Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!
За матеріалами журналу “Джміль”, 2000, № 1
Поміркуй і розгадай
Несподівані задачки навколо нас
(повна версія)
Одного разу Джмелик, Нотка і Книжечка прийшли в гості до Пензлика — новини розповісти, обговорити плани майбутніх мандрівок, подивитися на нові замальовки друга та й просто розважитися, весело і цікаво провести час разом. Книжечка принесла збірочку головоломок, і після чаю друзі із задоволенням їх розв’язували, шукали різні рішення та веселі пояснення. Всі усміхалися!
— Шкода, що всілякі ребуси тільки у спеціальних книжках є, — міркував Джмелик. — Іноді довго чекаєш автобуса, а робити нічого, особливо якщо планшет забув узяти. А можна було б тим часом головоломку розв’язати...
— Треба купити маленьку збірочку головоломок, — почала розробляти план дій Книжечка. — Її завжди можна із собою у кишені носити.
— Але така книжечка швидко зіпсується, розпадеться, — відгукнулась акуратна і практична Нотка.
Пензлик у цей час про щось зосереджено міркував. Потім швидко підвівся і довго шукав щось у шухлядці. Прийшов задоволений:
— Я тут знайшов свої малюнки. У кожному з них зображена ціла історія, до кожної є задачка, а іноді ще й не одна! Ось дивіться! І Пензлик розклав на підлозі малюнки. Друзі почали роздивлятися їх, придумувати до них різні історії та цікаві завдання. І ви теж розглядайте, придумуйте і розв’язуйте!
БАБУСИНІ УЛЮБЛЕНЦІ
Якось сидить собі бабуся, плете шарфик. А маленька киця їй допомагає — клубочком грається. І так розгулялася, що по всій підлозі візерунків з ниток наробила. Песик глянув — здивувався: “То ж не просто нитка — цифри!”
- Знайдіть на картинці цифри, назвіть їх і спробуйте перемалювати, не відриваючи олівця від паперу.
- А тепер поміркуйте та придумайте історію про те, що було до того, як кицька почала гратися з клубком, і що буде потім.
Допоможуть вам у цьому цифри (справжні, не з ниток) в різних місцях кімнати.
1 — Що робила бабуся, доки не почала плести?
2 — Де лежав песик, доки бабуся не сіла на канапу?
3 — На чому спала кицька?
4 — Що ввімкнула бабуся, коли почала плести?
5 — Хто буде сваритися, побачивши розмотані нитки?
6 — Хто злякається і почне тікати?
7 — Хто за ним поженеться?
8 — Куди стрибне кицька?
9 — Що вона розіб’є?
10 — Як бабуся дізнається, що час вечеряти?
- Додайте трохи фантазії й складіть власну оповідку про бабусю та її улюбленців.
Книжечка, Нотка і Джмелик уважно роздивилися картину і додали свої завдання‑запитання:
- А чи тихо в бабусиній кімнаті? Поміркуйте, які звуки може почути бабуся.
- Що на картині одне, а чого багато? Яких предметів на картині найбільше?
- Де можуть стояти книжки?
- Як ви гадаєте, хто яке запитання придумав? Поясніть, чому ви так вважаєте.
- А яке запитання міг би поставити Пензлик?
БУДІВЕЛЬНИКИ
Надумали якось Зайчик з Мишкою побудувати собі нові хатинки: наробили з глини цегли та й взялися до діла. Спорудили дві гарненькі хатки і... засперечалися, хто більше цеглинок використав. Зайчик каже, що він, а Мишка не погоджується, тільки сміється з нього. Хто ж правий? Розсудіть приятелів.
- Як ви гадаєте, де чия хатинка?
- Чи однакові вони? Що в них спільного? Чим вони відрізняються?
- Чому Зайчик думає, що на його хатку пішло більше цеглинок? (Чия хатка більша?)
- А як міркує Мишка?
- Скільки цеглинок використав кожен з приятелів на стіну з вікном? А на стіну з дверима?
- Скільки всього стін має будиночок?
- Як ви вважаєте, скільки для якої стіни використано цеглинок?
- Що треба порівняти, аби пояснити Зайчику, чому сміється Мишка?
- (Запитання для школяриків). Скільки цеглинок використав Заєць на весь будинок, якщо у ньому лише одне вікно?
Розіграйте цю оповідку так, щоб Мишка і Зайчик дійшли згоди. Можна ввести в історію третього персонажа, який їх розсудить.
- А які завдання до цієї картинки запропонуєте ви?
ЧИМ ОБІДАВ ПИЛОСОС?
Іринка з Андрійком часто придумують щось цікаве, разом їм завжди весело. Коли мама покликала дітей обідати, вони залишили свої іграшки, не розкладаючи їх по місцях, щоб, повернувшись, продовжити гру.
- Розгляньте малюнки і здогадайтеся, що відбувалося в кімнаті до того, як діти пішли з неї, і що сталося потім.
- Як ви вважаєте, хто якими іграшками грався? Чому?
- Складіть оповідку про те, чому окрім свого улюбленого харчу — пороху — пилосос проковтнув іще щось. Що трапилося?
- Відгадайте, чим саме він пообідав, порівнявши картинки.
А які цікаві завдання зможете знайти навколо ви? Спробуйте придумати власні задачки на кмітливість і знайти до них кілька розв’язків. Який буде найкращим?
До скарбнички методиста
У публікації ви знайдете яскраві сюжетні картинки та нестандартні усміхнені задачки до них. Вони допоможуть малятам розвинути логічне мислення, увагу, пам’ять, уяву, а також ознайомлять їх зі змістом математичних понять.
Розглядаючи картинки, розв’язуючи цікаві задачі, придумуючи власні, малята зрозуміють, що розв’язати одну й ту саму задачу можна різними способами, вчитимуться розмірковувати, перевіряти правильність отриманої відповіді.
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.