Студія декоративного мистецтва

Вбирають гільце

Бесіда за картиною Олександра Пажимського

Зима минула! Природа оживає після довгого сну, вона відпочила й відроджується з новими силами. Тягнуться вгору перші паростки, розквітають чудові квіти, з’являється пишна, соковита зелень. Весна — час яскравих барв і радісних емоцій. Саме їх дарує самчиківський розпис, який Пензлик радо відкриває вам сьогодні.

ЯСКРАВИЙ РОЗПИС

Жовтий, червоний, зелений, чорний… Які ще кольори ви помітили на картині? Український декоративний розпис відомий своєю барвистістю. Декорувати — означає оздоблювати, прикрашати. Наші предки прикрашали свої оселі яскравими розписами: розмальовували ставні, двері, посуд, хатнє начиння, знаряддя праці зображеннями квітів, дерев, пташок, тварин.

Пригадайте, з яким українським розписом ви вже знайомі. Звідки він походить? Цікаво, що розпис, про який розповідатимемо сьогодні, також отримав свою назву від назви місцевості. Невеличке село Самчики, що на Хмельниччині, здавна славилось талановитими майстрами. Один з них — Олександр Пажимський. Саме він відкрив красу самчиківського розпису всьому світові.

Разом з дошкільнятами і молодшими школярами дізнайтеся, що таке дерево життя та коли його прикрашають, про особливості самчиківського розпису, значення його кольорів, спробуйте створити власне Дерево роду.

Добірку картин художника Олександра Пажимського дивіться у публікації “Барви самчиківського розпису” та у е-додатку.

Завантажуйте електронний додаток
“Барви самчиківського розпису”

Завантажити презентацію для дітей

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Бесіда про дерево життя і особливості самчиківського розпису допоможе ознайомити дошкільнят та молодших школярів з декоративним мистецтвом, його засобами виразності: стилізацією рослин, використанням кольору тощо. Діти на власні очі побачать відмінності у декоративній і реалістичній манері зображення дійсності. Розглядаючи картини, вони фантазують, мріють, розвивають асоціативне мислення, уяву, вчаться створювати художні описи, добирати яскраві епітети, порівняння.

<< До змісту номера (“Джміль” № 2 /2016)