Методичний довідник

Ми — діти козацького роду

Орієнтовний освітній проект для дошкільнят та молодших школярів
(повна версія)

Мета проекту — формувати в дітей усвідомлення своєї національної й етнічної приналежності та громадянства (за матеріалами журналу “Джміль”).

Завдання проекту:

  • закріплювати та розширювати знання дітей про Україну, духовні цінності й культурні надбання українського народу;
  • активізувати пізнавальні інтереси дітей, спонукати їх цікавитися минулим та сьогоденням України, видатними співвітчизниками;
  • розвивати мислення, мовлення, уяву, увагу, пам’ять, творчі та сценічні здібності малят;
  • формувати базові якості особистості (активну громадянську позицію, самостійність, працелюбність, розсудливість, справедливість, відповідальність);
  • формувати соціально-моральну, комунікативно-мовленнєву компетентності;
  • виховувати любов до Батьківщини.

Тривалість проекту: 2 тижні (для дошкільнят) або 1 місяць (для молодших школярів).

Учасники проекту: дошкільнята або молодші школярі, їхні батьки, педагоги, музичний керівник, представники громадськості.

План реалізації проекту

Форми роботи Матеріали журналу “Джміль”
Мотиваційний етап
1. Сюрпризний момент — розглядання з дітьми нового випуску журналу “Джміль” “Джміль”, 2015, №4
2. Розглядання сюжетної картини на обкладинці журналу «Джміль» та бесіда за нею Обкладинка журналу 2015, №4 та е‑додаток, бесіда за нею (с. 2)
3. Створення дітьми «Дерева цілей» (що вони хочуть дізнатися та яким чином) Журнал «Джміль» (запропонувати дітям погортати видання)
Інформаційний етап
1. Серія бесід про устрій Січі Клуб допитливих (с. 3−6) (с. 2 обкладинки та е‑додаток)
2. Бесіда за картиною І. Горобчука “Козак Мамай” Вернісаж (с. 18−19) та е‑додаток
3. Заняття-розмірковування “Терпи, козаче, отаманом будеш” Школа шляхетності (с. 9−11) та е‑додаток
4. Заняття з образотворчого мистецтва “Народний оберіг” Студія декоративного мистецтва (с. 24−26)
5. Слухання музики та бесіда про козацькі народні інструменти Оркестровий клас (с. 20−21) та е‑додаток
Репродуктивний етап
1. Читання літературних творів, розучування віршів, загадок, пісень про Україну Літературна студія (с. 10−13) та е‑додаток, Школа шляхетності (с. 7−9) та е‑додаток
2. Розв’язування завдань та ребусів Клуб кмітливих (с. 14) та е‑додаток
3. Настільна гра “Фортеця” Ігротека (с. 15−17) та е‑додаток
4. Складання мультфільму “Хотів, як краще…” Кіностудія (с. 33) та е‑додаток
Узагальнювальний етап
1. Екскурсія (віртуальна) до музею або місць козацької слави Клуб допитливих (с. 3−6), обкладинка журналу та е‑додаток
2. Складання творчих розповідей про пригоди козаків Обкладинка журналу та е‑додаток
3. Сюжетно-рольові ігри: “На Січі”, “Захист фортеці”, “Визволення полонених” тощо Клуб допитливих (с. 3−6) та е‑додаток, Школа шляхетності (с. 7−9) та е‑додаток, обкладинка журналу та е‑додаток
4. Проведення фізкультурної розваги “Козацькі забави” за участю батьків Клуб допитливих (с. 3−6) та е‑додаток
Творчий етап
1. Створення ляльок-дергунчиків та підготовка вистави (за літературним або власним сюжетом) з їх використанням Майстерня (с. 22−23), обкладинка журналу та е‑додаток
2. Підготовка та проведення музичної подорожі “І чужого научайтесь, й свого не цурайтесь” Святковий день (с. 27−31)
3. Малювання козака Мамая, організація виставки робіт, проведення екскурсій по ній для батьків, вихованців інших груп (учнів інших класів) Вернісаж (с. 18−19) та е‑додаток
4. Колективний творчий міні-проект “Запорозька Січ” (створення макету Січі з природних матеріалів, пластиліну, коробочок тощо), презентація роботи для батьків та учнів інших класів (вихованців інших груп) Клуб допитливих (с. 3−6) та е‑додаток
Рефлексивно-оцінювальний етап
1. Заняття-розмірковування “Якби я був козаком…” Майстерня (с. 22−23)
2. Підсумкове заняття “Козацькому роду нема переводу” (або “Чого мене навчили козаки”) “Джміль”, 2015, №4

Примітка. Термін реалізації кожного етапу та його насиченість педагог визначає відповідно до вікових та індивідуальних можливостей дітей.

Усі матеріали проекту ви знайдете у друкованій версії журналу “Джміль” (2015, №4) та електронних додатках до нього.


До скарбнички методиста

За матеріалами цього випуску журналу “Джміль” можна провести освітній проект з українознавства “Ми — діти козацького роду” для дошкільників і учнів початкових класів: ознайомити дітей з історією України, її славним минулим і сьогоденням, народними традиціями, звичаями, культурою тощо. Різноманітна діяльність — пізнавальна, дослідницька, мовленнєва, ігрова, театралізована, образотворча, музична, творча тощо — зробить цей проект цікавим для всіх.

<< До змісту номера (“Джміль” № 4 /2015)