Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!
<< До змісту номера (“Джміль” № 4 /2018) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Весняна математика
Чи до снаги вам розв’язати ці незвичайні приклади? Визначте, яким числам відповідають малюнки, і наклейте біля них правильні наліпки.
Сподобалася весняна математика? У Джмелика є ще цікаві приклади — із сонечком, дощиком і хмаринками; з деревами, пташками й гніздечками! Тільки у читачів друкованої версії журналу “Джміль” будуть наліпки-числа, які допоможуть швидко доповнити розв’язками весняні приклади в журналі.
А ще Джмелик з друзями приготували яскраві наліпки, за допомогою яких можна намалювати власні незвичайні приклади на окремих аркушах.
- Які приклади вам було цікавіше розв’язувати? Чому?
- Джмелик та його команда провели вихідні на пікніку в парку. Як ви гадаєте, що було у їхніх кошиках?
Влаштувавшись на затишній галявині, друзі прекрасно провели час. А Джмелик ще й склав смачні приклади з наїдків, які були у їхніх кошиках. Розв’яжіть їх!
Смачне додавання
- Уважно роздивіться приклади. У які групи їх можна поєднати? Знайдіть кілька варіантів, обговоріть їх з друзями.
- У яких прикладах розв’язок — парне число? Чому в усіх прикладах з двома доданками парні розв’язки? Чи завжди це буде так?
- Що ще цікавого ви помітили?
- Як ви вважаєте, чи можна без обчислень визначити, можемо чи не можемо ми знайти розв’язок прикладу? Розв’яжімо наступне завдання.
Смачний доданок — число
- Про які відповіді можна, не здійснюючи обчислень, сказати, що вони неправильні? Чому?
- Запишіть ці приклади на папері, замінивши малюнки числами. Уважно їх роздивіться. Що цікавого ви помітили?
- Чи можна заздалегідь визначити, парним чи непарним буде результат прикладу? Як саме?
А тепер розв’яжемо приклади на віднімання.
Смачне віднімання
- Про які відповіді можна одразу, без обчислень, сказати, що вони неправильні? Чому?
- Запишіть ці приклади на папері, замінивши малюнки числами. Що цікавого ви помітили?
- Чи можна заздалегідь визначити, парним чи непарним буде розв’язок прикладу? Як саме?
- Як ви гадаєте, в яку пору року друзі влаштували пікнік? Як саме ви це визначили?
- Що було б у їхніх кошиках, якби вони влаштували пікнік у червні? В липні? У серпні?
Завантажуйте електронний додаток
Весняна математика
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Подані у публікації незвичайні приклади є першою сходинкою в ознайомленні дітей зі змінними. Зверніть увагу малят на те, що картинками у прикладах позначені числа, що однакові картинки завжди позначають одне число.
Не зупиняйтеся на розв'язуванні прикладів, використовуйте їх для визначення властивостей чисел та арифметичних дій, відкриття певних закономірностей, пояснення їх на наочному матеріалі.
Так, зверніть увагу дітей на те, що у прикладах з двома однаковими доданками результатом може бути тільки парне число: парне + парне = парне, непарне + непарне = парне.
Для цього варто числа у прикладі представити певною кількістю однорідних елементів, розташувати їх парами. Тоді парним числам відповідатиме певна кількість предметів, розташованих парами, а у сумі непарних чисел один з елементів пари не матиме. Два елементи без пари при додаванні об'єднаються в пару, і результат буде парним числом.
Оригінальні завдання розвивають логічне мислення дітей, закріплюють навички лічби. Педагог зможе використати публікацію на заняттях чи уроках з математики.