автобіографічні твори, навчити складати плани таких творів та писати власні оповідки.

Запропонуйте дітям дізнатися, що таке автобіографія, коли і навіщо вона потрібна, порівняти її з автобіографічним твором. З'ясуйте разом, що таке щоденник, навіщо його вести, чим він відрізняється від автобіографічного твору.

Проведіть дискусії на теми:

  • "Як упізнати автобіографічні твори?";
  • "Чи може бути художній твір автобіографічним?";
  • "Чим автобіографічні твори відрізняються від художніх?".

Матеріал можна використати на заняттях/уроках з розвитку мовлення, уроках літературного читання та української мови, а також під час проведення інтегрованих тижнів та днів.








<< До змісту номера (“Джміль” № 4/2018)