Школа шляхетності

Терпи, козаче, отаманом будеш

Зустріч у Школі шляхетності розпочала Книжечка:

— Друзі, існує чимало переказів, легенд про неймовірні пригоди, героїчні подвиги козаків, їхню сміливу вдачу, кмітливість та хитрість. Проте сьогодні я хочу розповісти вам бувальщину, яка доводить, що ніколи не варто впадати у розпач та втрачати надію.

— Завжди вірити у свої сили корисно не лише козакам, а й кожному з нас, — підтримав подружку Джмелик. — Швидше починай свою розповідь!

Поміж панами

Коли народився Іван Сулима, невідомо. Зате знаємо, що був він кмітливий і, як сокіл, сміливий. А як сяде на коня — хоч картину з нього малюй. Мабуть, немовлям не у колисці, а в сідлі козацькім вигойдувався. Мастак був з пістоля стріляти і шаблею рубати. Та починав не з цього.

Звернув на Сулиму увагу не абихто, а сам Станіслав Жолкевський — головнокомандувач польського війська, найлютіший ворог українського козацтва. Поставив цей вельможа Івана управителем своїх маєтків. Вельми розумний та меткий був молодий управитель. Таким і перед гостями похвалитися можна. А що вже тих гостей у Жолкевського!.. І політики, і полководці, й пани та пані пишні. А розмов усіляких!.. Про світ увесь, про Польщу, про Україну. І про Січ. Слухає Сулима й на вус мотає. Добре йому в пана служиться — робота поважна, платня добра, люди навколо цікаві, але уява малює іншу картину — вільну Січ Запорозьку, і хоругви, й сміливих козаків… Аж серце завмирає од тієї картини. Наче вітром повіва з Великого Лугу…


Продовження бувальщини про Івана Сулиму, славного козацького гетьмана, який ніколи не впадав у відчай і боровся до останнього, та запитання для бесіди з дошкільнятами і молодшими школярами знайдете у друкованій версії журналу “Джміль”. Книжечка розповість про козацьку службу Івана Сулими, про те, як він потрапив у неволю і як знову став вільним козаком.


До скарбнички методиста

Матеріал розповідає про незламну волю козаків, їхню винахідливість, стриманість, терпіння, мужність, вірну дружбу, взаємопідтримку. Публікація допоможе провести бесіду з дошкільниками та учнями початкових класів з соціально-морального розвитку, розгорнути освітній проект з історії України, може стати яскравою сторіночкою заняття з українознавства, громадянського виховання, образотворчого мистецтва. Такі форми роботи з патріотичного виховання дошкільнят та молодших школярів чудово активізують пізнавальну діяльність, допомагають навчити самостійно шукати та аналізувати інформацію, цікаво розповідати про знайдене іншим, висловлювати власні думки, розвивають мислення, увагу, самостійність, наполегливість.











<< До змісту номера (“Джміль” № 4 /2015)